• villsågärna38

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Kelsson1 skrev 2015-12-15 19:40:59 följande:

Bell: Här är det såpass att jag hjälper till med febertermometer för att få ut bajs . Måste verkligen ta upp det med barnläkaren, kan inte fortsätta att ha det så.

Niilo gillar inte heller att ligga på mage men har idag vänt på sig ett par gånger så börjar bli lite lugnare nu

Dottern är så pass snäll att hon i sig inte utgör något problem, det är lillebror som är krävande o får mitt huvud att explodera ett par gånger om dagen när han gallskriker om inte allt går så fort som han vill. Till det att jag brukar somna kring midnatt, bli väckt för matning kring 3 och nu med sjukdom inte få mer sömn efter 5 så blir det lätt lite mycket att orka med...

Usch va jobbigt! Det är verkligen tufft med två ibland. Man känner sig emellanåt så otillräcklig. Kände väldigt sällan så med en. Jobbigt med sömnen med. Kan du lägga dig tidigare? Det gör jag i perioder för att orka då det varit sjukdom här. Typ 21 - som en pensionär

Låter jättetufft med magen för Nilo med. Han låter ju def förstoppad. Testat mkt katrinplommonpure förutom Lactulosen? Hur mkt Lactulos ger du? De där harlortarna kan ju göra så man får stopp i tarmen till slut. Och förstoppningsdiarre. Fick ju vår äldsta i vintras. Var hemskt Movicol junior är receptbelagd men mkt bättre. Ett pulver man blandar i lite vatten och om man vill kan man tillsätta lite juice el saft med. Vi tog det i två dar nu för Lovisa och nu är proppen borta. Ger även mkt vatten, katrinplommon- eller päronpure efter varje mål. Hon sov 20-07 i natt. Underbart! Msn storasyster vaknade såklart 4.30 och kom över i min säng. Mardröm. Somnade om typ 5.30. Och jag hade också svårt att somna. Hennes sömn strular lite just nu så alltid är det nåt

Hoppas du får sova mer i natt!! Stora kramar
  • villsågärna38

Usch va tufft Johjen! Helt rätt och skita i sysslorna! Hoppas den här veckan har börjat bättre. Inga tänder här som tur är. Det är ju inte roligt. Adam och Lovisa är ju i en klängfas nu med. Här märker vi det på lite dramatiskt humör men oftast väldigt charmerande även om hon lätt blir uttråkad. Vill ut på stan, ja få uppmärksamhet och omväxling. Lite mer mammig nu också. Men även pappig som tur är Hur är det på jobbet?

Hoppas du slipper huvudvärken! Krya på dig annars.

Kram

• villsågärna38

Va roligt att höra ifrån dig Tusa!! Ni verkar ju ha det jättebra. Låter som ett litet charmtroll!! Kommer inte ihåg men har Ylva syskon? Lägg gärna in bild i bildtråden. Finns färsk bild på min lilla Lovisa där och även på Jenkis lille William. (Hon hänger dock inte här längre.) Bells lille kille tror jag också man kan se rätt nytagen bild på där.

Här är allt också bra. Lilla Lovisa blev ett 11 oktober och är också ett underbart litet charmtroll Kröp och gick lika snabbt som Ylva och en väldigt busig, utåtriktad och orädd tjej som också älskar böcker Hon har ju en storasyster som är 2,5 år äldre och det har överlag fungerar jättebra men också varit tufft i perioder då hon har förkylningsastma och var mkt sjuk i vintras. Flera öroninflammationer med. Bättre i år och mycket lättare nu då hon är över 3 och de leker så bra ihop och har så kul tillsammans. Även om de bråkar ibland med vi hade några veckors kolik förra hösten som var jobbiga med. Sen blev det bra. Amningen fungerade kanon men i somras ville Lovisa sluta (med hennes storasyster så fick jag sluta då hon var 16 mån så barn är olika) Men nu i höst har Lovisas mage strulat igen med orolig sömn men visat sig att hon nog är allergisk mot mjölk så nu sover hon som en stock igen. Hon ska börja på förskolan med sin syster på deltid fyra dagar per vecka i februari. Hon är ju nästan redan inskolad. Vill stanna kvar då vi lämnar Det är en liten förskola, föräldrakooperativ, och de kommer att vara tre ettåringar bara. Är en blandad barngrupp så hon går ihop med sin syster. Känns jättebra fastän hon bara blir 16 mån då hon börjar. Jag ska jobba halvtid (egen företagare, konsult) så tror det blr bra. Men lite pirrigt också såklart.

