• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Irma01 skrev 2016-01-23 08:41:24 följande:

God morgon tjejer,

Hur mår ni idag?

Bell, hur är det med Douglas, sov han bättre i natt igen? Är det fortfarande något med magen?

Villsågärna, har ni det bra i Skåne?

Johjen, allt väl?

Här var det min morgon idag och naturligtvis valde Victor att vakna halv sex, pigg som bara den och helt omöjligt att få honom att somna om bredvid mig...så vi har lekt, ätit frukost, pratat och nu sitter han i sin stol och leker med sin tut tut bok. Jag ska iväg och träna den unga hunden på förmiddagen, sedan ska hela familjen på tre års kalas. Full rulle alltså! Själv känner jag mig lite trött, men jag får ju sovmorgon i morgon Glad.

Är inte speciellt trött efter första jobbveckan, eftersom jag är inte riktigt igång med alla program o system, då min ersättare använde ju min dator. Blir lite annat nästa vecka...Dessutom lär det bli att kasta sig i arbete då vi verkar ha en del stora grejer på gång. Jag får verkligen hitta struktur för att inte dras med i duktiga flicka syndromet känner jag.
    Saknar att få var ute på dagen och njuta av långa promenader och et är naturligtvis väldigt konstigt att träffa Victor så mycket mindre. Han är dock inte alls klängig på mig och det råder en fin harmoni hemma mellan honom och hans pappa som är så glad att få vara pappaledig (mestadels harmoniskt, igår var det dock inte så kul för pappan som fick besöka läkare då Victor lyckades ge honom em rispa på hornhinnan...)

Hoppas ni alla mår bra och önskar er en härlig helg.

Kram

Hej!
    Allt väl men trött efter ännu en hektisk vecka! Konferans torsdag-fredag och när vi skulle flyga hem på fredagen var ett plan på Landvetter bombhotat så vi höll på att inte komma hem.. Men det löste sig till slut!
    Skönt att du inte är speiellt trött efter första veckan! Det tar ett tag att komma in i allt och alla system.. Tog mig nog 2-3 veckor och nu efter snart 2 månader känner jag att jag någerlunda är med i matchen igen.
    Adam är väldigt söt juts nu även om han tror att jorden snurrar kring honom! Väldigt kramig och rolig och säger "hej då" "tack" "buse" "apa" mm. Har dock inget tålamod när han inte klarar av det han vill och blir väldigt ledsen om hon inte får någon sak som han vill ha! Annars är han ganska så jämn gällande hur han äter och sover mm. Dock vaknade han kl 06 imorse när det var min tur att gå upp med honom! Annars brukar han sova till 07. Kanske ville han ha lite mer tid med sin mamma?..
    Hoppas du får en fin andra vecka på jobbet!

Kram

• johjen
    villsågärna38 skrev 2016-01-23 17:12:26 följande:
    Hej!

Vi har det jättebra i Skåne. Åker hem imorgon så sista kvällen med gänget idag. Har även fått lite barnvakt. Var bl a och åt lunch med maken idag. Jättemysigt

Va jobbigt att Victor har börjat vakna på nätterna. Hoppas att det ger sig snart. Närhetsbehov? Mardröm? Eller har han ont nånstans? Skönt att du får sovmorgon imorgon iaf. Igår vaknade Lovisa 5.30 men somnade om efter lite välling och sov till 7.30. När man har två barn är man trött så det räcker till ändå så välling är räddningen ibland Roligt att det går bra med pappa och Victor men förstår att du saknar din lille kille.

Hoppas ni har det trevligt på kalaset idag! Ha en skön lördag!

Kram

Så härligt det låter!
    Kör försiktigt hem!

Kram

• johjen

Hej alla fina!

Hur mår ni och era små?

Kelsson, låter som ni haft en helt klart blandad resa.. Hoppas alla är friska nu!

Bell - hur är det med Douglas mage? Bättre?

Sira - jobbigt med sömnbrist och viktnedgång. Vet hur stressad man blir av det! Verkar hon nöjd annars? Hur gammal är hon nu?

Azura - önskar er en trevlig resa!

Ledsen om jag missat någon! Bara inne här snabbt medan Adam står och stampar vid min sida.

Hoppas ni får en fin dag!

Kram

• johjen
    Bell13 skrev 2016-01-25 14:37:45 följande:

Hej allihop, vill berätta en kul sak och det är att jag för första gången någonsin har fått positivt på ägglossningstestet så nu får vi hoppas att det kanske kan bli något den här gången. Är väl inte övertygad om att det ska gå så snabbt om det ens går men förutsättningarna finns

Kram på er

Å så spännande! Här har vi kört oskyddat sedan innan jul men inte testat med några ägglossningsstickor ännu. Tror dock att mensen är på ingång, pms, trött och fått lite spottings idag. Håller tummarna för er!

Kram
  • johjen
    Bell13 skrev 2016-01-26 08:39:06 följande:
    Jag kör natural cycles också och den har varit en hjälp för mig. Ägglossning idag på dag 17 och inte dag 15 som jag trott då jag fått ont i ena äggstocken då osv. Har kört ägglossningsstickor tidigare men aldrig fått positivt utslag. Hoppas på att det ska gå vägen för både dig och mig
    Kram
    Vad kostar det med natural cycles? Kissar man på sticka varje dag eller hur funkar det?
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2016-01-28 12:06:50 följande:

Hej alla!

