• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Sira skrev 2015-10-31 09:53:37 följande:

God morgon tjejer! Hoppas ni har en härlig lördag framför er!

Här fick jag en "glad" överraskning imorse: Mensen verkar vara tillbaka! Alltså va?! :-O Den hade jag räknat med att slippa ett bra tag till. Förra gången kom den inte förrän ett tag efter att jag hade slutat helamma och nu, bara två månader efter förlossningen! När jag ändå inte kan bli gravid känns det så himla meningslöst att ha mens. *suck*

Trist med mens! Jag fick min mens efter 4 månader trotts helamning. Hoppas du mår ok! Kram
  • johjen
    Bell13 skrev 2015-11-02 13:47:54 följande:
    Vad roligt Johjen. Önskar ett stort lycka till. Vi har också bestämt oss för att försöka skaffa ett barn till. Önskar att Douglas får uppleva glädjen med syskon i ungefär samma ålder och så är det så underbart med barn.

Vi kommer försöka själva och om det inte går så accepterar vi det, fyller 42 år nästa sommar och vi har bestämt att ge det 6 månader från det att min mens kommer tillbaka.

Kram
    Så roligt Bell! Då år vi stöttat varandra i syskonförsöken!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-11-02 10:38:36 följande:

Hur är det med er idag? Vi är friska. Så skönt! Var helt slutkörd efter förra veckan. Har bott en natt på hotell i helgen. Egentid deluxe Fantastiskt skönt! Känner att jag har laddat batterierna och den här veckan är en massa roliga aktiviteter inbokade. Life is good!

Kram

Skönt att ni är friska och underbart med hotellövernattningen! Vad händer för kul i veckan?
    Här blir det konferans torsdag/fredag och första natten borta från Adam.. Igår sov Adam 2 X 1 timme och somnade kl 20 på väg hem i bilen efter kalas hos hans kusiner. Han vaknade först kl 00:30, sambon gick in och tröstade och hans somade om. Sen vaknade han 04:50, sambon gick in och tröstade och han somande om! Jag gick upp 05:20 och åkte hemifrån 05:45 (direkt till gymmet, tränade 50 min, dusch och sen jobb!!) då sov han fortfarande och hade sovit till 06:30!! Knepet är tydligen att låta sambon trösta.. Är nog känsligt med mig nu då vi håller på att fasa ut amningen, slutat amma på morgonen (och då även tidiga morgonen/natten) och det har alltid varit svårare för mig att lägga och trösta utan tutte. Känns underbart att sambon kan trösta Adam och han har på eget iniativt tyckt att det är han som ska ta honom på nätterna om det behövs nu när jag jobbar. Samtidigt så känner jag mig lite mindre behövd och den där första tiden som är så jobbig, krävande och alldelles underbar nu officellt är över! Nu gäller det att bygga något nytt där min sambo faktikst får ta mer plats under en tid och där Adam och jag får hitta varandra igen på ett litet nytt sätt. I lördags när jag åkte till stallet var första gången Adam blev ganska så ledsen när jag jag gick så visst känner han förändringarnas vindar han också. 
    Kram
  • johjen
    Bonifacio skrev 2015-11-03 07:25:06 följande:

Alltså, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!

HjärtaPlusDrömmer Har testat med två olika gravtest nu på morgonen och båda visar att jag är GRAVID!!!!!!!!!!!! Tror jag drömmer. TÄNK om det är sant!!!!! Kan det verkligen vara vår tur nu efter alla dessa egna försök, IVF-försök och nu äggdonation. Nästan precis fyra år sedan vi gjorde vår första IVF. Mannen i mitt liv har suttit här och varit saliga och förhoppningsfulla nu en bra stund på morgonen.
    Nu nojjar jag mig såklart kring att kliniken sa att det var genom blodprov jag skulle testa idag...så vet ju egentligen inte om gravtesterna är tillförlitliga...Kanske påverkar alla mediciner. Tror ni det kan vara så? Behöver veta, så skriv vad ni tror, snälla! Och då visar det kanske plus fast det inte är sant??????? Åååååååå, LÅT det få vara på riktigt det här!!
    Och Quinna 73: Jag har gått till en privat klinnoklinik ett par mil från där vi bor (dock ej Stockholm) för att få hjälp med medicinutskrivning (man får listan över det man behöver från kliniken i Brno), undersökning, ultra i samband med behandlingen, en del tester etc. Inga problem.
    KRAMAR  till er alla : )

