• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Irma01 skrev 2015-10-23 08:16:15 följande:

Kul! Njut, idag ska det ju dessutom bli kanonväder

Tack! Vi har haft en fantastisk dag! Vandrat från vasastan till söder och tillbaka med en hel del stopp på vägen.. Varit ut från kl 10 till kl 20 och Adam har varit nöjd hela tiden! Två gånger har han sovit i vagnen annars har han suttit och kollat runt omkring. Stannade på en lekplats på söder och fikat och ätit så han har kommit upp ur vagnen med jämna mellanrum. Har nu så ont i fötterna så ska lägga mig på sängen och vila lite..
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-10-26 15:52:56 följande:

Hur är det med er tjejer? Kram

Tack bra, själv?

Hade en kanon helg i Stockholm och allt gått bra. Satsade på att äta en rejäl lunch ute och sen bara ta något lättare innan vi gick tillbaka till hotellet strax innan Adam skulle sova. Hann med lite shopping också så jag är uppdaterad inför jobbstart. Känns overkligt att börja jobba igen och ska redan in på onsdag /torsdag för överlämning av min vikarie..

Idag har vi fixat här hemma och jag har varit och ridit en sväng på eftermiddagen. Imorgon tänkte vi besöka öppna förskolan, får introducera sambon nu när han snart är hemma själv med Adam.

Jag tror att Adam klarat övergång till vintertid bra, blir ju lite si och så med sovtider under helgen och i natt sov han 11 timmar i sträck från 19:30 till 06:30.. Hoppas det håller i sig!

Kram
  • johjen

Hej alla fina!!

Inte hunnit läsa eller kommentera men ville bara säga att jag överlevt första jobbdagen på 1 år och 2 månader! Helt mosig i huvudet och ska jobba imorgon med så blir sängen nu. Adam mötte mig med ett leende när jag kom hem och efter vi gosat och lekt i ca 20 min kunde han leka vidare. Gullungen!

Skriver mer när jag har tid!

Kram

• johjen

Ja jobbet ja.. Jag kan välja att gå igång på allt som behöver göras, se alla problem och saker som behöver ta tag i och som nästan alla andra organisationer är även den jag jobbar i väldigt tungrodd. Eftersom jag är i en roll som internkonsult så är det svårt att få sina frågor på agendan i ledningsgruppen och det krävs mycket tid och energi. Just nu känner jag bara att jag tar det som det kommer.. Precis suttit med min efterträdare och haft överlämning och känner mig helt slut. Jag kommer sitta med min uppdragsgivare och med min chef nästa vecka och fråga dem vad jag ska fokusera på tills dess tänker jag bara ta och lyssna på historiken men inte gå igång vilket jag alltid gjorde förr. Jag är snart 40 år och har alltid jobbat och egagerat mig mycket i mitt arbete men nu känner jag så stárkt att good enough måste få gälla. Måste ju ha lite energi för Adam också!
    Duktiga ni är med träning ochnviktreducering! Jag kan bara säga att styrketräning har gjort så mycket för mig, har sprungit förut och då blir man ju egentligen bara mindre men med styrketräning omformar man ju kroppen mer. Men all träning är bra träning!
    Irma kan bara instämma hur bra det är att ha hund.. Igår när jag kom hem från jobbet var jag trött och när sambon la Adam så låg det på mig att gå kvällspromenaden med hunden och hade aldrig kommit ut annars.Så skönt med frisk luft och rensa huvudet.
    Sira, låter som du har det tufft och hoppas att dina kontakter i vården kan hjälpa dig att må bättre!
    Nu ska jag jobba vidare här!
    Kram

• johjen
    villsågärna38 skrev 2015-10-29 14:56:46 följande:

Nu har Lovisa fått feber. 38,6... Med alvedon!! Utan hade hon 39,5. Hon är rätt medtagen. Maken hämtar på förskolan idag av förklarliga skäl. Hade inte varit så kul att släpa med henne ut Stackars liten. Har sovit nästan hela dagen.

Usch då stackars liten! Hur mår hon nu? Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-10-29 19:41:32 följande:

Tack gulliga Sira och Johjen! Hon sov eller slumrade hela em (bredvid eller på mig) men piggnade till runt 17 och kunde äta lite och leka lite med storasyster. Men vid 19 däckade hon igen. Hade bara 38 innan hon fick alvedon för natten så hoppas det vänt. På vår förskola går det feber i en eller flera dagar (i kombination med förkylning). Vår äldsta klarade sig med ett dygn men en av hennes kompisar var dålig i fem dagar. Nåväl, så länge det inte är magsjuka är det ju hanterbart Kram

Hur mår Lovisa idag? Hoppas bättre!

Här ska vi åka och titta på hus, bestämt oss för att riva vår gamla sommarstuga och bygga nytt och blir nog nyckelfärdigt. Så kul och spännande!

