Bell13 skrev 2015-07-11 21:42:27 följande:
Det måste väl vara att hon inte vill, att hon hellre är i din famn.
Jag lider alla helvetes kval med Douglas för vi ska sluta samsova nu. Vi har bara kommit ett myrsteg på väg, att han sover bredvid mig och inte på min mage. Jag skulle prova att natta honom i hans säng dagtid men han ville inte och jag blev gråtfärdig så jag är inte redo för det.
Douglas skriker också om han är övertrött, går över efter 10 - 30 minuter men är riktigt jobbigt när det sker. Vi har börjat smyga in rutiner så jag hoppas det ska ske mer sällan.
Så enkelt är det inte tyvärr. Tror att hon skriker när hon förstår att hon ska sova. När man sedan tar upp henne, klappar, vaggar, sjunger så tystnar hon inte heller. Det enda som funkar för att få tyst på henne då är tutte i mun och det vill vi ju undvika...
Så därför har jag börjat amma henne nästan tills hon somnar för då brukar hon inte gnälla så länge.
Inatt ammade jag 2:30 sedan vaknade hon igen 3:00 och ville amma, när hon inte fick tutte låg hon och gnällde i över en timme.
Det pratas mycket om att inte ge flaska då det kan skapa tuttförvirring men det pratas aldrig om det motsatta. Vissa blir också helt knäckta av att inte kunna amma. Oj, vad jag önskar att hon kunde ta flaska.
Alice äter nu 2 msk, pulver gröt. En tredjel litenburk katrinplommonpure, en halv banan till frukost.
Lunch en halv stor burk proteinpure och fruktpure
Mellis en hel stor grötklämmis från Semper.
Middag, samma som lunch.
Precis innan läggdags. En liten klämmis med yogurt och frukt.
Äter hon fortfarande för lite för att sluta nattamma?
Känns som om eländet aldrig tar slut om jag inte slutar amma på natten.
Men hur vet man om man kan sluta? Kan det inte vara så att hon är törstig på natten?
Imorse vägrade hon gröten, gnällde bara. Vi prövade att ge henne vatten men ville inte ha. Prövade att amma henne och efter det så åt hon gröten. Hon kanske bara är väldigt törstig av sig?
Tycker ni att jag ska sluta nattamma? Hon är snart 8 mån..
Kram