villsågärna38 skrev 2015-07-01 22:41:01 följande:
Testa Hipps istället. Utan maltidextrin. Eller testa 1an igen. Det är ju intr skadligt att ge på nåt sätt. Om man ammar så är det ju samma mjölk även om jag läst att sammansättningen förändras lite med tiden.
Sen kan han ju vakna av annan anledning. Utvecklingsfas t ex?? Tänk på att ge honom bra med mat under hela dagen. Och sen äta middag alt gröt vid 18, somna vid 19? Förskjut 10 minuter per dag om ni vill senarelägga. Vilken vecka är han i? Vad säger wonder weeks? Maltodextrin är ju ingen hit så jag hade undvikit det oavsett.
Sen ang ersättning som jag vet att du frågade om tidigare så rekommenderas det eller amning till minst ett år så fortsätt du med det
Men såklart kommer han att äta mindre än förrut ju mer vanlig mat han äter.
Kram
Ja mannen fick åka och köpa en 1:a igår :).Resultatet blev att han inte vaknade inatt men tyckte det va morgon nu 5 :).Fast hellre det :).
Vad gäller fasen ska han vara ute ur den senaste nu (kollade för ett tag sen då inget va bra)..Men har såklart förlagt den (på ett bra ställe ;)..).
Nä vi kör nog ettan..Vet inte eg varför man ska behöva byta...Så ska vi fortsätta kämpa på med senare läggning :).
Igår åt han bra,men ska jag ge mat vid 18 också?Han får sin "middag" (nästan alltid riktig mat) vid 16-16.30,sedan ersättning när han ska lägga sig.Denna får han i sovrummet.Måste nog börja med nån typ av mer ordentligt matschema.Men mat en gång till då?