Kram
  • johjen
    Irma01 skrev 2015-10-30 08:37:45 följande:

God morgon tjejer!

Vsg, hur mår Lovisa idag? Hoppas febern har gått ner.

Johjen, vad roligt att ni ska bygga nytt, det är en intensiv tid som väntar men så spännande! Vi byggde nytt och har inte ångrat det en sekund, även om det inte alltid har varit lätt...

Intressant att läsa om dina första dagar på jobbet. Snart dags här också, kommer att bli väldigt märkligt men jag är så glad över att V får två månader med sin pappa!

Sira och Bell, hur mår ni?

Här är det lugnt idag, inget på schema, ska bli skönt att få en lugn dag!

Ha en härlig dag

Kram

Kul att ni byggt hus Irma, var det ett nyckelfärdigt eller byggde ni själva? Vi lutar mycket åt att köpa ett nyckelfärdigt med totalentreprenad för att göra det så smidigt som möjligt. Problemet är att vi hittar så många hus vi kan tänka oss så får sätta oss ner och rangordna vad vi tycker är viktigt samt studera byggrätten på tomten, alla hus kan inte placeras där då den är ganska långsmal.

Hoppas ni mår bra och har en härlig helg! Här är det ridning och besöka svärfars grav som står på schemat.

Kram
  • johjen
    Sira skrev 2015-10-30 13:59:47 följande:

Vsg: Vad skönt att Lovisa är bättre idag!

Bell: Spännande att byta bransch helt och hållet! Är det mycket att plugga? Jag tänker hur det funkar med tre barn samtidigt. 

Jag laddade förresten ner Duolingo igår och gav mig på franska.  

Johjen: Åh vad kul det låter med husplanerna! Det kommer att bli toppen tror jag, även om det säkert kan bli påfrestande under byggtiden.

Jag mår sådär, det går upp och ner. "Egentligen" är jag ju jätteglad och mår väldigt bra men förlossningsupplevelsen ligger i vägen och gör att det är lite svårt att riktigt nå den där glädjen... Som tur är har vi fått en väldigt bra bvc-sköterska som bokade in ett extra besök för min skull eftersom hon tyckte det var för länge tills jag hade tid hos psykologen igen. Hon tyckte att jag skulle fundera på att gå hos deras kbt-terapeut istället när jag berättade att första mötet hos psykologen inte kändes helt rätt. Jag tror faktiskt att det är en bra idé. Tack för att du frågar!

Så härligt med bra Bvc-sköterska, det har jag också! Mådde inte så bra den första tiden efter förlossningen men fick bra hjälp av bvc. Hoppas det känns lite bättre idag och att du får den hjälp du behöver!

Kram
  • johjen

Villsågärna hur är det med Lovisa idag? Bättre?

Kram på er!

Duktig du är som pluggar Bell! Hade tänkt läsa någon distanskurs under ledigheten men blev inte så.. Kanske om det blir någon nästa gång?! Kram

• johjen

Ni som har barn runt ett, hur mycket sover de på dagen nu? Vi har aldrig väckt Adam på dagen utan låtit honom sova och funderar på om han sover för mycket på dagen och därför vaknat tidigt på morgonen.. Adam är otroligt lätt och lägga, gröt, tutte, byte till pjamas och ny blöja, borsta tänderna och sen nattinatt och lägga honom i sängen där han somnar själv. Sover hela natten men vaknar mellan 04:30 till 05:30. Har slutat amma på morgonen nu sedan ett par dagar tillbaka och när han vaknar är han ledsen och svårt att trösta honom i sin egna säng då. Sambon har försökt några dagar och då somnar han om efter ca 20-30 min gnällande men vaknar igen efter någon kvart. Men detta resulterar i att han blir väldigt trött framåt 10 och somnar oftast i vagnen på promenad och sen ställer vi honom på altanen där han kan sova i 2-3 ibland 3,5 timmar i sträck! Är det dags att väcka honom efter två timmar och se om han sover längre på natten då? Och försöka förskjuta dagsvilan? Vill egentligen inte mecka för mycket då han sover ändå bra och somnar lätt..

Igår chockade sambon mig att fråga hur jag tänker kring ett syskon till Adam och när det så fall är dags att börja, ska vi försöka själva lite först, försöka med vårt embryo i frysen och hur jag tänker med att genomföra en ivf till!! Han tycker ju att det inte är någon tid att spilla och vi bestämmer oss, jag blir ju 40 i februari och sambon 42 i sommar. Tror vi kommer försöka själva lite först sen testa med embryot i frysen men osäker om vi gör en hel ivf till. Då får det nog räcka med ett barn. Vi får se hur vi känner då! Pratade löst om att börja försöka lite mer seriöst efter jul och kontakta kliniken i vår om det inte skulle ta sig. Spännande och skrämmande samtidigt!

Kramar

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015