Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Mysigt med film Irma! Kommer inte ihåg när jag såg en hel film senast men en bra början är alltid något! God natt, hoppas vi alla får sova riktigt mycket.
Mysigt med film Irma! Kommer inte ihåg när jag såg en hel film senast men en bra början är alltid något! God natt, hoppas vi alla får sova riktigt mycket.
Hej vänner!
Adam sov 7 h i sträck första passet i natt! Dock kunde jag inte somna pga kli och värk i huden men tror ändå jag fick 5 h i rad, så skönt. När Adam vaknat ville han amma i 1,5 h från och till men fick nog någon timme till sen när han somnat om.
Ska nog testa mjölkfritt jag med.. Googla en del på hormonell obalans igår och läste att mjölkfritt och mindre gluten, alkohol, koffein kan hjälpa att få kroppen i balans. Äta mer rent typ. Ni är ju många här som kör mjölkfritt, vilka produkter rekommenderar ni?
Judda jag har inte heller några mer tips att ge tyvärr. Som jag skrev förut tog det två månader för oss att få kläm på amningen fullt ut. Hoppas du det blir bättre snart! Kram
Usch va jobbigt!! Stackars dig Skönt art Adam sov ok iaf. Ja kaffe drack jag ju inte heller då som gravid och inte alkohol och gluten är ju eg inte så bra för kroppen tror jag så det låter som en bra ide tycker jag.
Du kan ju äta mkt grönsaker, frukt och kött av olika slag. Sojaprodukter brukar ju inte rekommenderas i för stor skala då det finns naturligt östrogen i soja och är du i obalans så är ju inte det nån hit i större mängder. Finns cocosprodukter i olika varianter. Cocosolja är ju jättenyttigt så de är säkert bra tror jag. Jag gjorde goda frukostsmoothies med vanligt kokosmjölk (på burk) i på morgonen, det blir man mätt på och sen är ju ägg i alla former toppen eftersom både du och Adam tål det. Jag bytte till nya hudvårdsprodukter efter tips från Jenkis, La Roche-Posay, de har flera serier. Jättebra, kan inte ha nåt annat nu för min känsliga hud!! Men tror du kommer långt med att skippa mjölk, koffein och alkohol!! Akupunktur kan också vara bra. Det körde jag en lång period för några år sen och även om vi inte blev gravida då så mådde jag bra jag det, kom i balans.
Kram
I natt fick vi en härlig långpass från kl 22 till kl 04. Så skönt! Pigg o glad runt halv sju och snackade en halv timme själv i sin säng. Lät riktigt roligt
Idag ska vi träffa några kompisar på "kakslottet" aka Taxinge slott, perfekt utflykt med detta tråkigt väder!
Hoppas ni får alla en bra dag!
Johjen, hur mår du? Är det bättre med huden?
Lelle, hur sov ni i natt? Tror att Glader har rätt, det låter mer som om Alice är arg o frustrerad och inte att hon har ont. Vad säger de på Amningshjälpen?
Vsg, hoppas ni har en härlig helg med svärisarna.
Kram alla mammor!
Tack! Allt har gått jättebra med henne förutom att hon har kolik, den har blivit mycket bättre sedan hon passerade 3 mån, men inte helt borta ännu. Tuff start på livet för henne, har varit väldigt jobbigt att se henne ha så ont.
Judda, instämmer med Irma, glader och Villsågärna mfl - du är absolut ingen dålig mamma för att du inte ammar. Du anstränger ju dig till det yttersta och gör allt du kan och är den bästa mamman Doris kan få! Om du vill kan du ju fortfarande amma varje gång innan du ger ersättning och se om det lossnar annars är ju ersättningen väldigt bra idag och finns en del fördelar med den. Stor kram till dig!
Hej!
Sådär 500 olästa inlägg... Typ, så jag är inte med i matchen.
MEN jag håller med om ersättning/amning som Glader skriver.
Minifom innehåller konserveringsmedel Lelle, så det kan hon också reagera på. Särskilt om man ger stora mängder.
Vi ger smakportioner här. Han är så intresserad av mat, så därför har vi börjat. Dessutom vägrar han ta flaska numera, så det enda sambon och ev. barnvakt kan mata med är gröt... Har provat olika flaskor, nappar, sked, kopp och pipmugg. Så det får väl vara så just nu. Han äter ju 99 % tutte.
Vet inte om man skulle kunna blanda ersättning till grötkonsistens i stället? Har inte vågat då det står att det är supernoga med proportionerna vatten/pulver.
Hoppas ni andra mår bra!
Va roligt att höra ifrån dig!! Skönt att du mår lite bättre. Vila allt du kan och krya på dig! Kram
Stor dag idag, Lovisa har fått sin första tand