Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Hej och god kväll vill ställa en kort fråga. Om vi tar grötpulver från Semper och grötklämmis från samma märke, är det då nån skillnad och är det ena eller andra bättre?
Kram
Hej och god kväll vill ställa en kort fråga. Om vi tar grötpulver från Semper och grötklämmis från samma märke, är det då nån skillnad och är det ena eller andra bättre?
Kram
Nu när jag inte träffar svärmor längre så kan hon ju jobba i det tysta. Det senaste är att jag bara ger grötklämmis till Douglas och inget annat. När vi åkte till Branäs i julas stannade vi till i Dalarna på vägen upp och jag var med de stora barnen i köpcentrum 1 h och Douglas och hans pappa åkte till farmor och fikade en stund och då hade han med sig en grötklämmis för det är enkelt att ha med på resa.
Nu har hon pratat till hela släkten att jag inte kan ge vår son riktig mat osv. Ville bara fråga om det var nån skillnad.
Vissa har ju för lite att göra på dagarna. Det bästa är i de flesta fall att tiga ihjäl även om jag både blir arg och ledsen.
Kram
Lycka till imorgon Irma Kram
Här hemma är det babblarna som gäller
Här går babblarna varm då jag behövde lite respit för att betala räkningar. En succé
Sen blir det packning! Bestämde mig idag för att ta tjejerna och åka ner till Skåne imorgon bitti då maken ska jobba där ner ett par dar i veckan. Blir mys och ompyssling hos deras farmor och farfar så kör vi hem tillsammans på söndag. Fördelen med att vara föräldraledig
Kram
Hej! Resan gick jättebra. Körde över Markaryd, Hässleholm och Kristianstad så inget snökaos. Lite snö bara men kör fyrhjulsdrivet så ingen fara Vi myser här nu och njuter av underbart vackert vinterväder!!
Kram
Hörni, är det någon som haft eksem? Douglas har fått i knävecken, ben samt armar. Väldigt torra eksem och lite röda. Vet inte om det beror på den torra luften samt det kalla vädret eller om det är atopiskt eksem.
Har smörjt med babylotion från estelle & thild och får se hur det blir. Har en tid hos BVC om 3 v så tänkte visa upp det då för barnläkaren om det inte blir sämre, då bokar jag en tid bara.
Kram
Låter härligt vännen.
En skrämmande sak hände idag när Douglas sov middag. Efter han sovit en timme vaknade han med ett illvrål som övergick i snyftande och hulkande. Det gick inte att trösta honom han betedde sig som han var skräckslagen. Jag höll honom nära i famnen och försökte lugna honom. När det gått 30 min så kände jag att paniken började komma och jag trodde och tänkte att det är något som är allvarligt fel. Efter 45 min fick jag lite kontakt med honom och lyckades få honom att somna igen. Det otäcka i det hela var att han liksom inte var kontaktbar han bara grät och spjärnade emot och inget hjälpte. Har googlat lite och jag vet inte om det kan vara nattskräck? Han har vaknat med ett skrik tidigare på natten och då har det varit lätt att trösta honom, det som hände idag var något helt annat och jag har inte upplevt det tidigare med något barn. Är det någon som varit med om samma? Kan han vara otrygg på något sätt just nu? Frågorna är många har bara hänt idag och han är nu 9.5 mån kan det vara relaterat till åldern?
Kram
Pratade med min syster igår gällande hans eksem och hon nämnde att han kunde vara överkänslig mot laktos att många bebisar är det. Nu när du nämner att Lovisa också reagerade på liknande sätt så blir jag orolig. Uteslöt du laktos direkt på eget beslut eller gick du till läkare?
Detta kändes som nåt mer än mardröm han var förkrossad eller som han just bevittnat ett mord typ det var otäckt på riktigt.
Kanske ska ringa BVC till att börja med.
Tack för dina råd, ovärderliga just nu
Kram