• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Bell13 skrev 2015-11-09 10:53:48 följande:
    Vi tänker att det nog kommer bli jobbigt men att vi löser det tillsammans. Jag blev 41 år i somras och känner att klockan tickar.

Jag använder mig av natural cycles och tänkte köpa ägglossningstest. När vi ska försöka vill jag försöka så bra det bara går.

Vi ska ju köpa hus och inflyttning är sen vår 2017 och jag tror det är enklare om man bor i hus med det mesta gällande barn.

Hur tänker ni kring syskon?

Kram
    Jo vi tänker väl att ska vi försöka får vi göra det rätt snart. Vi har väl halvt om halvt sagt att vi ska börja försöka runt jul så tänker inte stressa med ägglosningstest och sådant ännu. Tar det sig inte naturligt för vi fundera på vårkanten om vi ska andvända vårt embryo som vi har i frysen. Funkar inte det tror jag inte vi genomför en hel IVF till men får se hur vi känner då.
    Kram
  • johjen

Uscha jag tycker det redan är svårt att kombinera jobb och barn! Adam ledsen när jag går och går upp 05:15 två dagar i veckan för att hinna träna innan jobbet. Dessutom har jag ca 45-50 min till jobbet så över 1,5 h går bort om dagen i bara pendling. När man kommer hem är det till att ägna all tid åt Adam först (det vill jag ju också!) och sen laga middag, natta Adam, eventuellt hnna göra något hemma efteråt eller titta på TV en liten stund innan jag lägger mig 21.. Men men så är väl livet som småbarnsförälder och jag är ju faktikst ledig en extra dag i veckan.
    Hoppas ni andra har det bra och ni som är forsatt hemma, njut!!
    Kram

• johjen
    Kelsson1 skrev 2015-11-13 12:38:37 följande:

Hej tjejer, har inte varit inne o läst på minst en vecka och när det här är en så pass aktiv tråd (vilket är väldigt positivt) så hinner jag inte läsa ikapp. Börjar kännas som att det är dags att lämna tråden när jag aldrig tillför något vettigt, gör bara korta inhopp här o där . Min lilla kille är snart 5 månader gammal och kräver all uppmärksamhet på dagarna så finns ingen möjlighet att komma in då och delta i diskussioner och eftersom han sover så dåligt om nätterna så behöver jag vila när han gör det.

Hoppas att jag kan återkomma någon gång senare om jag får mer tid.

Önskar er alla bara gott och framgång i alla spår.

Varma kramar!

Kelsson, jag håller helt med Sira! Inte alltid man har möjlighet att vara så aktiv men tanken är ju att man ska kunna titta in här när man har tid och lust och absolut inget tvång på att kommentera.

Kram på dig!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-11-14 09:46:55 följande:

Irma - idag tänker jag på dig och din familj och dina vänner! Hoppas innerligt att du inte känner någon som drabbats i Paris. Så oerhört fruktansvärt det som hänt! Stora stora kramar till dig vännen

Tänker på dig också Irma!! Hoppas alla du känner är ok! Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-11-14 11:25:53 följande:

Oh förstår det! Det går ju inte att ta in. Paris igen - herregud! Vad är det som händer? Men va skönt att de dina är ok. Förstår att du är i chock. Det är vi med och jag känner just nu ingen som bor där men min man har ju bott där så han är extra skakad. Har suttit hela morgonen/fm och sett på tv och vår äldsta dotter har ställt en massa frågor.

- Finns det barn där som inte har nån mamma mer? Va hemskt! Polisen måste ta bovarna. Var hennes kommentar. Då började jag med gråta. Barn är bra på att sätta fingret på det viktiga.

Ta hand om er! Kram

<3
  • johjen
    Irma01 skrev 2015-11-14 22:47:37 följande:

Tack igen alla för er omtanke, det värmer ska ni veta. Jag har fällt många tårar idag. Som parisare vet jag att ingen ska tro att de ska berätta till parisarna hur de ska leva sina liv, och att Frankrike kommer att sluta upp bakom de värderingar som har gjort oss till det land vi är. Men hjärtat blöder för alla oskyldiga som har mist livet och deras anhöriga.

Kram kära ni.

Å kära Irma! Mina tankar går till dig och dina nära. Jag gråter också här hemma i tvsoffan och känner mig maktlös. Vi får inte ge upp utan kämpa för frihet, rättvisa och jämlikhet!

