Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Hej fina ni :).
Hej fina ni :).
Ser att ni har bekymmer med täppta näsor osv.Hoppas det lättar snart <3.
Idag är Charlie 4 veckor!Än så länge är jag förskonad från bekymmer.Han var tät i näsan nån vecka efter förlossningen men det car bara fostervatten.Men uppe på bb fick vi faktiskt riktiga näsdroppar så det finns iaf..Verkar ju jättekonstigt att det inte ska finnas att få tag på förutom om man är inlagd..
Vågar knappt skriva det men han sover som en kung!Senaste veckan somnar han mellan 18-20 (försöker styra det åt det senare men inte det lättaste haha).Första passet sover han mellan 4 och 6 timmar.Mat och somnar om i 2-4 timmar.Sen mat ännu en gång och oftast ett par timmars sömn till :).Han sover för det mesta bra på dagen också.Då blir det pass från 30 min till 2,5 timme beroende på hur dagen ser ut.Dock vaknar ju jag jätteofta ändå ;).Men känns som jag bara går och väntar på katastrofen (alltså att han ska sluta sova så bra).
Hur har det varit för er där sömnen funkat från början?Har dom helt plötsligt slutat?Han har sovit bra sedan han föddes.Men nu senaste veckan börjar man se mer ett mönster än innan.Jag njuter iaf av min älskade bebis så mycket jag orkar :).
Enda tråkiga är ju min värk och dessutom har jag fått en inflammation i höften!Så har jättesvårt att bära min son :(.Så idag sjukskriver jag mig faktiskt!Vi har annars dubbeldagar nu och jag vägrar slösa dom när jag mår såhär..
Så jäkla typiskt med att inte kunna somna om (C åt 4.30)..Trodde man skulle vara mer inställd på att sova när bebis sov ;).Aja ska absolut inte klaga!Kram på er alla finingar!
Ja köpte boken men tycker inte det stämmer..Enligt den ska jag eftersom han kom 2 veckor sent räkna 2 veckor tidigare.Men än verkar han inte hamnat i nån fas :).
Nu frågar jag er som varit gravida nyligen: vaccinerade ni er mot influensan nör ni var gravida?
Kan inte för mitt liv bestämma mig hur jag blr göra.
Någon som har testat babyvakten Philips Avent SCD 505? Har just beställt den så säg att den är bra i så fall
Vi har märkt att Hedda störs lite av oss när hon sover så hon ska snart få börja sova i sitt eget rum och då är det här ett måste... Gillade att den hade vaggvisor också som hon gillar
Hittade den här, verkar väldigt prisvärd! http://www.bäst-i-test.se/Babyvakt
Guuu så jobbigt vi har det. Alice somnade i bra tid vid 20:30, helt utslagen. Men vaknade en stund senare av onda gaser och började skrika. Pappa fick vagga henne på olika sätt och vi prövade med bröstet men det ville hon inte ha, till slut somnade hon kl 1:00. Men vaknade igen 1:30, denna gång tog hon bröstet efter 10 min skrikande.
Förstår inte varför hon får ont just när hon pruttar, så har det inte varit tidigare och tror att vi är inne på fjärde dagen. Tror inte att hon hade ont i magen hela tiden ikväll, hon blev nog bara övertrött och skrek pga det. Fattar inte att jag pallar med så lite sömn.
Har lagt ut en bild i bildtråden :).Hade bestämt att inga bilder ska läggas ut (inte på fb eller så heller).Men kunde inte låta bli då jag fick första skrattet på bild i morse.Det är ju dom stunderna som väger upp dom dåliga dagarna/nätterna :).Kanske gör det er dag lite lättare som haft tuffa nätter <3.
Vet att detta varit uppe tidigare men frågar ändå - hur länge sover era små i sträck på dagarna? Hedda har nu sovit 3,5 timme, först under promenad och sen fotsättningsvis när vi kom hem... Har god lust att väcka henne men man ska ju tänka att de sover så länge de behöver...
Hej!
Ni som har problem med skrikig bebis och magont. Byt till nån av dessa D-vitamindroppar!! Har hört flera bebisar som reagerat med regelrätt kolik. Det är inte oljan de inte tål utan konserveringsmedlet (fullt med E:n i den man får av Bvc, usch!!). Dessa två nedan är utan E-ämnen. Jag gillar ju ekologiska varor och inte förtjust i E-tillsatser så ska byta med en gång även om vi inte har problem med kolik här.
www.apotea.se/dunmedic-d-vitamin-olja-80ie-per-droppe-25-ml
www.apotea.se/semper-d-vitamindroppar-10-ml