villsågärna38 skrev 2015-08-12 00:30:33 följande:
Vänta till han börjar gå, då kommer du att få fullt upp!!
he, he! Förstår precis. Men med vår äldsta tjej var det 1-1,5 år som var tuffast. Då satt hon inte still en sekund. Ville bara springa hela tiden. Vi hade en hel semester då vi gick omlott. Åt aldrig samtidigt. En fick jaga hela tiden. Men hon sov iaf två ggr per dag till hon var 1 och sen 1,5 tim till hon var 2,5. I somras slutade hon sova men började på förskolan nu igen i veckan och klarar inte det längre. Sover 30 min där och somnar numera 21.30 sen igår!!! Känns sådär
Vi har blivit nattugglor för att få egen tid på kvällen. Hoppas att det ger sig snart och att hon orkar vara vaken hela dagen då vi varit bortskämda med att hon sovit 20-08 hela sommaren...
Ang Lovisa så har det varit intensivt sen hon började krypa vid 7 månader. Iofs har humöret bitvis varit väldigt harmoniskt även om hon motoriskt varit väldigt på. Just nu i den fas hon är i så är det också mer turbulent och lynnigt. Mitt bästa tips är attträffa folk!! Gärna andra barn. De blir lätt uttråkade i den här ålder. Behöver mycket stimulans. Storasyster och hennes kompisar hjälper till mycket här och från nästa vecka blir det även öppna förskolan. Är ju ingen slump att många föräldrar är där varje dag från ca 1 års ålder
Det är intensivt med små barn i den här åldern. Lägg på en treåring på det så förstår ni varför man talar om tvåbarnschocken
Skämt åsido så lugnar det sig vid 3 men 2 var också tufft kommer jag ihåg. Mkt trots. Det är tufft med barn i periode helt enkelt så tur är väl att man är så himla förälskad i sitt lilla underverk
Lovisa Bus åt upp ocr-numret på en räkning igår. Klättrade in i öppna spisen. Kastade mat på golvet och åt upp sista sidan i boken jag läser just nu
Hon är helt omöjlig men samtidigt helt underbar och sötast på denna jord. Ihop med sin syrra såklart
Som tur är sover hon också bra på nätterna!! Bara vi kan få hennes syster att somna på kvällarna med så är vi tillbaka på banan igen
Tills de blir förkylda eller får vattkoppor eller magsjuka eller nåt
He, he!!
Kram
Det är verkligen intressant att läsa om hur det kan vara/kommer att bli. Det du upplever med dina smä gissar jag att vi alla kommer att uppleva. Verkligen tur att det finns öppen förskola
Kram