Hur är det med er? Allt bra här men lite ändrade planer. Har hänt en del saker på makens jobb på sistone så han kan inte vara hemma som planerat. Tar en dag i veckan ist och jag ska börja jobba tre dar per vecka och Lovisa börjar deltid på förskolan redan om 1,5 vecka!! Gulp! Men tror det blir jättebra. Det blir korta dagar tre dar per vecka och hon känner redan personalen och barnen. Är ju också väldigt social och klättrar på väggarna här hemma om vi inte träffar andra eller är på öppna förskolan. Det enda jag oroar mig lite för är det här med maten och allergin men vi har redan fått läkarintyg och personalen är informerade så tror det kommer att funka jättebra. Men lite pirrigt att snart börja jobba så tur det bara är halvtid

Haft och har lite fullt upp med planering kring jobb och förberedelser inför förskolestarten så hinner kanske inte kommentera som vanligt. Men skickar kramar till er alla!

Spännande med förskolan! Blir det samma som storasyster går på? Skönt att du kan jobba 3 dagar i veckan bara, önskar jag också kunde göra det men får bara jobba max 75 %. Hur kommer inskolningen fungera? Ska sätta upp Adam på kö här nu i dagarna, 6 månader innan start gäller här, och tänker att han ska börja i slutet på augusti.

Med oss är det annars bra. Tycker dock det fortfarande är svårt att få ihop jobb, pendling och privatliv men det ger sig nog. Sambon tar mer och mer ansvar hemma och middagen är numera klar när jag kommer hem, underbart!

Är nu ledig till nästa torsdag, väldigt skönt. I morgon blir det spa och middag med 10 av mina väninnor för att fira min kommande födelsedag och måndag till onsdag åker vi på en liten minitripp hela familjen, bor på mysigt hotell och ska hitta på lite roliga saker. Känns helt rätt att åka bort istället för att ha någon stor fest, hade inte orkat rodda i det nu.

Hoppas du får en fin dag!

Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2016-01-29 15:26:46 följande:

Ja det är samma förskola som storasyster så den har hon hängt på sen födseln i princip Det är en liten förskola som är ett föräldrakooperativ där vi föräldrar kan påverka mycket och är delaktiga på ett bra sätt i verksamheten (utan att det är belastande). Jättebra personal. Kommer bara att vara tre barn i samma ålder som henne så det kommer att finnas bra med tid för de små och deras behov.

Grattis i förskott på stora dagen!! Låter härligt med familjetid! Kram

Tack! På tisdag är det stora dagen officiellt!

Känner igen mig i drömmarna.. I natt drömde jag att vi lämnat bort Adam till barnvakt och att de hade tappat bort honom. Jag sprang runt som en galning men hittade honom aldrig.. Usch! Men sen vaknade jag av att Adam ropade mamma från sin säng och jag gick upp och möttes av världens leende..

Nu åker jag snart iväg för spa och sen middag med tjejerna. Ska bli så mysigt!

Ha en fin helg! Är det nästa vecka du börjar jobba?

Kram
  • johjen
    Bell13 skrev 2016-01-29 13:15:16 följande:

Mitt tvåtandande lilla charmtroll önskar trevlig helg. Han har kommit på hur man kryper baklänges ingen ro alls här längre. Det är kul att han äntligen lärt sig.

Kram

Å så fin han är Bell! Tack för grattis! Har än så länge ingen direkt ångest att fylla 40 - det är väl det nya 30??

Kram
  • johjen
    Irma01 skrev 2016-01-29 16:54:21 följande:

Grattis i förskott vännen, låter härligt med en mini tripp!

Tack vännen!

Förstår vemodet över att bebistiden är över.. Men tänk så mycket roligt vi har att se fram emot med våra härliga barn! Det tar ju inte slut, nästa epok tar vid.

Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2016-02-02 18:18:11 följande:

Inte mycket aktivitet i tråden längre. Hur är det med er alla? Kram

Hej! Som nybliven 40 åring kan jag säga att livet är fantastisk! När jag fyllde 35 år för 5 år sedan var jag singel och relativt nyseparerad, sagt upp mig från mitt dåvarande jobb utan ha något nytt att gå till och började längta efter barn.. Livskris delux! Nu så här 5 år senare har jag fästman, hund och en liten son och ett helt ok jobb (kommentarer att jobba 80 % lite senare) och snart ska vi bygga vårt drömhus. Livet börjar falla på plats mer och mer!

Har har haft en grymt bra födelsedag, mamma och hennes man kom och överraskande till frukost, jag fick massage, vi badade hela familjen och avslutade med bubbel och god trerättersmiddag. Nu håller vi på att packa ihop oss och ska snart dra oss hemåt igen. Adam har varit fantastiskt duktig! Igår satt han i en barnstolen 1,5 h vid middagen utan att bli för uttråkad, dock med lite böcker och leksaker som underhållning. Igår var vi på ett badhus som låg vägg i vägg med hotellet och där hade de ett typ av äventyrsbad för de minsta vilket han älskade! De hade också ett jättebra lekrum på hotellet med djungeltema där vi spenderade mycket tid. Glad Adam som fått leka av sig = glada föräldrar!

Nu en dusch innan hemfärd!

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015