• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

linnea83 skrev 2015-03-24 08:02:25 följande:

Idag är det prick 1 år sedan vi plockade ut det ägg som idag är Charlie <3!!!Helt sjukt att man fått vara med om den resan :).

Visst är det?!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-03-24 12:33:20 följande:

Va duktig du är som tränar!! och skönt med ok natt trots tanden. Tycker nog det brukar vara värst innan den bryter igenom (dvs innan man ens kan se/känna) så kanske var det den som spökade då han sov så dåligt sist?

Mkt bättre nu, tror det lagt sig efter rota. Vaccinet gick över efter 1,5 dygn, då la sig febern iaf. Och lindrig förkylning. Fin i håret med nu

Ha en skön dag!!

Kram

Var säkert tanden som spökade sist. Men i två veckor?! Undrar då hur det blir när resten av tänderna kommer? Idag har dock varit en sämre dag men beror säkert på att jag varit stressad och känt mig dålig som mamma igen (varför det nu ska vara så svårt, vet ju att jag är bästa mamman för Adam) och jobbigt när jag var på mammalunch med folk jag inte känner så bra och Adam var jobbig medan alla andra barn verkade harmoniska och satt nöjda. Adam kan inte sitta i stol längre tid ännu och ålade och kastade sig i famnen på mig.. Sen var vi på föreläsning på öppna förskolan och Adam skrek och gormade så jag fick gå ut.. Kändes som att alla tänkte, varför har hon inte koll på sin unge? Hm alla har väl sådana dagar men känns som om jag har flera.. Nä nu ska jag lägga mig så denna dag tar slut . Imorgon ska jag ta cytologprov på sköldkörteln, hoppas det inte gör ont!

Kram
  • johjen
    Danisen skrev 2015-03-24 13:35:41 följande:

Ska ni ha dop för era små? Hur många skulle ni bli om ni ska ha eller har haft?

Vi ska ha dop i april. Adam kommer vara 6 månader då men har inte fått ihop det innan. Vi har valt att bjuda hela våra släkter, nära vänner mfl så med respektive och barn är ca 100 personer inbjudna! Nu kommer inte så många men säkert 70 personer inklusive barn. Vi kommer ha enskilt dop så det är bara vi i kyrkan.
  • johjen

Och där har vi svaret till varför Adam var gnällig igår.. Troligen förkyld igen! Vaknat varannan timme och vill snutta, täppt i.näsan, snarkar som en hel vuxen och försökte precis spraya näsan på honom då jag inte kan sova för att han låter så.. Stackars liten!

• johjen
    linnea83 skrev 2015-03-25 05:39:58 följande:

Igår hade man en väldigt vaken Charlie!Tror han sov 30 min på hela dagen,vilket resulterade i en väldigt övertrött bebis som somnade för natten 17.30!Så då är vi såklart pigga och glada 4.30...

Tips för att hålla honom vaken liite längre??

Jag har ju haft världens lyx med att han sovit hela nätter..Men nu har vi renoverat och han har fått eget rum.Detta har såklart gjort honom lite orolig och velat ha mat de 3 första nätterna.Inatt var sov han återigen utan mat.Snacka om att det blir jobbigt att gå upp igen när man vant sig ;)

.(menar inget illa till er som har det tufft med sömnen <3)

Kram på er!

Kanske försöka få honom att sova mer på dagen? Sömn föder sömn, i allafall i Adams fall. Kan du söva honom med vagnen eller något annat? Jag ammar Adam i sängen eller går med vagnen ungefär när jag vet att han borde sova. Antigen märker jag det eftersom han börjar bli lite gnällig eller så brukar jag försöka få honom att sova efter ca 3 h vakentid. Hur gammal är Charlie nu? Från att Adam var fyra månader har jag fått hjälpa honom att komma till ro under dagen. Lycka till! Kram
  • johjen
    lelle75 skrev 2015-03-25 06:04:03 följande:

Förfärlig natt, får ställa in alla planer idag. Nu måste det bara vända snart. Täppt i näsan då hon inte ligger kvar på sidan som hon brukar göra.. Snyft!

Jobbigt lelle! Fått sova något på dagen? Styrkekramar till dig!
  • johjen

Vi har ganska nyligen bytt till stl 4 på blöjorna men tycker ändå att Adam alltid bajsar ryggen full.. Några tips? Just nu testar vi libero men brukar ha Pampers. Adam har ganska lång överkropp, kan det ha med saken att göra?

Han har också fått några slags torrutslag på armar och ben. Vi badar honom 2-3 ggr i veckan, har alltid babyolja i vatten och smörjer in honom efteråt. Har smörjt själva utslagen med inytol men blir inte direkt bättre. Någon som känner igen sig?

Annars är Adam rätt ok idag fast han har lite feber och hostar. Just nu sover han och jag stter här i soffan och kämpar emot världens sötsug! Sedan jag la om kosten har jag gått ner 4 kg men när det närmar sig mensen slår sötsuget till. Jag vill inte äta något litet, jag vill frossa i allt! Unnade mig en brownie i helgen när vi var bortbjudna och dem triggade igång mitt sötbehov igen..

Hur har ni andra det idag?

Kram

• johjen
    villsågärna38 skrev 2015-03-25 16:44:45 följande:

Va jobbigt med sötsug!! Kämpa!! Det ger sig om nån dag om du härdar ut. Tråkigt att Adam också blivit sjuk. Hoppas det ger sig snart! Såklart det var förkylningen som gjorde honom gnällig igår. Säkert trött. Känner så igen det där. Man känner sig som sämsta mamman. Det händer alla vännen!! Och du är bäst - det vet du ju innerst inne

Lovisa hängig idag. Blivit trött efter hon varit vaken 1-1,5 timmar så sovit mest hela dan. 3 tim på fm och rätt gnällig som vaken, bara pigg och glad första halvtimmen. Hon som brukar vara en sån solstråle. Blir lite matt för sovtiderna krockar med hämtning och lämning och hon gillar inte vagnen idag. Suck Så rätt mkt gråt. Det tär på mammapsyket. Hon grät nästan hela morgonen innan vi kom iväg till dagis. Så svårt ibland med två barn och tider att passa. Och så är mina hormoner i svallning pga hon ammar mkt mer sällan sen ett par dar från att ha ammat jätteofta sista veckan pga vaccineringen. Känns som pms till och från. Blä Vill vara pigg och glad!! Får hoppas på bättre dag imorgon istället helt enkelt.

Smörj morgon och kväll med nåt mjukgörande. Inotyolsalva är bättre som skyddande kräm tycker jag. Sen kanske bra art minska baden till 1-2 ggr per vecka ist.

Locobase är bra t ex eller den feta babykrämen från estelle & Thild.

Kram

Låter tufft Villsågärna och förstår att det tär på dig! Förstår dig verkligen med pms:en, det är verkligen ett otyg! Hoppas Lovisa är piggare imorgon och att det känns lite bättre då. Tack för tipsen om blöja och kräm, ska kolla upp det.

Hoppas du får en lung och fin natt!

Kram
  • johjen

Ni som har estelle och Thilds produkter, är body lotion eller body cream bäst? Tänker på Adams torrutslag.. Smörjde med annan mjukgörande kräm i morse och tyckte redan det kändes lite bättre.

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015