Kramar!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-11-15 20:15:59 följande:

Ensam hemma med barnen här i några dar. Maken bortrest. Men mamma kommer på besök imorgon och stannar till fredag. Ska bli mysigt Trevligt med sällskap då man är ensam med två. Kram

Hur går det för er? Mysigt med mamma på besök! Hur mycket går storasyster på förskolan nu? Skulle du jobba något nu innan jul?
    Har rullar vardagen på och jag är så tacksam att jag kan vara ledig en dag i veckan och på så sätt få lite mer tid med Adam. 5 veckor kvar till julledighet!
    Kram
  • johjen
    Irma01 skrev 2015-11-17 12:22:47 följande:

Hej tjejer,

Ni får ursäkta min tystnad, det är inte på något sätt att jag inte bryr mig, men jag har tappat gnistan en stund och behövde sörja. Allt annat kändes plötsligt så oviktigt, och märkligt nog känns det i hjärtat som att den enda platsen jag vill vara i är just Paris. För att kunna trösta, prata, hålla händerna, vara med de mina, Parisborna.
    Jag tittar på Victor, på hans leende, på hur hans ögon lyser och måste vända blicken varje gång tårarna kommer. Jag undrar hur världen har blivit så full av hat och ondska och lovar mig själv att terroristerna kommer inte att få vad de vill, dvs min hat. Lättare sagt än gjort.

Nåväl, Bell, skönt att det verkar bli bättre, och att Alvedon hjälper.
    Vsg, härligt med sällskap, förstår att det går i ett när man är själv med båda. Kul med egentid med din mamma också. Njut!

Johjen, roligt att läsa att du är nöjd med upplägget. Viktigt att känna att det fungerar. Jag har nu bara två månader kvar, och det känns både kul och läskigt även om jag vet hur roligt maken tycker att det ska bli att få vara ledig med Victor.

Stor kram till er alla, fina mammor.

Förstår verkligen Irma, du behöver inte be om ursäkt! Så frukansvärt och obehagligt det som hänt/händer och som du skriver verkligen svårt att inte känna hat men kärleken måste ju segra! Jag tänker på dessa människor som utövat dåden, hur hade de i sin barndom? Vad drev dem till att göra något sådant här? Jag tänker på offren och dess anhöriga, hur går man vidare efter en sådan katastrof? Usch, tårarna rinner här på jobbet..
    Är väldigt nöjd med min lediga dag men annars är dagar väldigt långa då jag har ca 45 min i bil enkel väg. Det är runt 1,5 h som jag kunde vara med Adam..
    Massor av kramar till dig!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-11-17 15:15:31 följande:
    Det går bra! Vi har det mysigt Äldsta dottern ledig ett par dar. Hon har rätt till 30 tim i veckan men går ca 6,5 tim fyra dar i veckan. Funkar jättebra!

Jag ska jobba ett par strödagar innan jul så inte mycket. Börjar på riktigt i början på februari. Ska nog jobba ca 75 % då. Max. Hemifrån eller på kundbesök så jag kommer ju ikte ha mkt pendeltid. Sånt som ju börjar spela roll då man får barn. Duktig du är som tränar så mycket. Kommer nog bli en kväll i veckan för mig plus en gång på helgen då jag börjar jobba. Tänkte också va ledig en dag. Det är guld värt! Hur är det på jobbet? Kram
    Å så skönt att jobba hemifrån! Det kan jag också göra när jag inte har en massa möte vilket jag har mest hela tiden.. Eftersom jag är en slags internkonsult och framförallt stöttar chefer i ledningsgruppen jag är med i så blir det MYCKET möten. Annars trivs jag på min arbetsplats och dem jag jobbar med. Lite mer problem med min egna avdelning då jag kanske är lite mer verksamhetsfokuserad än övriga.. Och visst är det skönt att vara på jobbet och kunna dricka kaffe, äta lunch och tänka klart tankar men längtar ju hem efter min lille kille!
    Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-11-18 10:13:11 följande:

Förstår det! Det är splittrande att börja jobba när man har barn. Inte lika självklart fokus bara på jobbet som innan. Men roligt att du trivs på jobbet och har trevliga kollegor vrigt med pendlingen däremot förstår jag.

Jag har varit chef i många år men kör konsult som egen nu ihop med en tidigare kollega. Vi kommer ha våra möten hos varandra och sen blir det ju då även möten hos kunder eller potentiella kunder. Och så ska jag boka in trevliga luncher på stan också såklart. Ska bli jättekul men samtidigt nytt Men i ett par år framöver tror jag detta blir toppen för mig då maken har ett krävande chefsjobb med en del resor emellanåt och jag ärligt talat är rätt less på den världen. Man hinner ledsna lite på jobbhets och karriärshets då man får sitt första barn vid 41

Kram

Haha håller helt med! Har rest i min tjänst sedan 2007 och gjort "karriär " så nu känner jag verkligen att familjen är viktigare.

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015