Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
God morgon tjejer,
Hur mår ni idag?
Bell, hur är det med Douglas, sov han bättre i natt igen? Är det fortfarande något med magen?
Villsågärna, har ni det bra i Skåne?
Johjen, allt väl?
Här var det min morgon idag och naturligtvis valde Victor att vakna halv sex, pigg som bara den och helt omöjligt att få honom att somna om bredvid mig...så vi har lekt, ätit frukost, pratat och nu sitter han i sin stol och leker med sin tut tut bok. Jag ska iväg och träna den unga hunden på förmiddagen, sedan ska hela familjen på tre års kalas. Full rulle alltså! Själv känner jag mig lite trött, men jag får ju sovmorgon i morgon .
Är inte speciellt trött efter första jobbveckan, eftersom jag är inte riktigt igång med alla program o system, då min ersättare använde ju min dator. Blir lite annat nästa vecka...Dessutom lär det bli att kasta sig i arbete då vi verkar ha en del stora grejer på gång. Jag får verkligen hitta struktur för att inte dras med i duktiga flicka syndromet känner jag.
Saknar att få var ute på dagen och njuta av långa promenader och et är naturligtvis väldigt konstigt att träffa Victor så mycket mindre. Han är dock inte alls klängig på mig och det råder en fin harmoni hemma mellan honom och hans pappa som är så glad att få vara pappaledig (mestadels harmoniskt, igår var det dock inte så kul för pappan som fick besöka läkare då Victor lyckades ge honom em rispa på hornhinnan...)
Hoppas ni alla mår bra och önskar er en härlig helg.
Kram
Hej!
Allt väl men trött efter ännu en hektisk vecka! Konferans torsdag-fredag och när vi skulle flyga hem på fredagen var ett plan på Landvetter bombhotat så vi höll på att inte komma hem.. Men det löste sig till slut!
Skönt att du inte är speiellt trött efter första veckan! Det tar ett tag att komma in i allt och alla system.. Tog mig nog 2-3 veckor och nu efter snart 2 månader känner jag att jag någerlunda är med i matchen igen.
Adam är väldigt söt juts nu även om han tror att jorden snurrar kring honom! Väldigt kramig och rolig och säger "hej då" "tack" "buse" "apa" mm. Har dock inget tålamod när han inte klarar av det han vill och blir väldigt ledsen om hon inte får någon sak som han vill ha! Annars är han ganska så jämn gällande hur han äter och sover mm. Dock vaknade han kl 06 imorse när det var min tur att gå upp med honom! Annars brukar han sova till 07. Kanske ville han ha lite mer tid med sin mamma?..
Hoppas du får en fin andra vecka på jobbet!
Kram