Ha det så bra och hoppas du hänger kvar här ibland nu

Kram

• villsågärna38

På tal om att förstå så är det så gulligt här nu med Lovisa. Går att prata med henne numoch hon förstår också det mesta. Hon säger fort bara mamma, pappa, storasysters namn, den och den där. Plus napp och lampa. Men nickar eller skakar på huvudet om man frågar henne om något. Så härligt att kunna kommunicera och förstå vad hon vill

• villsågärna38
    Kelsson1 skrev 2015-12-15 22:10:30 följande:

Mitt problem med sömnen är att jag är trött kring 19 men sedan "vaknar jag till" o kan inte somna innan 23 (tidigast men oftast kring midnatt).

Det är inte ofta harlortar men lite kompaktare sort som han inte har lärt sig att trycka ut, ursäkta detaljer nu men är som man skulle trycka ut tandkräm o det har han svårt med. Blir väl bättre med ålder.

Han får katrinplommon puré efter gröten o så har vi börjat med vatten också, verkar inte göra någon skillnad.

Håller tummarna för att du ska slippa vara vaken inatt du med

• villsågärna38
    Kelsson1 skrev 2015-12-15 22:10:30 följande:

Mitt problem med sömnen är att jag är trött kring 19 men sedan "vaknar jag till" o kan inte somna innan 23 (tidigast men oftast kring midnatt).

Det är inte ofta harlortar men lite kompaktare sort som han inte har lärt sig att trycka ut, ursäkta detaljer nu men är som man skulle trycka ut tandkräm o det har han svårt med. Blir väl bättre med ålder.

Han får katrinplommon puré efter gröten o så har vi börjat med vatten också, verkar inte göra någon skillnad.

Håller tummarna för att du ska slippa vara vaken inatt du med

• villsågärna38

Min padda har blivit helt knäpp. Skickar när man citerade så skriver såhär ist Kelsson Så jobbigt att du inte kan somna tidigare. Låter som en ond cirkel. Själv somnar jag bara jag lägger mig under täcket och släcker lampan för mycket kaffe kanske? Ang det där med bajs så om det kommer mjuka korvar så räcker det kanske med katrikplommonpure men köp Ella kitchen eller gör egen. De på burk är så utspädda. Funkar inte! Hoppas du fått sova lite i natt och att storasyster är piggare. Kram

• villsågärna38
    Kelsson1 skrev 2015-12-17 15:00:40 följande:

VSG: Brukar inte dricka kaffe efter kl 16 längre och sällan efter kl 14 och max 3 muggar om dagen (magen pallar inte mer) så borde inte vara kaffet som spökar men är det det så får det vara för jag älskar kaffe o tänker inte sluta helt

Det är nog bara någon konstig rytm jag fått o får försöka vända på den så att jag kan somna tidigare, krävs bara lite jobb o är lite svårt att fixa nu när Nillo fortfarande vaknar en hel del innan midnatt (somnar om när han får nappen).

Nja, tror inte att det räcker med bara katrinplommon. Ger vi inte tillräckligt med lactulos så blir han så hård att jag får "gräva" ut med febertermometer för att det ska komma ut något alls även om han fått katrinplommon.

Nu lät det väldigt brutalt men är väldigt försiktig när jag gör det .

Va jobbigt! Nä skulle inte heller kunna leva utan kaffe!!

Stackars liten. Förstår precis! Testa krämen ovan. Jag gör med bara katrinplommon dvs torkade och vatten. Ellas kitchen har också en riktig puré som klämmis dvs ren katrinplommonpure. Babymassage är ju också bra. Hoppas det ger sig! Blir ju ofta bättre då de börjar krypa.

Kram
  • villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-12-15 22:08:15 följande:

Det har pendlat lite, men i genomsnitt runt 27 grader, alltså lagom skönt. Första dagen hade vi regn men annars inte ett droppe. I morgon åker vi hem, så det blir till att njuta av sista dagen i Miami!

Kram

Underbart! Är ni hemma nu? Gick resan bra? Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015