lelle75 skrev 2015-02-07 05:03:47 följande:
Jo rå, här ammas det på i vanlig ordning. Har än så länge sovit 2.5 h x 1 h. Och mer lär det inte bli denna tidiga morgon, kanske ngn kvart hit eller dit.
Har för mig att jag läst i denna tråd; och jag vet att bvc har sagt; att ju bättre de sover på dagen desto bättre på natten. Vad innebär det för era små? att ju fler timmar de sover på dagen eller ju längre pass de sover på dagen? Är det bra att de sover på förmiddagen eller på eftermiddagen?
Alice sov ett långpass på dagen igår, kanske tre timmar och ville sedan inte lägga sig vid 20:00. Tycker mig också uppleva att ju mer hon sover på dagen, desto mindre på natten. Vet att det är svårt att styra deras sömn men det går ju till viss del på dagen så klart. Om man har en tid att passa och ska iväg så tar man ju upp dem och då vaknar de osv.. då har man ju avbrutit sömnen..
Charlies sömn på natten verkar inte påverkas av vad han sover på dagen (6 veckor på måndag).Han har sovit bra alla nätter sen vi kom hem
faktiskt.Vi lägger honom så fort han verkar trött på kvällen,och då blir han ju inte övertrött av tv,lampor och ljud (tänker jag).Är mellan 18.30 och 19 ungefär,klockan styr inte så mycket utan vi ser hur Charlie är...Han sover oftast två längre pass på dagen (fm och em mellan 1-4 timmar).Sen sover han även kortare stunder.Så har det sett ut sen vi kom hem från bb typ.
Men oavsett om han sover mindre är det samma sömn på natten.
Det dumma med att han somnar så tidigt är ju att han även vill gå upp vid 6 varje morgon :).Men oavsett när han lägger sig vaknar han samma tid..Så han går inte att styra på det viset (än iaf).