• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-02-23 14:31:56 följande:

Får nog vara glad att Lovisa sover mkt idag. Hon har sovit 4 tim sen hon gick upp vid 07. Grymt missnöjd och gnällig då hon är vaken. Absolut inte kolikskrik så allt är ju såklart relativt men brölar och gnäller och är allmänt frustrerad. Säkert tanden!

Adam också gnällig idag och några dagar tillbaka men ska ju ha lämnat Eventfasen bakom sig? Kanske är tänderna som spökar här med? Han vill inte ligga länge i babygymmet och vill helst att jag bär på honom eller att han får sitta i min famn. Babysittern funkar en liten stund men då måste jag gulla med honom emellanåt . Han har ju varit ganska självständig det senaste och jag har kunnat fixa med annat mellan amningarna men nu gnäller han så fort han inte ser mig.. Lite frustrerande men samtidigt är jag just föräldraledig för att ta hand om honom så tvätt, plock och eventuellt matlagning får vänta! Han sover ok på nätterna och vaknar mellan 1-3 ggr från att han somnar mellan 20-22 till han vaknar mellan 7-9.

Jag mår mycket bättre efter ha vilat mycket och ätit bra i helgen! Kost och sömn är ju a och o för att fungera och må bra men tyvärr har jag en tendens att slarva med kosten när jag är trött vilket leder till att jag blir mer och mer dränerad på energi. I går kväll satt sambon och jag och skrev matschema för hela veckan och imorse efter jag lämnat prover för mitt kommande läkarbesök för sköldkörteln, handlade jag veckans mat. Säkert vad ni andra alltid gör men nytt för mig! Kör mjölkfritt och frossar i grönsaker och protein men har inte slutat helt med gluten men dragit ner. Sambon och jag har sagt inget socker på minst en månad så det får vi allt hålla!

Hoppas Lovisa är lite gladare nu!

Kram
  • johjen
    Irma01 skrev 2015-02-23 15:06:04 följande:

Här har jag inte sett någon tand och känner inget heller men vad gnällig han här. Skriker och är mest missnöjd hela tiden...säkert en tand som spökar ändå!

Han var som tur är snäll på gymmet, men ingen solstråle sedan vi kom hem

Nåväl, man kan inte jämnt vara på topp!

Kram

Verkar vara en allmän gnälldag idag! Skönt gymmet, var det mammajympa du var på?

Kram
  • johjen

Vad säger ni om att ha era bebisar framför tvn? I alla fall vi som har lite större barn som börjar bli mer medvetna? Jag försöker undvika att Adam sitter framför tvn men händer ju ibland ändå. Finns forskning som visar att exponeras små barn för tv kan det ge sämre koncentrationsförmåga när de blir äldre...

• johjen
    Längtar12345 skrev 2015-02-23 22:34:12 följande:

Ligger i sängen och bredvid mig ligger min fina dotter och sover lugnt. Jag kan inte fatta att hon är här. Tänk att vi lyckades tillslut. Någonstans trodde jag nog aldrig att det skulle gå vägen. Känner mig så lycklig och ödmjuk!

Även när vi har det tufft och jobbigt och är trötta så är vi så lyckligt lottade.

Kram och godnatt. Hoppas vi alla får några timmar sömn i natt

Så fint och sant det du skriver! Kram på dig!
  • johjen

Oj vilken natt.. Adam somnade kl 21 och jag kom inte i säng förrän kl 22;30. Kl 22:45 började hunden hulka och jag fick släppa ut honom då han mådde dåligt. Sen hade vår käre hund svårt att komma till ro, han tassade runt på parketten, grejade i sin säng, min säng, sambons säng tills han äntligen kom till ro kl 01. Kl 02 vaknar Adam och vill äta. Liggammar honom i min säng och slumrar till kl 03 vaknar jag av att jag ligger intryckt mellan min och Adams säng. Lägger över Adam i sin säng och kl 03:45 vaknar han till och jag lägger handen på honom en stu så han somnar om. Kl 04 somnar jag och vaknar kl 07 att Adam vill äta! Han vill inte somna om efter denna amning så dags att gå upp! Blir till att sova någon gång med Adam under dagen..

Ha en fin dag alla!

Kram

• johjen

Lelle, skönt att det verkar lite bättre för er! Stor kram till dig din kämpe!

• johjen

Vi tittar också på skidorna här! Adam ligger vid bröstet och vi fått sova en stund på förmiddagen, väldigt skönt. Hunden mår bra tack och var ute och sprang en mil med sin husse i morse så verkar vara helt återställd.

• johjen
    Primolut88 skrev 2015-02-24 20:35:48 följande:

Hej alla

Har hittat den här tråden idag och tänkte haka på. Vi gjorde ivf i maj förra året. Lyckades på första försöket med ett ägg som vid Rul visade sig bli två bebisar och den 23/1 föddes våra prinsessor Lelia och Tilda i v.26+5 efter igångsättning. Tyvärr va det bara Lelia som kom ut den vanliga vägen och Tilda fick komma ut via urakut kejsarsnitt men vi mår alla bra och vi börjar så smått komma in i det här med att vara föräldrar

Stort grattis och välkommen hit! Hur har första tiden varit för er?
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-02-26 06:29:58 följande:

Morgonamning här! Hur har natten varit för er tjejer? Här har jag iaf fått ett fyratimmarspass i natt, plus 2+2 så jag känner mig riktigt utvilad Man blir lite mör av de där sova 1,5 tim i stöten-nätterna så det var på tiden.

Irma - hur är det med magen? Johjen - hur mår du nu? Danisen - hoppas magsjukan är över!

Hoppas ni alla får en bra dag!

Kram

Hej! Haft två sämre nätter och som en zombie idag.. Adam vaknat ofta, jag svårt att somna in och hunden varit orolig på nätterna. I går var jag hos en.mammaledig kompis i Göteborg och precis som du beskriver kunde Adam inte komma till ro när hennes barn, 1 och 4 år röjde runt. Jag fick gå in o ett annat rum och amma och gå ut och gå för att han skulle sova. Tror han sov max 2 h på hela dagen igår och han brukar sova 3-4 h. Vi åkte dessutom bil i två timmar och inte ens detta kunde söva honom! Som du säger så händer det jättemycket nu och igår när vi åt middag satt Adam o sin barnstol och tittade förundrat på oss i 15 min! Innan har han klarat några min innan han började gnälla.

Jag mår bra men väldigt trött. Ska på babymassage idag på öppna förskolan så kan inte sova mer nu utan hoppas på en eftermiddagslur. Vad har ni för planer idag?

Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-02-26 20:18:17 följande:

Lovisas storasyster kräktes precis Håll tummarna att det inte blir mer och aktiv klarar oss. Fast jag är nog smittade hon kräktes på mig Blääääää!!!!

Oj hur mår ni?!!! Hoppas det var något övergående!

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015