• villsågärna38

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2015-03-04 11:23:57 följande:

Borde han inte ha feber om det är något med örat?

Men kan såklart bara vara en gnällig fas med!!
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2015-03-04 13:07:35 följande:

Hehe, är inte orolig. Tyckte bara att det var så avancerat för en sån liten att suga på tummen men det kanske är vanligt. Tror inte att det kan vara ngn nackdel (förutom kanske sneda tänder när de blir större). Var mest nyfiken på om det kan vara ngn nackdel som man inte tänkt på :)

Det enda jag kan komma på är som Judda skriver, svårare att sluta med än med napp Tandläkarna vill ju att man slutar vid 3 ungefär. Gulp säger jag bara!! Vi är ju snart där och vår stora tjej verkligen älskar sina nappar...
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2015-03-04 16:55:47 följande:

Asså här har blöjorna börjat läcka varje gång hon bajsar, i ryggen, där fram och i benen. Aldrig gjort innan. Är det för liten storlek då tro?

Kan va så. Hur mycket väger hon och vilken storlek har ni? Är det bajs el kiss som läcker? Kram
  • villsågärna38
    villsågärna38 skrev 2015-03-04 17:32:40 följande:

Kan va så. Hur mycket väger hon och vilken storlek har ni? Är det bajs el kiss som läcker? Kram

Såg nu att det stod bajs. Amningshjärna Jag byter upp i storlek redan i underkant och sen viktigt att dra åt i midjan. Är blöjan kissig då hon bajsar och hon bajsar mycket kan det ju även svämma över pga det. Kram
  • villsågärna38
    johjen skrev 2015-03-04 17:17:23 följande:

Tack för din omtanke!

Adam är fortfarande gnällig men lite bättre ändå. Lydde ditt råd och gav alvedon och tycker att han blev något bättre och gladare av det. Ska ringa BVC imorgon och bara höra vad de säger, hur länge man kan ge alvedon m. Jättefint väder här idag och ville inte lägga honom i vagnen om han har ont i öronen ( när jag tänker efter skrek han en del nör jag var ute och gick igår!) så testade att gå med babybjörnen framåtvänd en sväng i skogen. Gick jättebra och Adam verkade gilla det! Stannade sen och snacka med lite grannar så man fick sin sociala dos för idag.. :)

Hur mår ni idag? Lovisa sovit något?

Kram

Va skönt!! Han kan ju ha lite ont i öronen utan att det är inflammation eftersom han är förkyld. Kul med baby björnen Hoppas på bra natt!

Här har Isa sovit jättebra idag. 4,5 timmar tot sen hon vaknade 07 men i vagn och babyskydd. Inte varit gnälligt idag heller. Så skönt!! Kram
  • villsågärna38
    Danisen skrev 2015-03-04 18:05:32 följande:

Hon väger 6220 nu. Såg att stl. 3 är från 4kg. David ska handla nu efter jobb. Har stl.2 nu... i liberO. Nä, kisset läcker aldrig. Bajset går inte igenom utan kommer ut på magen, ryggen och runt benen. Fast att den är ny bytt. Stl.3 blir det att testa

Då är det nog bara så att ni har fel storlek. Brukar ofta vara bra att byta långt innan man närmar sig övre gränsen. Hoppas det löser sig nu! Kram
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-03-04 21:24:50 följande:

Hej!

Full rulle här idag...hade 6 mammor på lunch . Är verkligen så glad över att ha så många i närområdet, känns kul att kunna umgås på det sättet! Så kul också att se samspelet mellan de små <3.

Johjen, skönt att Adam mår bättre efter lite Alvedon. Hoppas han är pigg nu.

Vsg, waouh, rätt bra att sovs 4,5 timmar under dagen. Här är det rekord om vi får 1,5 timme...tänker börja lägga honom efter lunch och se om det hjälper.

Apropå det där med tummen, Victor har ingen napp och har ibland tummen eller hela fingrar i munnen, men håller med Lelle, om det blir ett bekymmer får man lösa det senare...

När det gäller blöjstorlek, håller med vsg, bäst att byta ett bra tag innan viktgränsen. Vi har haft storlek 3 ett bra tag här. Victor väger 7,5 så nästa månad blir det nog storlek 4.

Hoppas alla får en bra natt nu. Kram på er!

Härligt med mammalunch

Ja i vanliga fall sover hon 3, max 4 timmar men hon var nog trött igår. Kul då hon orkar vara uppe till 19.30/20 på kvällen också och det orkar hon inte om hon inte sover ordentligt på dan. Blir så kort stund för pappa annars som kommer hem 18. Jag lägger henne aktivt tre ggr per dag just nu. Annars vet jag inte hur mkt hon hade sovit alls. Går promenad el åker bil 9, runt lunch och 15. Hon kommer liksom inte till ro av sig själv just nu och blir oerhört gnälligt på em om jag inte hjälper henne att sova.

Nu har vi ammat klart

Kram
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2015-03-05 06:15:35 följande:

Mycket bra natt!!!! Fått sova 3 x 2,5 x 1,5 (sov dock inte djupt hela tiden) enda lilla problemet är hon är att hon är trött så hon somnar om så fort och äter inte tillräckligt (vilket gör att hon kanske vaknar lite för fort av hunger.) Magen har varit jättebra, undrar om hon är allergisk mot MP eller om det är så att tarmarna börjar rätta till sig då hon är 3,5 månad snart.. Nu har hon somnat igen och om jag har tur så blir det kanske en timmes sömn till.

Hoppas att ni andra har haft en underbar nstt!

Kram

Härligt!! Bra natt här med!

Det är med största sannolikhet mp. Det tar ju upp till två veckor innan det går ut helt och hon blev värre igen då du åt bea sist så jag tror det är ett tydligt samband. Håll upp en månad iaf innan du testar igen.

Det är jättebra att hon är trött. Det visar ju att hon har dygnsrytm nu och chansen är ju då större att hon somnar om. Lovisa vaknar aldrig riktigt utan äter 5-10 min mer eller mindre i sömnen. Ju större de blir desto mindre äter de ju på nätterna. Var glad över detta nu och se framtiden an Snart börjar hon säkert sova längre pass också. Det viktigaste är ju att hon äter bra på dan.

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015