johjen skrev 2016-02-03 12:44:42 följande:
Förstår precis hur du mår just! Har ju själv pms from hell, fått diagnosen pmdd, och tycker också att det är fruktansvärt jobbigt med tålamod men blir också helt apatisk, nedstämd och orkeslös. Jag blir djupt deprimerad i ca 3 dagar med självmordstankar men har på senare tid blivit mer utåtagerad med ilska och irritation. Min sambo tycker jag är två helt olika personer och jag förstår honom och vill inte att det ska påverka Adam. Har också läst Kaos i kvinnohjärnan men tycker det verkar komplicerat med biokemiska hormoner och dyrt! Men helt klart värt det om det funkar. Känner du någon som testat det? Rätt kost, sömn och träning ger lite lindrig för mig. Min väninna har blivit hjälpt av permalex men det är ju antidepressiva. Just nu tar jag ingeting pga att vi försöker få barn men måste få hjälp med det här längre fram. Berätta gärna hur det går för dig!
Lycka till och Styrkekramar!
Nej men fy Johjen! Vet att du berättat tidigare att du har det jobbigt. Men inte förstått att det är så illa. Så jobbigt har jag inte det. Igen depression eller självmordstankar. Huga - har du det då tufft?
Här är det mer att jag blir lättstressad och tappar tålamodet. Kan liksom bli överväldigad på ett jobbigt sätt. Blir lättretlig. Vill inte alls vara så. Vill vara mitt vanliga jag. Tänker definitivt inte lida i tysthet.
Efter alla hormonbehandlingar jag gått igenom så vet jag att det är hormoner som spökar. Säkert för lågt progesteron i kombination med fluktuerande östrogen. Gissar det iaf. Jag ska ta lite tester på Werlabs tänkte jag och ha med mig till första mötet så det blir mer effektivt. Man betalar ju ändå för allt där eftersom det är helt privat så tänker att jag tar det jag känner till och har med mig istället för att det ska spekuleras för mycket på min bekostnad vid första försöket. Tänkte iaf ta fsh, östrogen, tsh och t4 så det inte är sköldkörteln som spökar. Att det är dyrt att gå dit och köpa tillskott osv skiter jag fullständigt i. Min hälsa och familjens välbefinnande kommer först. Tror inte nån man hade stått ut med detta iaf
Skulle gissa att jag blir ordinerad tillskott sen och även progesteronkräm. Tänker testa det under ett halvår/år isf och se om det funkar. Många som är lite äldre blir ju bättre bara av progesteronkräm under menscykelns senare del då man ofta som äldre har för låga nivåer. Det är ju många som inte blir gravida heller pga detta. Läste om en tjej här på FL som efter ett besök på Hormonelle nu är gravid på naturlig väg efter att tidigare misslyckats med både ivfer och äd.
Håll tummarna! Kram