villsågärna38 skrev 2015-11-02 10:38:36 följande:
Hur är det med er idag? Vi är friska. Så skönt! Var helt slutkörd efter förra veckan. Har bott en natt på hotell i helgen. Egentid deluxe Fantastiskt skönt! Känner att jag har laddat batterierna och den här veckan är en massa roliga aktiviteter inbokade. Life is good!
Kram
Skönt att ni är friska och underbart med hotellövernattningen! Vad händer för kul i veckan?
Här blir det konferans torsdag/fredag och första natten borta från Adam.. Igår sov Adam 2 X 1 timme och somnade kl 20 på väg hem i bilen efter kalas hos hans kusiner. Han vaknade först kl 00:30, sambon gick in och tröstade och hans somade om. Sen vaknade han 04:50, sambon gick in och tröstade och han somande om! Jag gick upp 05:20 och åkte hemifrån 05:45 (direkt till gymmet, tränade 50 min, dusch och sen jobb!!) då sov han fortfarande och hade sovit till 06:30!! Knepet är tydligen att låta sambon trösta..
Är nog känsligt med mig nu då vi håller på att fasa ut amningen, slutat amma på morgonen (och då även tidiga morgonen/natten) och det har alltid varit svårare för mig att lägga och trösta utan tutte. Känns underbart att sambon kan trösta Adam och han har på eget iniativt tyckt att det är han som ska ta honom på nätterna om det behövs nu när jag jobbar. Samtidigt så känner jag mig lite mindre behövd och den där första tiden som är så jobbig, krävande och alldelles underbar nu officellt är över!
Nu gäller det att bygga något nytt där min sambo faktikst får ta mer plats under en tid och där Adam och jag får hitta varandra igen på ett litet nytt sätt. I lördags när jag åkte till stallet var första gången Adam blev ganska så ledsen när jag jag gick så visst känner han förändringarnas vindar han också.
Kram