Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
I morse vaknade Adam 05:40 och var ledsen nästan med än gång. Gjorde 240 ml ersättning och la honom i sängen och han klunkade i sig 100 ml ganska omgående. Så visst är han hungrig! Erbjöd han bröstet också och ammade och drack ersättning om vartannat. Dock inte trött efter detta utan piggare än han har varit tidigare vid denna tiden men beror troligen på att han hade fått mat och var mätt! Försökte få honom att somna om i en timme ca men funkade ej så vi gick upp. När vi sen skulle äta frukost så åt han mycket mindre än vad han brukar.. Så nu funderar jag på att amma honom när han vaknar tidigt och se gå upp och ge frukost istället för att ge ersättning. Han somnar ju inte ändå och bättre att han äter mat tänker jag. Och jag får helt enkelt lägga mig tidigt för att få min sömn, Adam sover ju ändå hela nätter, peppar, peppar. Nu sitter vi i bilen utanför öppen förskolan och givetvis somnade Adam i bilen på väg hit. Så hade vi varit hemma så hade jag kunnat lägga mig igen! Man får anpassa sig och tänka att allt är övergående. Förut hade jag blivit alldeles förstörd och tänkt att allt var så himla jobbigt men visst är jag trött och lite grinig men tar det ändå mer med ro.. Något har jag lärt mig på mitt snart ett år som mamma.
Kram och ha en fin dag!
Tack för tipset om flygresan förresten!
Bra att du tar det med ro
Men om du inte har prövat så kan du ju snabbt börja med att amma, medans sambon fixar ersättning som ni sedan ger honom innan han hunnit vakna till liv. Här skulle det aldrig funka om jag hade gått upp och fixat ersättningen då hade Alice redan hunnit vakna till och fått svårt att somna om.
Kram