villsågärna38 skrev 2015-02-24 06:55:47 följande:
Men va fantastiskt att hon inte har ont i magen längre. Njut av det Lelle!! Det är ju något oerhört positivt. Och att täppan är lite bättre. Underbart!! Bra jobbat mamma Lelle
Nog många som sover lite mer oroligt mot morgonen. Lovisa med. Jag ammade vid 03.30 (vi liggammar alltid i sängen på natten) och sen fick hon sova kvar hos mig. Då sover hon bra på morgonen och jag med. Ammade igen 05.30 men hon somnade om med en gång. Sen brukar hon sova till 07 ca. Vi hade en lite bättre natt i natt. Hon sov 20-23.30 innan dess och sen till 03.30. Bara ammat 10-15 minuterspass på natten.
Ang läggning så brukar det ta ca 30 minuter. Jag ammar och lägger ner henne. Nu då hon haft sin tand eller då hon varit dunderförkyld tidigare har hon velat amma längre. Nog en timme istället. I vanliga fall brukar jag amma ena bröstet i soffan en stund innan. Byta blöja och till pyjamas och sen liggamma andra bröstet i sängen i vårt sovrum. Sen lägga ner henne i hennes säng. Ibland sover hon, ibland inte, men är hon mätt och trött då somnar hon i sin säng. Har hon ont el är dunderförkyld så funkar det dock inte riktigt så utan brukar bli en timmers amning ist innan hon kommer till ro.
Kram
Tack tack, det känns verkligen jättebra. Idag har hon varit en liten solstråle och det märks att hon är tre månader nu. Hon har dessutom börjat suga på tummen, såå gulligt.
Jaha, så alla barn sover lite oroligt på morgonkvisten, det visste jag inte. När brukar det bli bättre?
Märkt att när jag liggammar så hamnar tutten mot hennes näsa så att hon knappt får luft, så känner mig lite orolig över att amma så, vår säng är så mjuk så det går inte så enkelt i den. Men prövat i en annan säng som det är enklare att liggamma i, men där kan vi inte sova tyvärr. Dessutom somnar jag lätt när jag liggammar och har ingen kontroll på lillan då. Är du inte orolig över att Lovisa ska vända sig på magen eller lägger du ngt i vägen?
Har ett litet dilemma på natten. Alice brukar amma ena bröstet och då somnar hon väldigt fort om och det går lätt att lägga ner henne själv på en gång. Men om jag ger henne andra bröstet så verkar hon vakna till liv och då brukar det ta ngn timme innan hon somnar om igen. Vad tycker ni att jag ska göra? Räcker det att amma bara ena bröstet? Risken finns kanske att hon vaknar tidigare istället för att hon blir hungrig fortare, funkar det så? Är så galet trött på natten så glömmer att "ta tiden".
Kram
Kram