Sira skrev 2016-01-08 11:22:27 följande:
Hej allihopa!
Hoppas ni haft sköna dagar nu under jul och nyår! Vi har umgåtts med familj, släktingar och vänner och haft det bra och jag har faktiskt lyckats väldigt bra med att hålla mig från internet. Välbehövlig paus, sitter väldigt mycket med mobilen/ipaden i vanliga fall. (Och så var det ett inlägg här strax före jul som jag kände att jag inte alls kunde relatera till och som gjorde att jag liksom totalt tappade sugen för internet överhuvudtaget? Det var den berömda droppen. Nog pratat om det?)
Vsg: Hur har det gått med Lovisas mage? Ni skulle ju till en bra läkare, har ni fått någon ordentlig utredning än eller är det fortfarande julstängt överallt kanske?
Bell: Vad tufft du haft det med amningsavslutet. Skönt att det verkar gå åt rätt håll iaf.
Irma: Känner igen det där med ettårings-temperamentet från äldsta tjejen här. Ömsom roande när de blir sådär fruktansvärt arga för ingenting (i min värld), ömsom väldigt tålamodsprövande. Hoppas din sambo hinner med allt han behöver fixa innan föräldraledigheten nu.
Johjen: Låter som att du haft en riktigt härlig ledighet, så som jag minns jullovet från skoltiden med bara en massa lata dagar. Hur går det med era husplaner förresten? Våren är väl högsäsong för det?
Kelsson: Antar att du är på Kanarieöarna nu och nog inte läser förrän ni är hemma igen men - ha en härlig semester!
Azurea: Du var här före min tid men jag vill bara beklaga det fruktansvärda du behövt gå igenom. Att begrava sitt eget lilla barn, varje förälders mardröm och det har ni varit med om på riktigt? Så alldeles förfärligt sorgligt och hemskt.
Ego: Vår E är mitt i Eventfasen och hon som var så lätt från början är inte alls så lätt längre. Sover helst i famnen på dagen, vaknar efter bara en kort stund om jag lägger ner henne. Inte lika nöjd som tidigare. Lägg till en förkylning på det samt jobbresa för maken? Tur att det är andra barnet - jag vet att det går över! Just nu är jag rätt sliten dock, sover väldigt dåligt och kan inte vila i kapp nånting på dagarna. Det är det allra svåraste med spädbarnstiden tycker jag - sömnbristen. Jag blir dum i huvudet, trögtänkt, känner att hjärnan inte funkar och jag kan knappt hänga med i enkla resonemang. Längtar efter att känna mig smart igen?
Hej vännen! Låter som ni haft en skön jul
jag har inte orkat med så mycket surfande heller och FB har jag lagt ner sen ett halvår. Blev bara så less på alla klämkäcka uppdateringar där. Försökerr fokusera på att leva lite mer irl ist
Så bra jobbat att låtabli på ett tag!!
Vi träffade läk 29/12. Prover tagna så hjulen är i rullning
Känns bra! Varit trötta annars i jul och sovit mkt jag och maken. Turats om med sovmornar. Förstår vad du menar med sömnbristen. Blä!!
Jobbigt med Eventfasen. Den kommer jag mycket väl ihåg. Var ju sådär kul
Hoppas det ger sig snart.
Kramar
Ps. Tror jag vet vad du menar för inlägg. Bry dig inte om det. Är väl bra att det finns människor som inte har några problem alls. Då jämnar det ju ut sig med oss andra, he, he