Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Jenkis, om du fortfarande hinner läsa, hur går det för dig och William?
Kram!
Jenkis, om du fortfarande hinner läsa, hur går det för dig och William?
Kram!
Hämtade lekhagen och monterade den, än så länge verkar det vara en hit . Killen ålar sig på rygg, rullar runt och leker...
Hej tjejer!
Skrev ett inlägg igår som inte gick att skicka
Johjen och vsg, ville bara berätta apropå den nya fasen (Categories om jag minns rätt) att vi märkte knappt av den här. Vet att det behöver absolut inte vara likadant hos alla, men det kanske är en tröst att läsa att den inte alls var lika jobbig som den förra
Här har vi redan varit ute på två promenader (en med varje hund) då jag var orolig att det skulle börja regna senare. Har ingen lust att behöva duscha två vovvar idag...
Annars är det bara bra här. Victor är fortfarande väldigt harmonisk, och sover från kl 20 till kl 6 så vi är rätt utvilade. Tror att det kommer att bli så jobbigt när han plötsligt hamnar i en ny fas igen...man vänjer sig snabbt till denna harmoni!
Johjen, skönt att du iaf fick sova 4 timmar, hoppas verkligen du får vila lite under dagen. Hur är det Adams tänder? Har de kommit ut nu de som höll på?
Vsg, har du hunnit säkra hemmet nu? Som du skriver, det går fort när det väl kommer igång!
Lelle, hur är det? Har du fått sova lite i natt?
Kram på er, och hoppas ni får en trevlig dag.
Hej...
Min app verkar inte fungera längre, går att läsa men inte att posta svar... Nåväl, får använda datorn i stället just nu.
Ja, Mors dag känns faktiskt fortfarande overkligt...ska bli så underbart att äntligen få fira den som huvudperson
Victor har fått två tänder därnere, och vi kan känna att de är på gång i överkäken.
Johjen, önskar också att man kunde fika ibland. Känns som om resan hade inte gått utan våra trådar. Så mycket pepp, så många goda råd, så mycket hjälp som har förmedlats via dem
Nu är det dags för middagen, önskar er alla en härlig fredag kväll.
Krm!
Hejhej!
Efter 6 ÄD - försök blev han äntligen till.
Föddes i augusti-14. Så är snart 10 månader. Det har varit två turbulenta år.
Mannen jag levde med valde att lämna mig o graviditeten tidigt för en ung flicka....
har varit tungt att vara själv genom graviditet.
Min allra bästa vän var ett fantastiskt stöd vid förlossningen. Sen har min lilla prins varit ett riktigt superbaby som sovit lååånga pass på nätterna...
Men vid 9 månader vände det o han kan nu inte alls sova i sin säng utan vill bara ligga näranära mig..
Hur gamla är era gryn?
Sedan en tid tillbaka träffar jag en man. Hoppas på att det ska bli något bra...men är ganska bränd så har svårt att tro...o nästan letar fel...
nu ska jag o Skrutten bygga pussel (jag lägger o han vänder på pusslet :). Snart läggdax.
Hej på er,
jag har missat denna tråd tror jag. Hoppas att det är ok att gå med nu?
Vår vackra son kom på julafton 2014 efter IVF. Ska bli spännande med mors dag imorgon. :)
Johjen,
Det går inte ens att citera längre, måste vara något fel på hemsidan...
Iaf, förstår att du är riktigt arg!! Det hade jag också blivit... Hon ville säkert inte förstöra för er, men tänkte inte på konsekvenserna. Vad jag minns från tidigare inlägg är det väl inte första gången hon håller på så, och att du blev arg är bara helt normalt. Jag skulle vänta tills jag har lugnat ner mig lite innan jag tar en ordentlig diskussion med henne och ber henne att respektera mina önskemål. Kan hon inte respektera er som familj och att ni vill bli varnade så kanske ni borde ta en liten paus, så hon förstår allvaret...
Kram!!
[quote=75368228][quote-nick]johjen skrev 2015-05-30 21:02:51 följande:[/quote-nick]
Tack jag ska försöka lugna ner mig innan jag pratar med min mamma igen. Ligger ju så mycket i detta, sett fram emot att få träffa min väninna och hennes familj så mycket och när man går hemma på vardagarna blir helgerna så viktiga. Samt att min mamma alltid utgår ifrån sig själv och vad hon vill och blir sur om det inte blir så. Skönt att höra Villsågärna att vi inte kan smitta någon innan vi själva i så fall blivit sjuka men ville inte ta risken att åka till en trebarnsfamilj och bli sjuka där och smitta ner dem.. Vet du hur länge det brukar gå innan man själv blir sjuk om man blivit smittad? Givetvis skulle vi vänt i dörren med facit i hand men vi satt vi bordet och skulle precis dricka kaffe, som mammas man gjort (!), när de berättade det och mamma hade värsta bortförklaringarna, ja man blir nästa manipulerad av hennes prat.. Både sambon och jag känner oss konstiga i magen men varit en konstig dag och ätit dåligt och Adam bajsar två ggr på en timme nu innan läggdags men vi får hoppas att detta är en slump..
Som sagt min mamma utgår i från sig själv och hon vill så gärna träffa Adam och tänker inte på vilka konsekvenser det kan få. Detta medför ju dock att jag vill träffa henne mindre och att jag inte kan lita på henne. Varför ska det vara så svårt att respektera vad jag och min familj vill?
Håller tummarna att vi håller oss friska och att vi kan fira första morsdag imorgon!
Kram
håller alla tummar!
Här har det tillstött en liten komplikation i kvällens nattning. Jag vaggade och sjöng som vanligt, la ner, sa god natt och gick ut. Lovisa såg väl snarare pillemarisk ut än trött men tänkte att det säkert skulle funka som vanligt. Efter ett tag började hon skrika så jag gick in igen och då stod hon upp och höll sig i spjälorna!! Hade nog stått en stund för hon darrade på benen och skrek nog för att hon inte visste hur man gjorde för att sätta sig ner. Såg jättenöjd ut och slutade skrika direkt då jag tog upp henne Lilla gumman! Ville bara ställa sig upp igen sen. Om och om igen. Nya färdigheter ni vet. Men har tröttnat nu iaf och somnat. Körde nog slut på sig själv
Ha en skön kväll!
Kram