johjen skrev 2015-03-12 07:30:03 följande:
Å lelle vad tufft du har det! Fattar att det måste vara jätte jobbigt! Du kämpar och kämpar hela tiden, tycker du är jätte stark! När ska du börja med ersättning? Går hon inte upp i vikt som hon ska?
Själv har jag haft en dålig natt till och har nog haft det så i 2-3 veckor och håller på att bli galen här så fattar lite hur du har det. Adam somnade 20:30 men vaknade 22, 23, 01, 02:30, 04, 05, 06:30.. Han halvsover hela tiden men försöker jag låta honom ligga kvar så gallskriker han inom 5 min. Ibland vill han bara snuttat en stund, ibland äter han länge. Igår försökte sambon ta honom de första gångerna han vaknade så jag skulle få sova men det slutade med att han blev väldigt upprörd och knappt kunde komma till ro sen.. Vad gör jag för fel?! Det sjuka är ju att han har sovit bra ibland 7-8 h i sträck och oftast 4-6 h med max 1-3 amningar per natt. Han är inte inne i någon fas, tänder håller inte på att tränga igenom.. Vad är det som stör honom??! Jag blir helt knäckt..
Beställde mjölkfri ersättning via nätet igår och hoppas att den kommer idag. Apotea brukar ju ha snabba leveranser. Hon går upp i vikt som hon ska men tänkte börja med ersättning för att hon ska sova längre pass på natten, det sägs ju att de sover längre av ersättning då den är mer svårsmält. Vi verkar ju ha samma problem med att de vaknar ofta..
Vi sover ju med öppet fönster så gissar att hon fryser och vill till bröstet och att hon är hungrig.
Kan det vara så att Adam fryser eller är för varm? Har ni ändrat temperatur i sovrummet sedan det blev varmare ute?
Så himla svårt att lista ut varför de vaknar..
Det är så vansinnigt frustrerande att ha det så där på natten och en himla stress då man inte vet när de vaknar nästa gång..
Hoppas på bättring snart!
Kram