• lelle75

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-03-19 07:25:03 följande:
    Dagens blöjtips: Liberos nya 4:a blöja är från 7-14 kg. Köpte dem igår (var tidigare 7-11 kg). De klarar t o m Lovisas morgonbajs smile2.gif utan byte på natten. Innan fick jag byta en gång för att om blöjan var kissig då hon bajsade på morgonen (typ kl 06, innan jag vaknat) så svämmade det över totalt. Testa annars att byta i sängen. Är det bara kiss behöver du ju inte torka utan bara byta snabbt. Lägg nya blöjan under den gamla, ta bort den gamla och vips har du bytt utan risk för kiss i sängen smile1.gif Jag gör det utan att tända. Lovisa brukade inte ens vakna till. Men det är kanske bajsblöja du byter på natten? kram
    Nej, oftast inget bajs på natten. Glömde svara det :)
  • lelle75
    Irma01 skrev 2015-03-19 08:31:32 följande:

God morgon!

Lelle, eft tips när du börjar sedan ge riktig mat och orkar inte med lukten, köp en blöjhink om du inte redan har en! Vi har en sådan och en vanlig hink där vi kastar kissblöjor (för att spara plats i den andra då dessa refill är rätt dyra).

Bra natt här, började dock med att Victor vaknade 22.30 så jag tänkte att det skulle bli en till varann timmes natt men efter att han ammat en lång stund så somnade han direkt igen och vaknade inte förrän halv fem för amning igen. Otroligt lyxigt att få sova 6 timmar i sträck...

Hur har ni haft det i natt?

Kram

Tack Irma! Jo vi har fått ärva en sådan som vi inte klurat ut hur den funkar ännu, men det får vi göra när det är dags. Pappa tog morgonblöjan imorse också :)

Skönt med en bra natt för er!!
  • lelle75
    johjen skrev 2015-03-19 17:03:47 följande:
    Skönt att ni haft en bra natt! Jag blev också orolig när Adam efter ha somnat kl 20:30 vaknade kl 01 men ammade 30 min och somnade om till kl 06.30 så har också fått sova bra! Faktum är sedan vi har sovit utan sambon och hunden har Adam sovit mycket bättre så idag blir det ommöblering här så att alla får sova. smile2.gif

Hur har dagen varit? Vi har haft två väldigt bra dagar, igår mammalunch med två kompisar som också är mammalediga i Gbg och idag öppna förskolan och sen spontan promenad och lunch i solen med två mammor som också var där. Mycket trevligt och härliga dagar! Gäller att komma ihåg det för det kan ju snabbt vända! smile2.gif

Kram
    Verkligen skönt att du har kommit till rätta med Adams sömn! :) Som mamma vet man oftast bäst vad som kan störa men det kan ju tyvärr dröja ett tag innan man kommer underfund med saken och sedan ska ngt göras åt det :)
  • lelle75
    Irma01 skrev 2015-03-19 17:30:58 följande:
    Kan inte tycka att det är speciellt svårt... Visst kan det fastna ibland men för det mesta är jag oerhörd nöjd o tycker att den var värd sitt pris (8 000).
    Kanske är det lite knas med min vagn då eller så har jag inte fått in rätt teknik. Det är framför allt de där piggarna på sidan som man trycker in och sedan upp som funkar dåligt. Händer det att dessa fastnar lite för dig eller funkar det alltid på en gång?
  • lelle75

Ngn som vet varför pyjamas med fötter bara finns i de mindre storlekarna, P o P har bara upp till 62/68. Fryser de mindre om fötterna när de blir större? :) Alice har redan storlek 68. Hon är fyra månader imorgon :) Ha ha skrev igår tror jag, att hon är 3,5 men jag har ju ingen koll på almanackan. Men har skaffat en nu :)

• lelle75
    Danisen skrev 2015-03-19 20:59:07 följande:

Jag har börjat träna efter Olga Rönnbergs bok: träning för nyblivna mammor. Halleda vilken träning, redan på steg 1 haha. Å vilken träningsvärk jag har . Märker att det gör nytta. Har kört efter mamma mage appen men nä... olgas är bättre .

Är det ngt man kan göra hemma? träning känns avlägset och blä just nu. Men måste komma igång..
  • lelle75
    johjen skrev 2015-03-19 21:12:32 följande:
    Ja nu får vi hålla tummarna att detta fungerar!

Alice verkar sova bättre också?
    Ja, det är mycket bättre tack. Men dock har jag svårt att sova när det väl erbjuds..
  • lelle75
    lelle75 skrev 2015-03-19 21:09:46 följande:
    Är det ngt man kan göra hemma? träning känns avlägset och blä just nu. Men måste komma igång..
    stort tack för inspirationen, har bokat boken på bibblan nu :) dags att ta tag i flebbet på rumpan. 
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015