Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Johjen - tänkte på det jag skrev igår om rutiner på dagen. Behöver inte vara så avancerat, lät kanske så med ordet rutiner. Är mer att jag satt i system att söva Lovisa tre ggr per dag i vagn, bil (eller ibland inne). Och då blir det ju automatiskt mat innan och så lek/aktivitet innan dess plus att smakisar då passar så bra att ta vid lunch och middag. Inte mer avancerat än så alltså och märker att när jag gjort det nu i några veckor även vid lunch (tidigare gick vi ju bara promenad på fm och em till dagis) så sover hon längre pass. Minst en timme numera. Kan ju även ha med fasen vi är i just nu att göra men barn blir ju också trygga av rutiner
Kram
Jobbigt med hamburgaren! Hoppas Lovisa mår bättre nu.
Var ute och gick med en annan mamma idag. Hade med mig babybjörnen och började med suffletten nedfälld. Adam var missnöjd en stund men somnade efter 5 min och sov 45 min. Satt sedan nöjd en stund men sen blev han gnällig. Testade att sätta honom framåtvänd, vi gick på en grusväg i skogen och det funkade ca 15 min sen tröttnade han på det och till slut blev det babybjörnen.. Men vi var ute i 2 h så det kändes som en seger!
Känns som jag lär känna mitt barn varje dag och så fort man tror man vet hur det ska vara måste man inse att det inte funkar längre.. Då får man prova nya saker! Rutiner, ordentligt sömn dagtid så hoppas jag att han kommer sova bättre på natten snart igen.
Kram