• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Ni som har Bugaboo Buffalo, har ni även High performence åkpåse från dem som man kan byta lock på? Har haft en åkpåse i fleece och en i dun till liggdelen men de börjar bli för små. Funderar på att investera i en High performence och frågan är hur länge man kan ha den?

• johjen

Idag kunde jag känna att Adam håller på att få en tand i underkäken. Som ett litet riskorn och man känner att toppen är på väg fram. Ska bli spännande att se när den kommer upp! Dock har han inte sovit så bra ida, kämpade i en timme på eftermiddagen för att få honom att sova men nej det ville han inte, så har nog bara sovit 2 h idag. Oj nu verkar han vakna redan?!

• johjen

Adam vaknade till där vid 21 men gick in till honom och sjöng sov du lilla videung då somnade han om och sov till kl 03! Vaknade sen nu så det får man ändå tycka är ok!

Idag blir det heldag i Gbg, först hälsa på Adams kusiner och sen lunch med vänner och deras respektive och barn. Ska bli kul!

Hoppas ni får en fin lördag!

Kram

• johjen
    Danisen skrev 2015-03-20 21:10:34 följande:

Maja har börjat sova ca 1-1,5h totalt under dagen nu. Sover möjligtvis längre om vi gått långrunda med vagnen. Sover bättre på nätterna nu .

Imorgon är det barnloppis (apropå ingenting, haha!)

efter babysim ska bli kul.

Hur många gånger sover hon? Adam sover tre gånger normalt men igår blev det bara två..
  • johjen

Hej vänner!

Tyst i tråden denna helg? Antar att ni alla har fullt up! Vi har haft en underbar helg! Igår morse åkte vi ner till Gbg, sambon cykla mountainbike medan jag och Adam hälsade på min bror med familj. Åkte sedan till lunch med mina vänner, respektive och barn, väldigt trevligt och mysigt att vi nu också har barn och sedan hem igen på kvällen. I förmiddags åkte jag iväg och red för första gången på 1,5 år, så roligt! Min Bvc-sköterska har en gård ca 15 min från oss och vi har pratat lite om hästar så hon frågade om vill komma och rida någon gång. Det var så himla kul och vi funkade bra ihop så kommer nog rida där en gång i veckan framöver! Har inte ridit så mycket sedan jag flyttade hit för tre år sedan men innan dess red jag 2-3 ggr per vecka och så rolig att hitta ett stall jag kommer trivas på igen. Adam har skött sig bra i helgen, älskade verkligen att träffa sina kusiner som gav honom massa uppmärksamhet och mys. Har blivit lite si och så med hans sovtider i helgen och i natt vaknade han 3 ggr, var en maratonamning på 1 timme.. Annars är han glad och nyfiken på omvärlden! Tanden i underkäken tränger nog igenom när som helst..

Hur har ni andra haft det i helgen?

Villsågärna, hur gick det för Lovisa efter vaccinet?

Irma, har ni kommit iväg på resan? Hur gick det med Victors förkylning?

Lelle, hur har det gått med Alice sömn och din sömn?

Kram

• johjen
    Irma01 skrev 2015-03-22 19:14:27 följande:

Hej!

Vad härligt med en lyckad helg

Vi har kommit ner till mina föräldrar nu. Gick upp kvart i fyra i morse...trodde att planet skulle vara halv full (vem åker söndag kl 06.20?) men tji, det var helt fullt! Victor & jag hamnade bredvid en kvinns från Kalifornien med sina fyra barn och mer förståelse kunde man inte få. Personalen var super trevlig och Victor sa inte ett pip på resan, var jättepigg först och tittade på allt, somnade när frukosten serverades och vaknade 40 min förre landningen. Ammade honom när vi började gå ner, gick jättebra.

Mötte sedan mamma i ankomsthallen och så till hyrbilsbolaget. Tog ett litet tag och Victor började bli otålig men tystnade när vi åkte. Sov i nästan två timmar, vi stannade för lunch, han åt gladeligen sin hemmagjord äppelkompott och efter ytterligare tre timmar på vägen kom vi i mål runt halv fem. Tog det lite lugnt och sedan ut en snabbis för att titta på tidvattnet som just dessa dagar har stor skillnad mellan hög och låg vattennivå. Och sedan fick han mat och nu har han somnat! Utan gråt eller skrik, precis som hemma. Få se hur länge han sover i natt...

Fortsätter det så här kan jag resa bra mycket oftare! Gäller att njuta, då det blir väl en annan grej när de blir lite större

Kram på er!

Låter underbart Irma, så duktig han är Victor! Hur har natten varit? Härligt att få resa, älskar det!

Kram
  • johjen
    glader skrev 2015-03-22 18:11:40 följande:

Vad härligt att komam igång med ridningen igen! Är själv ingen hästtjej men ett intresse man njuter av och egentid är ju så värdefullt. Gott att Adamn sköter sig så exemplariskt också Hoppas tanden tittar fram snart så den slipper störa.

Hedda har varit underbar i helgen, så glad och go hela tiden! Jag vet inte vad vi gjort för att förtjäna denna underbara bebis och begriper inte hur hon kan vara så gald jämt

Däremot är det mycket mat och sömn just nu! Hon sover alltid en stund efter att hon ätit, typ 40 minuter- en timme så det blir 5-6 tupplurar under dagen. Sedan sover hon som sagt från 19 till 07 med en matning ibland.

Lelle - jag är också nyfiken på hur ni haft det med sömn och sånt i helgen??

Ja så härligt att vara igång igen!

Hedda låter som en underbar liten bebis så det är väl bara att njuta?!

Kram
  • johjen
    lelle75 skrev 2015-03-23 02:20:16 följande:

Inatt stängt fönster och hon sov till kl. 2:00, såå skööönt. Jag sov hyfsat men vaknade nog till ngn gång. Ingen täppa ännu. Hon fick 150 ml ersättning men orkade bara äta 90 ml och slocknade igen. Håll tummarna för ett andra bra pass, behövs verkligen.

Låter bra! Hur var resten av natten?

Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-03-23 10:10:09 följande:

Hej på er!

Allt bra här men storasyster förkyld igen. Hoppas Lovisa klarar sig! Än så länge är hon iaf ok, sov 4(!) tim i sträck i vagnen igår. Hon hade feber i 1,5 dygn efter vaccinet i torsdags, men sen gick det över, är dock fortfarande lite påverkad av rota så hon tog väl igen sig igår kanske Bajsar fortfarande mitt i natten, har lite magknip/körningar ibland och pruttar mycket så det hoppas jag ger sig snart. Ammat varannan el var tredje timme på natten sen vaccinet så börjar bli lite mör

Har besök av släkt här några dar så hunnit läsa men inte kommentera.

Kram på er alla!!

Hoppas Lovisa klarar sig och att storasyster blir frisk snart! Hur är det nu med Lovisa efter vaccinet och rota? Adams tand väldigt snart igenom men varit en ok natt ändå. Nu blir det lite morgonträning!

Kram

K
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015