Irma01 skrev 2015-08-26 15:21:51 följande:
Hej,
Vi försöker undvika det så länge som möjligt. Har hört att upp till tre år så kan det faktiskt skada deras syn (tar det med en nypa salt och självklart beroende på hur länge de tittar på skärmen), jag vet inte om det stämmer men jag tror att det finns många andra saker man kan till än just paddan.
Får jag fråga varför ni vill göra så? Har ni bekymmer när hon äter? Personligen vill vi att Victor äter med oss, då jag vill från start att iaf middagen ska tas tillsammans och vara en mysig familjstund. När han äter frukost, lunch o mellis så hinner han inte med annat än just äta då. Annars pratar jag med honom, sjunger ibland osv.
Överhuvudtaget ska de små undvika alla typ av skärmar, men det är klart att alla har tittat på mobilen, dator eller TV. Victor får se filmer av sig själv och bilder ibland på telefon, då blir han helt exalterad men det är inte varje dag och verkligen bara korta stunder. Jag tittar inte på TV på dagen, iaf inte innan maken kommer hem så då tar han honom. Jag är ganska bestämd när det gäller allt sånt, jag vill absolut inte skapa ett beroende för tidigt, det lär komma tillräckligt snabbt ändå...
Hur mår ni annars?
Kram
Vill verkligen inte att Alice ska få kolla på TV/video. Redan tidigt upptäckte vi att hon bara åt om hon var distraherad av ngt annat. Även om vi alltid äter tillsammans. Det jag upptäckte var att varje gång jag åt ute så slank maten lättare ner då hon hade folk runtomkring att titta på, ännu bättre när barn var i närheten. När pappa matade vid ett tillfälle hemma och hon inte ville äta så gjorde jag tittut en massa gånger och då åt hon, men slutade äta om jag slutade. På semestern fick svärisarna showa och de sjöng och gjorde imse vimse vid varje måltid för att hon skulle äta. När jag kom hem och var själv så insåg jag att jag inte kunde mata och showa samtidigt så tog till paddan och är nu fast i paddträsket och vet inte hur jag ska ta mig ur. Jag är ju så galet angelägen om att hon ska äta så att hon sover bättre på nätterna.
Inget vidare här tyvärr, bakslag igen. Ngn märklig nästäppa som infunnit sig igen. Som om att det fastnat ngt i näsan som inte vill ut. Hon gnuggar näsan och är irriterad sedan ett par dagar och givetvis stör det nattsömnen. Ska ringa VC imorgon.
Kram