Irma01 skrev 2015-11-17 12:22:47 följande:
Hej tjejer,
Ni får ursäkta min tystnad, det är inte på något sätt att jag inte bryr mig, men jag har tappat gnistan en stund och behövde sörja. Allt annat kändes plötsligt så oviktigt, och märkligt nog känns det i hjärtat som att den enda platsen jag vill vara i är just Paris. För att kunna trösta, prata, hålla händerna, vara med de mina, Parisborna.
Jag tittar på Victor, på hans leende, på hur hans ögon lyser och måste vända blicken varje gång tårarna kommer. Jag undrar hur världen har blivit så full av hat och ondska och lovar mig själv att terroristerna kommer inte att få vad de vill, dvs min hat. Lättare sagt än gjort.
Nåväl, Bell, skönt att det verkar bli bättre, och att Alvedon hjälper.
Vsg, härligt med sällskap, förstår att det går i ett när man är själv med båda. Kul med egentid med din mamma också. Njut!
Johjen, roligt att läsa att du är nöjd med upplägget. Viktigt att känna att det fungerar. Jag har nu bara två månader kvar, och det känns både kul och läskigt även om jag vet hur roligt maken tycker att det ska bli att få vara ledig med Victor.
Stor kram till er alla, fina mammor.
Förstår verkligen Irma, du behöver inte be om ursäkt! Så frukansvärt och obehagligt det som hänt/händer och som du skriver verkligen svårt att inte känna hat men kärleken måste ju segra! Jag tänker på dessa människor som utövat dåden, hur hade de i sin barndom? Vad drev dem till att göra något sådant här? Jag tänker på offren och dess anhöriga, hur går man vidare efter en sådan katastrof? Usch, tårarna rinner här på jobbet..
Är väldigt nöjd med min lediga dag men annars är dagar väldigt långa då jag har ca 45 min i bil enkel väg. Det är runt 1,5 h som jag kunde vara med Adam..
Massor av kramar till dig!