Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Så var tand nr 2 här. Förklarar varför det varit så gnälligt idag och att hon inte sovit som hon brukar. Ingen tand igår kväll så måst brutit igenom i natt eller nu på fm. Stackars liten!! Kram
Så var tand nr 2 här. Förklarar varför det varit så gnälligt idag och att hon inte sovit som hon brukar. Ingen tand igår kväll så måst brutit igenom i natt eller nu på fm. Stackars liten!! Kram
Kan kanske vara så att han bara inte var sugen på vagn? Ville göra nåt annat? Lovisa är inte alltid det även om hon oftast gillar den jättemycket. Hon åker också sittdelen sen en vecka ungefär. Testa att spänna ut selen så den inte sitter åt. Sen är det i lagom att använda nivå 2 när de är såhär små och sen fälla ner ett steg till liggande om de somnar. Den helt upprätta varianten funkar ju bäst när de kan sitta själva. Går ut med vagnen då hon är mött och hytt och fått leka av sig hemma först. Stå upp, rulla runt, hålla i saker osv är roligt då man är vaken
Hoppas på bättre lycka nästa gång!
Kram
Hur är det idag Johjen? Kram
Tackar som frågar och har nog tyvärr en lite sämre period igen. Trött efter inte fått sova på ett tag och dåligt humör som går ut över familjen. Adam är gnällig, kanske en följd av hur jag mår. Sambon försöker avlasta på kvällarna men tycker också att det är jobbigt att jag är på dåligt humör och orolig att det ska påverka Adam. Han har mycket själv att oroa sig för just nu och känns som vi hamnat i en dålig spiral. Gick just ut på berget och skrek då jag kände att jag inte orkade mer. Givetvis stängd dörr så inte Adam hörde. Känns så dubbelt när man önskat så att bli gravid och få barn och nu känns allt jobbigt.. Var på mvc idag och fick massor av tips i stil med dina och vår Bvc-sköterska gör allt för att hjälpa mig, oss. Adam ammar just nu och ska försöka mig på en kortare promenad sen. Fick vaccin idag och skrek bara lite. Vår duktiga stora kille! Kan ju vara det som gör att han är gnällig idag men det borde inte visa sig förrän till kvällen? Han är i allafall 69 cm lång och väger 7,3 kg och följer sin kurva dvs normal på vikten och en över på längden. Vi pratade en del mat också och min Bvc-sköterska tycker det är super bra om vi vill försöka göra egen mat och tycker inte välling är så bra vilket känns skönt så hon inte vill pracka på en det.
Hur har eran dag varit?
Kram
Precis ätit en semla till frukost och bikinisäsong om tre veckor. Hur tänkte jag då?? Ja, ja... Blir crosstrainern när Lovisa sover nästa gång
Hej!
Tack, redan gick fint! 55 mil och inte ett pip från Victor, helt fascinerande att han var så snäll hela tiden
Har ingen bra internet så det blir bara korta uppdateringar.
Hoppas ni alla få en bra dag och johjen, hoppas verkligen att Adam börjar sova långa pass igen.
Kram!
Usch va jobbigt vännen! Inte kul alls men sånna dar har vi nog alla. Sömnbrist är en stor bov och så kan ju även hormoner spöka och så tär det på en med gnällig bebis. Och sen tär allt det i sin tur på relationen. Vet precis!! Men som tur är kan det vända lika snabbt som det kom. Ett par bra nätter och så är tillvaron plötsligt mycket ljusare. Man är inte alltid på topp men lovar att du är en jättebra mamma iaf. Försök träffa lite folk och få möjlighet att ösa ur dig. Det brukar hjälpa tycker jag. Plus vila på dan om det går och komma ut på promenad.
Va roligt att det funkade med vagnen Heja!! Om Adam är lite mer krävande just nu så gör som jag och söv i vagnen. Försök få lite rutiner även dagtid. Det kommer nog både han och du att må bättre av Ibland går jag bara runt kvarteret och låter lovisa sen sova ute. Tre ggr per dag sover hon nu i snitt. Och så äter hon lite smakisar vid lunch och middag. Blir ledsen annars, tittar på storasyster vid middagen och vill göra likadant
Får hon sova minst tre ggr så får vi en gladare tjej som orkar vara med. Skulle vi vara inne en hel dag och jag inte hjälpa henne att sova så blir det väldigt gnälligt. Hon blir liksom både uttråkad och sen övertrött.(ska hon somna inne just nu vill hon ligga vid bröstet konstant så då gäller det ju att jag tar mig den tiden). Behöver inte vara hur du mår även om det såklart kan påverka med. När bebisar blir lite större behöver de ju rutiner och hjälp för att sova på dan med.
Lovisa har haft en sovdag. Sovit 5 tim idag och somnade 19.30. Mkt mer än normalt. Sovit i vagnen och en stund inne vid bröstet också. Tanden har nog spruckit upp helt nu iaf. Får se hur natten blir Jag har fått rätt mkt gjort iaf så det är skönt. Även hunnit med att fika med annan mamma på fm.
Håller tummarna för natten!!
Kram
Ps. Om man gör egna puréer är ett bra knep att blanda lite bröstmjölk i
Vad ska man säga.. Adam somnade 20:30, vaknade 23:30 (kom själv inte i säng förrän 22), 01, 02, 03:15, 05:15.. Äter allt mellan 5-20 min och testar att låta honom ligga kvar i min säng eller lägga över honom i sin säng, spelar ingen roll.. Tortyr detta att aldrig få sova något längre. Sambon ska upp klockan 7 och med hunden till veterinären så vet att jag måste försöka sova en timme till. Kommer bli åter en trött dag. Bara härda ut och hoppas på bättre tider snart.. Hoppas ni andra sovit gott!
Kram
Nej men gumman va jobbigt men visst fick han vaccinet igår? Gav du alvedon till natten? Säkert det som spökat i natt. Många som reagerar på femmånaders. Ge alvedon idag om han är gnällig och även till kvällen. De kan få både feber och ont av vaccinet. Hoppas du fick sova lite mot morgonen! Gullig sambo också!
Kram
Själv har jag varit mef Lovisas och gjort pass nu på fm. Jäklar vilket sött passfoto Hon sov i vagnen innan vi åkte, jag lyfte över henne i babyskyddry och hon sov vidare och sen somnade hon på vägen hem i bilen igen. Trött tjej idag med och i natt ammade hon bara 02.30 så jag har också sovit gott tar på krafterna att få tänder
Kramar till er alla!!