Så roligt att läsa, STORT grattis!!
  • johjen

Här skar det rejält i mammahjärtat i morse när Adam blev så ledsen när jag skulle gå och hörde hur han skrek när jag stängt ytterdörren och gick upp till bilen.. Sabon ringde efter 10 min och då var han glad igen.. Lilla hjärtat!

• johjen

Å Bell det kryper i kroppen på mig när jag läser hur din svärmor är! Du tar det jättebra tycker jag och agerar ju på helt rätt sätt. Heja dig!

Hur har ni andra det idag?

Själv är jag ledig idag och proppat dagen full med saker man måste göra och vill göra. Adam vaknade kl 06, gosade med honom en stund innan frukost och efter frukost var det plock, tvätt, dammsugning och byte av lakan som stod på schemat. Sen hade jag tänkt träna på gymmet en sväng innan vi skulle åka till Göteborg för att träffa några leverantörer av de hus vi är intresserade av, men hittade inte mitt gymkort någonstans och började då gråta för jag insåg att tidsplanen sprack! Ska tilläggas att jag har pms just nu och inte är så stresstålig. På vägen hem från stan ska sambon till optikern för ögonundersökning och beställa glasögon och jag storhandla under tiden. Med på denna lilla utflykt har vi Adam och hunden som ska tas hand om.. Inser när jag skriver det att jag är allt annat än ledig på min lediga dag men bara och gilla läget och göra det bästa av det för så här kommer det nog se ut ett tag!

Kram

• johjen

På konferens och första natten utan Adam! Rapport från sambon precis att Adam somnade kl 20 i vanlig ordning och sover fortfarande! Så länge har han aldrig sovit i sträck! Själv vaknade jag kl 04:30 och kunde inte somna om.. Nu blir det hotellfrukost i allafall!

Kram på er!

• johjen
    villsågärna38 skrev 2015-11-07 19:51:42 följande:

Hej på er! Laddar ni inför Fars dag imorgon? Här har vi blommor, paket och planerar mysfrukost och mysmiddag. Äldsta dottern har gjort present på förskolan. Hon har kämpat hela helgen med att inte ge det till sin pappa. Tog ju hem det redan i torsdags. Jobbigt med tålamod och att vänta då man är tre

Ha en skön kväll!

Kram

Laddat här också! Blir Star Wars kalsonger i present och frukost på sängen. Sen ska vi till min pappa på middag vilket även sambon tycker är kul eftersom han och min far kommer väldigt bra överens så känns som win-win.

Härligt för storasyster att få ge sin present imorgon!

Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-11-07 19:51:42 följande:

Hej på er! Laddar ni inför Fars dag imorgon? Här har vi blommor, paket och planerar mysfrukost och mysmiddag. Äldsta dottern har gjort present på förskolan. Hon har kämpat hela helgen med att inte ge det till sin pappa. Tog ju hem det redan i torsdags. Jobbigt med tålamod och att vänta då man är tre

Ha en skön kväll!

Kram

Laddat här också! Blir Star Wars kalsonger i present och frukost på sängen. Sen ska vi till min pappa på middag vilket även sambon tycker är kul eftersom han och min far kommer väldigt bra överens så känns som win-win.

Härligt för storasyster att få ge sin present imorgon!

Kram
  • johjen
    Bell13 skrev 2015-11-09 08:12:10 följande:

Hoppas ni alla hade en mysig fars dag i går. Här var den väldigt uppskattad och han blev mycket glad. 

Fick också min mens igår  känns faktiskt riktigt bra för då kan vi börja försöka och se om det kan bli något syskon till Douglas och hans systrar. 

Kram 

Spännande! Fick också min mens igår.. Hur gammal är Douglas nu? Hur tänker du kring att han får ett syskon tätt i så fall?

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015