• villsågärna38

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Oh tack Danisen för bra tips!! Helt super ju. Vi brukar ta med lite och köpa lokalt annars. Pampers finns alltid ute i Europa. Men det här är ju ändå smidigare.

Va bra att hon äter så bra lilla Maja!! Och köpegröten är ju ändå inget vidare så lika bra att inte äta den men såklart praktiskt då man reser. Lovisa gillar inte heller välling men gröt går bra i alla former

Stora kramar

• villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-04-26 14:31:34 följande:

Amningen fungerar verkligen bra nu. Jag pumpar ur mjölk ett par ggr om dagen och om det inte behövs till kvällen så fryser jag in det i iskuber.

Det enda jag kan klaga på är att Douglas inte vill vara i vagnen. Han gallskriker. Spelar ingen roll vad jag gör han verkar hata den. Jag har hans nest i vagnen men det spelar ingen roll. Någon annan som har haft samma problem och som löste det på nåt smart sätt

Va roligt med amningen!!

Vi har haft en sån fas både med vagn och med babyskydd. Inte när hon var nyfödd utan lite senare så hade hon några veckor då hon inte gillade vagnen och i december gick det riktigt dåligt med babyskyddet. Gjorde inget särskilt utan det gick över av sig själv. Har dock hört om nyfödda som inte gillar vagnen. Kan ju vara närhetsbehov men har även hört att reflux kan göra att de skriker då de ligger platt. Funkar det att sova på plant underlag inne? Testa bärsele istället annars en period kanske? Och viktigt att han är riktigt mätt innan då han ska åka vagn. Det ger sig säkert snart. Lovisa älskar både vagn och babyskydd nuförtiden så för oss rörde det sig om några veckor bara

Kram
  • villsågärna38

Här har vi haft dop idag Gick jättebra!! Var i kyrkan först och sen hemma hos oss. 20 vuxna och 12 barn. Bara de närmaste. Men jättemysigt och trevligt. Vi hade champagne och buffé som maken gjort (han är så bra på mat - lyx!), tårtor fån Gateau och kaffe. En favorit i repris och väldigt lyckat!! Var så fint väder att man kunde vara ute i trädgården också Underbart!!

Lovisa var vaken från 13-18.30 - utan att skrika. Åt några gånger men somnade inte vare sig inne eller i vagnen men hade sovit två ggr innan som tur är. Var helsprallig och social. Får väl se hur natten blir dock

Kram

• villsågärna38

Här har vi haft dop idag Gick jättebra!! Var i kyrkan först och sen hemma hos oss. 20 vuxna och 12 barn. Bara de närmaste. Men jättemysigt och trevligt. Vi hade champagne och buffé som maken gjort (han är så bra på mat - lyx!), tårtor fån Gateau och kaffe. En favorit i repris och väldigt lyckat!! Var så fint väder att man kunde vara ute i trädgården också Underbart!!

Lovisa var vaken från 13-18.30 - utan att skrika. Åt några gånger men somnade inte vare sig inne eller i vagnen men hade sovit två ggr innan som tur är. Var helsprallig och social. Får väl se hur natten blir dock

Kram

• villsågärna38
    lelle75 skrev 2015-04-27 18:52:22 följande:

Ngn som vet när de små kan börja med majskrokar?

Lovisa har fått nån gång från sex månader. Det är ju bara tomma kalorier men har funkat nån gång då hon inte velat åka bil el vagn vid hämtning på dagis. Hon har tyckt att det varit spännande så det har funkat som tidsfördriv
  • villsågärna38

Tack Irma och Johjen Lovisa hade klassisk dopklänning, samma som storasyster. Såg ut som en prinsessa

Natten blev dock rätt jobbig. Hon vaknade var och varannan timme och ville amma rätt mkt el ligga nära. Där ser man hur mkt rutiner, lagom med sömn på dan och lagom med intryck spelar in. Idag när hon sovit som vanligt, ätit som vanligt och haft en lagom händelserik dag osv så somnade hon som vanligt vid 19.30 och sover lugnt än så länge iaf Peppar, peppar!! Igår kväll vaknade hon två gånger redan första två timmarna.

Kram på er och trevlig kväll!!

• villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-04-28 10:00:07 följande:

Vi mår bra Douglas hade lite problem med luft i magen i söndags kväll tror vi och bajs som inte ville komma ut.

Garderade mig igår och köpte pysventiler om det skulle behövas. Verkade som han fick ont igår kväll igen och vi provade och herregud så mycket luft som ville ut och bajs, bara vällde rakt ut. Kan tänka mig att det gjorde ont, efteråt somnade han och sov gott. Tog bara några minuter med pysventil och i söndags var han ledsen i två timmar. Bra att det finns hjälpmedel att ta till

Va bra att det löste sig!! Ja, pysventilerna är superbra. Gör bara inte som min väninna som fick för sig att kika in i en. He, he

Ha en bra dag i solen!

Kram
  • villsågärna38

Här har vi testat hoppgungan idag för första gången. Vilken succé Gåstol kör hon också sen några veckor och sen ett tag kan hon gå framåt i den. Gick bara baklänges i början, he, he Lilla Lovisa vill krypa också men det kan hon inte ännu, men kan själv ställa sig på alla fyra nu sen några dar. Står där och vaggar men kommer ingenstans. Ser rätt roligt ut det med Såb underhållande ålder!!

Va roligt med Maja och att det går framåt med sömnen. Lovisa började ju också med napp helt nyligen och har den bara ibland. Jättebra att ta till emellanåt vid behov

Kram

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015