• linnea83

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Alltså hur märker jag om Charlie är sjuk?Han sov 18.07.40 inatt.Sen har han bara varit vaken i typ 3 timmar!Han är pigg och glad när han är vaken och äter som vanligt.Men nu börjar jag bli orolig!Han har ingen feber.De andra dagarna när han sovit hela natten har han varit vaken jättemycket och typ sovit 2-3 timmar på dagen (vilket känns mer normalt när han sover hela natten)..Kram

• linnea83
    villsågärna38 skrev 2015-03-11 17:12:10 följande:
    Det är säkert ingen fasa alls. Han är väl jätteliten fortfarande? Många bebisar sover ju nästan dygnet runt i början. Lovisa sover 11 tim per natt och 3-5 tim på dan numera. Hon är 5 mån. Kram
    Tack :).Alltid är det nåt man oroar sig för ;).Och så kommer det ju vara resten av livet :).Känner mig nästan lite löjlig nu :).

Kram
  • linnea83
    lelle75 skrev 2015-03-11 20:26:46 följande:
    Sov han mellan 18-7:40? Klart man skulle bli orolig då. Spädisar sover ju mycket men inte så många timmar på raken då de vaknar och vill ha mat. Men det är klart att det finns undantag. Skönt för dig, hoppas att det håller i sig!
    Japp..7:e natten i rad hela natten..De andra nätterna har det varit ungefär 18.30-06..Han äter ju med god aptit på dagen och äter ungefär lika mycket som innan.Då vaknade han en gång på natten för mat.Men inte de senaste 7 nätterna alltså.Så jag SKA vara orolig ändå :(.Måste kolla med mvc imorgon :)!

Kram!
  • linnea83

Tack tjejer :).Inatt vaknade han faktiskt för mat igen..Ingen dag är den andra lik det är ju ett som är säkert :).

• linnea83
    lelle75 skrev 2015-03-12 04:14:59 följande:

Kan bara inte förstå varför jag ska ha det så förbannat tufft hela tiden. Känner mig så ledsen nu så att tårarna rinner ner på Alice. Nu när magen och täppan är botade så blir det ännu värre med sömnen. Har fortfarande bara fått sova 1,5 h. Alice orkar inte äta, hon ligger vid bröstet fullkomligt utslagen, har inte ens tutte i munnen. Men vaknar till då och då för att suga i sig några droppar. Vill absolut inte sova själv. Har låtit henne ligga kvar i sängen så hon har gråtit 5 min, sen har jag tagit upp henne igen för att jag är för trött för att orka lyssna på gråtet. Det låter som om att hon gråter i sömnen då det är svagt gråt, brukar vara så högt annars. Känns som ett bra beslut att börja med ersättning. Har liksom inget val längre. Hade så roliga planer idag/imorgon men får avboka, kommer inte att orka. Varför går det inte att sova med de små på bröstet. Alice trycker ner huvudet i kudden ibland som hon ligger på så är liksom rädd för att hon ska kvävas. Känns som om att jag yrar nu. Att skriva här håller mig liksom vid liv så att man för en kort stund inte känner av tortyrkänslan. Chansar på att stänga fönstret för att se om hon kan sova själv då. Men då blir hon väl täppt och då skriker hon väl av det. Jobbiga beslut.

Usch jag lider verkligen med dig och önskar jag hade något bra att säga!Kan bara säga att jag är så impad!Du är så sjukt stark!Tänkte att om ni testar med ersättning skulle ni kanske kunna få barnpassning en natt?Du MÅSTE ju få sova <3.
  • linnea83
    villsågärna38 skrev 2015-03-12 06:13:49 följande:
    Jag tror inte det är nån fara alls. Han är liten och då sover de mkt. Lät snarare som att han sov lite tidigare, totalt alltså. Unikt att han sover hela natten - ja, för att vara så liten men inte farligt om han går upp som han ska i vikt. Kram
    Ja han går upp prick som han ska :).Och växer lite extra på längden :).Så där är jag inte orolig.Kanske har han varit lite sjuk iaf för inatt kändes det mer "som vanligt" med mat vid 03.Däremot har han sovit mer oroligt inatt.Det läskigaste/roligaste va när jag gick och la mig.Då öppnade han ögonen och flaxade vilt med armarna.Sa ingenting.Så trodde ju han vaknade.Detta hände 3 ggr på 10 min.Men han sov!Såg verkligen heltokigt ut :).
  • linnea83
    lelle75 skrev 2015-03-12 07:50:22 följande:
    Jag tror att det kallas för fallreflex när de gör så där :) men är inte helt säker på hur det ser ut det han gör, men fallreflex händer här också..
    Ja har läst om de där reflexerna :).Men det va just det där att han öppnade ögonen.Såg ut som han va klarvaken ;).Men det va han inte..
  • linnea83
    Danisen skrev 2015-03-12 08:51:37 följande:

www.coolstuff.se/Beddy_Bear

En sån här rekommenderar jag. tänker på Alice t.ex om du tror att hon fryser. Vi använder vår varje kväll. Vågar inte ha tjockt täcke el filt när hon sover i sin egen säng. Hon har en gallerfilt, pyjamas och sin nalle som värmer och jag inbillar mig att hon tror att hon ligger hos mig iom att den är varm.

Jag har vanligt täcke.Har dragit ner det under madrassen på kortändan så han inte kan dra täcket över huvudet.Funkar finfint :).
  • linnea83

Usch!Jaghar ju verkligen haft tur med Charlie och hans sömn..Men jag lever ju med kronisk värk och har verkligen varit toppen att han är som han är.Värken har varit ok fram tills igår och idag har jag så jävla ont :(!Och typiskt att Charlie inte vill sova såklart!Dessutom har mannen nu blivit sjukskriven för sina händer.Kommer bli op för hans del.Så han är hemma men kan inte göra mycket :(.så känns lite som att man har 2 spädisar just nu :(.Hoppas min värk är bättre imorgon igen för klarar verkligen inte av många såna här dagar!

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015