• linnea83

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Danisen skrev 2015-03-24 13:35:41 följande:

Ska ni ha dop för era små? Hur många skulle ni bli om ni ska ha eller har haft?

Vi ska ha dop på söndag för Charlie :).Vi blir strax över 30 st.Familj samt några få vänner :).
  • linnea83

Igår hade man en väldigt vaken Charlie!Tror han sov 30 min på hela dagen,vilket resulterade i en väldigt övertrött bebis som somnade för natten 17.30!Så då är vi såklart pigga och glada 4.30...

Tips för att hålla honom vaken liite längre??

Jag har ju haft världens lyx med att han sovit hela nätter..Men nu har vi renoverat och han har fått eget rum.Detta har såklart gjort honom lite orolig och velat ha mat de 3 första nätterna.Inatt var sov han återigen utan mat.Snacka om att det blir jobbigt att gå upp igen när man vant sig ;)

.(menar inget illa till er som har det tufft med sömnen <3)

Kram på er!

• linnea83
    johjen skrev 2015-03-25 15:39:05 följande:
    Kanske försöka få honom att sova mer på dagen? Sömn föder sömn, i allafall i Adams fall. Kan du söva honom med vagnen eller något annat? Jag ammar Adam i sängen eller går med vagnen ungefär när jag vet att han borde sova. Antigen märker jag det eftersom han börjar bli lite gnällig eller så brukar jag försöka få honom att sova efter ca 3 h vakentid. Hur gammal är Charlie nu? Från att Adam var fyra månader har jag fått hjälpa honom att komma till ro under dagen. Lycka till! Kram
    Ja,är ju det jag vill :).Och vissa dagar funkar det jättebra..Andra blir det som igår,somnar men vaknar nästan med en gång.I och för sig sover han nästan alltid bättre nästa dag..Idag har varit mycket bättre och nattas nu :).

Tack för tips :).
  • linnea83
    villsågärna38 skrev 2015-03-25 16:55:19 följande:
    Håller med Johjen. Han är nog så stor nu att du måste hjälpa honom att sova på dan. Jag började med det då Lovisa var ca 3 mån. Testa söva i vagnen då han varit vaken 2-3 tim och ätit. Kram
    Ja han blir 3 månader den 29:e :).Ja får nog börja med "sovtider" där jag är mer aktiv.Annars brukar jag lägga honom när han verkar trött och har funkat fint,men behövs nog lite mer rutiner nu även på dagen som ni säger :).Tack <3.
  • linnea83
    Bell13 skrev 2015-04-03 14:35:59 följande:
    Man hänger ju upp sig på datumet man får och det är nog det som gör en så frustrerad.
    Jag födde vecka 43 (42+0).Blev igångsatt.På slutet (sista 2 månaderna) va jag inställd på att han inte skulle komma när han va beräknad.Så jag gick (läs rultade) runt och njöt av sista tiden utan barn.Dessutom va han beräknad den 14 dec och när han inte kom tyckte jag att han gott kunde vänta till efter julafton :).Ville så gärna fira julen hemma .Så det va inget jobbigt för mig.
  • linnea83
    Bell13 skrev 2015-04-04 08:45:18 följande:
    Tack för svaret smile1.gif vet att typ inget barn föds på bf men är totalt låst på det datumet.

Gjorde hinnsvepning 6 dagar innan bf, slemproppen började lossna och förvärkar tilltog men sen inget mer smile4.gif bara att vänta men rastlösheten håller på att ta kål på mig.
    Han kommer när han är redo :).Kram på dig!
  • linnea83

Har ju glömt att skriva..!I måndags var det 3-månaders vaccin,gick jättebra och numera 64,7 cm lång och 6600 g :).Nu börjar han äntligen få lite hull på benen med ;).

• linnea83
    Danisen skrev 2015-04-05 20:33:34 följande:
    Så skönt att han inte reagerat på vaccinet smile1.gif . Stor kille ju hehe. Maja vägde 6,2kr och var 62cm när hon var 4 månader hiHi. På torsdag ska hon till bvc för 5 månaders vaccin och det där vanliga smile1.gif .
    Ja det va skönt :).Helt otroligt va olika det är med vikt och så ;).Tänkte man aldrig på förr haha :D.
  • linnea83

Skriver nästan aldrig men jag läser varje dag nästan :).Tråkigt att ni fortfarande har problem med sömn :(.

Charlie är nu 4,5 månad och 2 tänder har tittat fram :).Han tycker om mina pureér och gröter.Banan ingen favorit ;).

Han sover ca mellan 18.30-06 för det mesta.Nu vill han nog helst ligga på mage och sova för få gå in i hans rum flera gånger per natt för att vända på honom då hans ansikte hamnar rakt ner i kudden..Inatt trodde jag att han hade hittat lösningen då huvudet var lite på sidan men 30 min senare var det likadant igen!Han vaknar dock inte av det :).Har även fått in lite bättre sovstunder på dagen..En på fm och en på em.Ca 2x2 tim.Oftast blir det en liten lur efter morgonbestyren också på 20-30 min..

Kram på er och hoppas ni får en fin dag!

• linnea83
    Bell13 skrev 2015-05-14 06:30:21 följande:
    Hans sovmönster låter ju helt underbart.
    Ja vi har haft tur :).

Vi är inne på nr 4 på blöjor nu.Byte på natten slutade vi med när han va runt en månad om han inte hade bajsat.Nu bajsar han aldrig på natten.Läckande blöjor har vi heller inte haft problem med.När blöjan läcker 2-3 gånger har vi bytt storlek :).
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015