• linnea83

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-03-12 10:29:53 följande:
    Då tycker jag att du ska se Charlies sömn som en gåva smile1.gif Ni har det tufft så det räcker och blir över ändå. Ödet ville att ni skulle få en liten sjusovare helt enkelt smile5.gif Hoppas att det håller i sig!! Jag har inte värk nånstans så att jag sover lite si och så ibland är ingen katastrof alls. Har mkt hellre det än kronisk värk. Låter jättetufft, du är hur stark som helst som orkar med det, och så sjuk make till råga på allt.

Hoppas att du mår bättre imorgon!! Kram
    Ja ser det verkligen som en gåva :).
  • linnea83
    Danisen skrev 2015-03-12 10:40:25 följande:
    Jag har med kronisk värk. Önskar mest av allt att få sova någon mer timme per natt. Värken blir så mycket värre med sömnbrist, märks tydligt smile4.gif . Gör det svårare att somna med när allt gör ont som du garanterat vet smile4.gif Well well.... får sova när jag blir gammal, haha smile5.gif .

Hoppas att mannen din blir bra i sina händer snabbt.
    Ja sömnen är ju otroligt viktig när det gäller värken..Stackare som får bägge delarna :(.Innan har min man kunnat avlasta mer så jag får sova på em men det funkar inte riktigt nu :(.Jaja det blir nog bättre imorgon eller nåt ;).Kram på dig!
  • linnea83

Toppennatt här igen och gårdagsnatten är ett minne blott :D.18.30-06 igen..Och direkt är värken bättre :).Skönt.Och solen skiner så har hunnit vara ute med vagn och hund :).Idag ska jag till sjukgymnasten för bäckenbottenträning.

Kram på er!

• linnea83

Då gick vi upp 4.15 idag!På riktigt gott humör är Charlie :D.Mamma hade gärna sovit en stund till dock ;)!

• linnea83
    lelle75 skrev 2015-03-14 10:29:14 följande:
    Jag skrev Tessie men tänkte på Linnea då Charlie sover så långa pass. Får Charlie ersättning? Tessie din, kanske också sover långa pass, blandar jag ihop er nu?

Har inte sådan bra koll på vilka som ger ersättning. Men till er som ger ersättning, sover era små bra om natten?
    Japp Charlie har ätit ersättning hela tiden :).
  • linnea83
    glader skrev 2015-03-14 13:47:45 följande:
    Åh vad härligt att det håller i sig, det är jag glad att höra! smile1.gif Synd att hon reagerade på rota men det går ju snabbt över.

Jag har ju lite rutin på flaska och pulver, ska ge dig lite tips men jag vet att jag inte gör allt "rätt" men såhär gör JAG:

- Jag värmer alltid vattnet i micron, skulle aldrig orka koka och låta svalna. Och att ha ljummet vatten stående i en termos tycker jag känns mer ohygienskt än att ta färskt vatten ur kranen och värma i micron... smile5.gif

- Jag har pulvret bredvid micron i en burk med lock som är lätt att ta av och på. Visste spiller man ibland men man får toka där på dagarna, på nätterna skiter jag i det smile2.gif

- Jag har några stycken flaskor så att jag inte ska behöva diska hela tiden, sen diskar jag några gånger om dagen, ibland kokar jag allt. Jag har en superbra flaskborste som är toppen att diska med! Finns på barnavdelningen på Maxi typ.

- Jag klämmer bara tummen och pekfingret runt toppen av nappen när jag skakar, då läcker det inte! smile1.gif

Hoppas nåt kan hjälpa dig, lycka till!
    Jag gör ungefär likadant.Vi har egen brunn så måste koka vattnet.Sen mäter vi upp det i flaskorna och har dom i kylen.Har 6 flaskor :D.Sen micron..

Sen har jag en sån plastlåda för just pulvret.Finns på babyproffsen typ.I min är det 3 portioner.Så behöver man inte stå med måtten hela tiden :).Va lite krångligt innan man fick in rutinen.Började med att inte micra just för att det stod så men va fan tänkte jag till slut,det gör ju nästan alla :).Sen blev det mycket lättare :).

Kram!
  • linnea83

Verkar som vi har en sjukling här :(.Sovit hela natten men sov ända till 7.30.Och har redan sovit nästan 1,5 timme till nu..Ingen feber ännu men normaltempen på honom är 36,4 och nu 37,3..Jag har ungefär samma temp och blir feberpåverkad vid samma temp.Så idag blir det hemmamys för mitt <3.Själv har jag 2 tider hos doktorn så då får Charlie vara med sin pappa.

Kram på er!

• linnea83
    villsågärna38 skrev 2015-03-16 11:25:01 följande:
    Jag tror bara att han är trött smile5.gif På små barn räknas det som feber om de har över 38. Inte samma sak som för vuxna där man ju räknar över 37. Men mysigt med hemmamys iaf smile1.gif Håller tummarna att han inte håller på att bli sjuk!

Lycka till hos läkaren idag!

Kram

www.barnakuten.nu/barnsjukdomar/hjalp-mitt-barn-har-over-40-graders-feber/
    Jag hoppas du har rätt :).Sov ju faktiskt extremt lite igår på dagen.Tror det blev 1 timma sammanlagt.Så hoppas att det bara är det..Jaså?Räknas inte feber förräns 38?Trodde det va 37.7 som på oss..Där ser man :).

Tack..Ganska säker på att jag har uvi :(.Sen har min mage inte mått så bra senaste veckan..Menmen.Löser sig nog med en kur penicillin :).
  • linnea83
    lelle75 skrev 2015-03-19 21:35:22 följande:

Ngn som har testat detta till de små näsorna? Verkar bra,,

www.apotea.se/klaricare-baby-engångspipetter-18-st

Oj, jag är verkligen i farten ikväll med alla mina inlägg, hoppas jag inte tråkar er.

Är nog samma som dom jag har..Alltså jag har inte det märket (använder otri-baby,20st för typ 40 men är väl samma innehåll gissar jag..

Tycker iaf att pipetter är det bästa.Man sprutar in ganska mycket på kvällen,ibland får man ut en kråka som inte är av denna värld haha :).För Charlie liksom "snyter/frustar" ut dom då :).Toppen!
  • linnea83

Idag är det prick 1 år sedan vi plockade ut det ägg som idag är Charlie <3!!!Helt sjukt att man fått vara med om den resan :).

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015