• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Jag vill också köra på känsla, anpassa mig efter Adams behov, vad som känns rätt i mammahjärtat, inte stressa upp mig, vara cool och laidback, lyssna till mitt sunda förnuft, tänka på hur jag hanterar hundar/hästar, lyssna till goda kloka råd men vad sjutton gör man när man INTE FÅTT SOVA MER ÄN 1-2 TIMMAR I STRÄCK PÅ TVÅ VECKOR! Ursäkta mitt utspel men blir TOKIG snart! Ursäkta också att jag gnäller var eviga dag på sistone men vet inte vad jag ska göra, håller på att bli desperat och inte så lätt att agera som ovan då.

Tycker han sover ännu sämre sedan jag införde färre men längre sovstunder men det kanske är en tillfällighet? Han är i och för sig gladare på dagen nu och inte lika gnällig så det är ju bra.

Jag får ge det en vecka till annars får jag nog seriöst börja fundera på någon metod annars vet jag inte hur jag ska hålla ihop. Sambon och jag pratade lite igår och vi var båda överens om att vi ville att Adam skulle få i sig mer mat innan vi kör någon metod men nu vete katten..

Som sagt ledsen för mitt negativa inlägg men visst har jag vaknat på natten förut men inte så här mycket. Tur att solen lyser idag och att det är helg!

Kram

• johjen
    linnea83 skrev 2015-03-14 04:40:13 följande:

Då gick vi upp 4.15 idag!På riktigt gott humör är Charlie :D.Mamma hade gärna sovit en stund till dock ;)!

• johjen
    Tessie77 skrev 2015-03-14 08:15:20 följande:

Sorry Johjen - menade inte att pika på någon annan! Jag har ju lyxen att lillasyster sover bra på natten, vaknar för amning runt 12 och runt 4. Med storebror så var det värre, han vaknade varannan timme tills han var runt 6 mån, men där kunde jag sova på dagen.

Tråkigt att du inte får sova, hur ser en vanlig natt ut för er? Vart sover han? Vaknar han och är ledsen?

Kram

Jag menade inte att vara dum mot dig eller någon annan bara att jag avundas er som jag tycker har rätt inställning! Du får ursäkta mitt inlägg, det var sömnbristen som talade!

Adam sover i egen säng bredvid mig. Han somnar dock i min säng under amningen. Har försökt få honom att somna i egen säng men skriker då. Igår somnade han dock i egen säng men ingen skillnad. Vaknar varje till varannan timme och vill komma till bröstet. Försökt trösta på annat sätt men då skriker han ännu mer. Snuttar/ammar i 5-20 min. Tar inte napp eller flaska. Har sovit bra förut allt från 4-6 h i sträck till t o m 8 h i sträck.

Kram
  • johjen
    lelle75 skrev 2015-03-14 08:40:41 följande:

Åhh, jag vet ju precis hur det är. Man är så otroligt frustrerad så man vill bara skrika. För mig har det funkat toppen att ge ett mål ersättning på natten så kanske vara värt att pröva. (Om du inte redan gör det). Jag mår mycket bättre mentalt nu. Bvc stöttade mig till 100 %. Styrkekram

Tack lelle. Adam har ju dock sovit bra/ok innan det är just senaste veckorna det blivit så här. Hur var det med Alice, gick hon upp som hon skulle? Adam ligger fint på sin kurva och ser egentligen ingen anledning till ersättning.. Får ringa bvc på måndag och prata lite.

Kram
  • johjen

Tack snälla för tips och råd. Jag har provat det mesta och känner mig inte så sugen på att testa ersättning igen då jag kämpade som en blådåre med att få igång amningen. Jag tror att han 80 % av gångerna vill ha närhet /trygghet och inte mat men vet inte om jag orkar ta fighten just nu. Imorgon bitti kommer sambo ta hunden och Adam på långpromenad så jag kan få sova lite. Kanske kan jag tänka lite klarare efter det.

Kram på er!

• johjen

Vänner! Plötsligt händer det!! Adam sov från 20 till 00 i egen säng, vaknade och ammade i min säng, kl 01 la jag över honom igen och han sover fortfarande!!! Eftersom jag var helt slut igår somnade jag med honom kl 20 vilket innebär att jag sovit ca 2x4 h!! Var uppe och pumpade precis då bröstet sprängde så men är så himla lycklig!! Missade mello men det var det värt! Vad gjorde vi annorlunda? Sambon och hunden sov ute i soffan i natt för att inte störa och jag stressade inte över att han måste sova tre längre pass igår. Tror främst det beror på att sambon oxh hunden inte sova här då de kan låta en del. Oavsett vilket så är det så underbart och jag känner mig som en ny människa!

Tack för alla råd och pepp!

Ha en underbar söndag!

Kram

• johjen
    Irma01 skrev 2015-03-15 09:18:49 följande:

Hela familjen ska det stå, inte helgsmålen...

Här ska hela familjen ut och gå också minus mig för jag ska bara vara hemma och göra ingenting!
  • johjen
    Judda skrev 2015-03-14 22:05:43 följande:

Nu ger jag upp snart! Ingenting funkar med amningen. Det kändes som att det gick lite bättre ett tag men nu är det totalt katastrof. Doris bara rycker och sliter i bröstet eller så hackar hon bara med hakan, hon suger inte ordentligt och får i princip inte i sig någon mjölk alls.

För ett par dagar sedan klunkade hon på nästan varje sugtag vid en amning i i alla fall 20-30 sekunder o jag tänkte att det äntligen börjar lossna men idag verkar utdrivningen vara totalt låst!

Jag känner mig helt värdelös och har bölat hela dagen idag. Har börjat känna att hon inte tycker om mig och att hon hade klarat sig mycket bättre utan mig.

Judda, du är den absolut bästa mamman Doris kan ha! Förstår dina känslor och absolut inget nederlag om du inte kan amma. Du måste ju också må bra och fungera!

Styrkekramar
  • johjen
    Irma01 skrev 2015-03-15 13:16:10 följande:

Låter som en toppen plan

Hoppas du får vila ordentligt nu!

Kram

Tack! Hoppas du har en fin dag också!

Nu är vi hos svärmor och får söndagsmiddag.

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015