Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Kelsson och Vsg: Jag kör på magkänslan. Tack för peppen. Jag tror inte att det beror på att jag har för mycket mjölk, har inte riktigt funderat på det men skulle jag gissa ligger det nog närmre med för lite mjölk i så fall. Det tror jag inte heller för hon är nöjd när hon får äta och hon får upp överskottet men om jag måste välja nåt av det. Brösten läcker inte särskilt mycket och när jag försöker få ut för hand för att frysa in är det inga mängder som kommer (så jag har fått kämpa för mina kommande kvällar iväg på egen hand ) och det fungerar i princip bara på förmiddagen. Försöker jag på kvällen kommer det bara ett par droppar. Men det kanske inte är ett tillförlitligt sätt att mäta det på? Utdrivningsreflexen kommer ju inte igång på samma sätt då som när hon ammas, det känner jag ju tydligt.
Vsg: Oj då, snabba ryck med förskolan. Det kommer säkert gå jättebra!
Det där med pumpa säger nog inte mycket. Man kan ha mycket mjölk och ha svårt att pumpa. Utdrivningsreflexeb har ju med hormoner och moderskärlek att göra Men bra att ha i bakhuvudet iaf. Amma samma bröst ett par ggr i rad om man vill minska och alltid båda brösten varje gång om man vill öka produktionen. Kan ju såklart vara därför hon vill amma ofta på natten med dvs för att öka på mjölkproduktionen. Var ang kräkningarna jag tänkte på det där med att du kunde ha mycket mjölk. Kräkningar ihop med dålig sömn och lite dålig viktuppgång kan ju även vara ett tecken på mjölkallergi. Kanske ska testa en vecka mjölkfritt? Det är inte så svårt. Bara en tanke. Vet att jag kanske ser tecken på det överallt just nu
Stora kramar