villsågärna38 skrev 2015-07-25 22:37:27 följande:
Då är det säkert tänderna Lelle. Om en brutit igenom. Helt normalt! Testa att ge henne kylskåpskall vattenmelon. Lovisa älskar det då hon får tänder. Får gnaga på en liten bit själv. Och bitring som legat i frysen ett tag och blivit kall. Också jättebra. Sån med vatten i. Den gnuggar hon mot tandköttet. Verkar lindra. Även om hon inte är direkt gnällig så gillar hon detta då tänderna kommer har vi märkt Just nu dreglar hon som få igen så här kommer nog snart en till med!
Är det skena eller gipsning du tänker på? Några vänner till oss har en liten dotter som fick gipsa foten i några veckor pga att den var sned. Jobbigt men det blev helt bra sen. Har vänner med son som hade sk. klumpfot också. Han blev opererad redan vid födseln och sedan ytterligare en gång. Är fem år nu. Märks ingenting. Så även om man behöver göra något sorts ingrepp så kan det bli bra i slutändan. Ville bara berätta det. Även om jag förstår att ni helst inte vill utsätts henne för något i onödan.
Ha det så bra i regniga Sverige
Kram
Hon har en massa bitringar som vi lägger i kylen, hon har alltid bitit på allt hon kommer åt men gissar att det är normalt. I frysen skulle man inte lägga dem då det famns risk att de fryser fast på tungan, en kort stund går säkert bra ändå Vattenmelon har vi inte prövat, men då måste man väl se till att den är kärnfri? Hon har fått kylskåpskalla jordgubbar i matnät men man märker att hon tycker att det är lite för kallt och gör grimaser.
Hon har inte alls dreglat konstigt nog.
Vill gärna inte älta om Alice handikapp mer, vill bara helst förtränga det, hoppas att du förstår. Men tack gulle du för infon, just detta har jag full koll på då jag ägnar all tid till detta.
Kram