• villsågärna38

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Johjen - Hoppas det var ok på jobbet idag! Tänk att Adam och Lovisa är 15 månader nu. Helt galet! Vår äldsta anmälde vi till första riktiga aktiviteten idag med. Hon börjar dans en gån per vecka nästa månad. Ihop med bästa kompisen. Känns också stort Kan inte förstå att det snart är fyra år sen hon föddes.

Ja vilka små busfrön de är ettåringar Kul med spånskivor i vardagsrummet men vad gör man inte Här har vi grindar till höger och vänster Ang köksbordet så öppnades en ny värld för Lovisa förra veckan då hon lärde sig (helt på eget bevåg) att dra sig upp på stolar. Nåt storasyster gjorde först då hon var två... Vi har bord och stolar i vardagsrummet, köket och så skrivbord och stol på ert par ställen så just nu mycket att bevaka. Hoppas det ger sig på nån vecka och att hon förstår att hon inte får.

Kram

• villsågärna38
    Irma01 skrev 2016-01-11 21:40:33 följande:

Men vilken osis...hoppas ni blir alla bättre fort!

Tröttheten försvann och jag tror att jag har förstått vad det kom ifrån, även om det känns helt galet...mensen försvann i över en månad och jag tänkte inte så mycket på det, tills jag upplevde lite märkliga "symptom" som jag aldrig brukar ha. Men har man fått höra att man är steril så tänker man inte så långt. Sedan igår har jag blödningar men inte på samma sätt som jag brukar, så jag tror att det kan vara ett missfall. Jag tog ingen test så jag kan inte vara säker, det är mer en känsla. Nåväl, jag har inte hunnit bearbeta det hela, men jag mår bättre nu iaf. Är det så får jag se det positiva i att vissa funktioner uppenbarligen fungerar fortfarande.

Hoppas ni får en lugn natt hela familjen iaf!

Kram

Nej men vännen. Vad är det du skriver? Visst är det sökert så. Ta ett test imorgon vet jag! Inte säkert hcg sjunkit isf alt om du ör gravid med blödningar? Eller har hormonsvängningar? Kanske skönt att veta iaf tänker jag. Du kan ju göra ett vul också isf. Kram
  • villsågärna38

I

Irma01 skrev 2016-01-12 09:10:02 följande:

Jag tänkte att det får bli ett besök hos gyn snart för att ha lite koll iaf. Först undrade jag om det kunde vara ett tecken på sjukdom, typ cancer, men jag gjorde cellprov i år, så det låter ganska osannolikt. Ja, du vet att jag är lite skadad när det gäller detta...

Iaf är det verkligen inte alls samma typ av blödningar som när jag har mens (upp och ner, vilken det aldrig är i vanliga fall), och förutom tröttheten har jag haft fler olika grejer som visar sig vara typiska symptom av en tidig graviditet. Har nog inte riktigt fattat det hela än, men jag får väl se det positiva, har ju trott i 7 år att jag inte alls kan bli gravid. Betyder inte att det kommer att fungera men åtminstone verkar det vara möjligt...

Nej, nu ska Victor och jag iväg och storhandla, dagens stora aktivitet .

Hoppas ni känner er piggare hela familjen, kram och ha en härlig dag!

Förstår såklart att du tänker cancer med din historia. Men själv hade jag tänkt infektion i kroppen eller hormoner. Min mens är också oregelbunden och beter sig inte som vanligt men är def inte gravid Nog snarare förstadie till klimakteriet här men om du har ägg kvar så visst kan det vara så. Det är ju isf nåt positivt som du skriver. Som Bell säger sitter hcg i länge om det gått nån vecka. Blödningar som går och kommer kan man ju få om man är gravid också. Jag har ju både haft mf och ma. Vid mf så började jag störtblöda och vid ma hade jag spottings bara och sen såg vi på vul att fostret dött. Gjort skrapning sen då eller tagit tabletter för att stöta ut. Oavsett så ska man se med vul sen att inget är kvar så om det gått någon vecka över tiden så bör du def kolla upp detta för att få reda på vad som hänt. Tror som du att det inte är troligt att det är cancer även om jag förstår att du blir rädd. Men för att inte behöva oroa dig så kanske du ska ta ett prov? Det skadar ju inte och jobbigt om det är nåt som mal och skapar oro för dig. Förstår att de tankarna kommer om man har haft cancer tidigare.

Ta hand om dig och hoppas storhandlingen gick bra!

Lite piggare här idag efter tuff natt men hemma med båda idag igen.

Kram
  • villsågärna38
    Sira skrev 2016-01-12 16:36:26 följande:

Ja, jag minns att du hade det tufft i höstas. Än så länge är jag inte orolig för allergi, det är fortfarande en dryg vecka kvar enligt Wonder Weeks, men jag kommer ju att ha det i bakhuvudet om det fortsätter strula. Alvedon har jag inte testat - hon har inte verkat ha ont nånstans och inte feber heller utan är pigg och glad mestadels på dagarna men vill bli buren och vara i famnen väldigt mycket och sover bara korta stunder när jag lägger ner henne.Har hört om Physiomer men inte testat själv, bara kört med såna där koksaltdroppar två morgnar. Hon har egentligen inte haft så hemskt mycket förkylningssymtom utan bara precis framåt småtimmarna/morgonen ett par morgnar och då har det hjälpt att lägga henne på min arm. Men det låter som att det kan vara värt att köpa och ha hemma.

Tack alla för omtanken! Ville hinna skriva mer men får avbryta igen... Suck...

Tänkte mer att man som förkyld kan ha ont i halsen, i huvudet och ont i kroppen. (Har jag haft i veckan.) Mina barn kan också va pigga då de är vakna men har ibland bara sovit ordentligt som förkylda om de fått alvedon. Kan ju vara en tand med? Och jättebra tips om physiomer eller spruta saltlösning med medicinspruta (5 ml) ist för att droppa. Ger mkt bättre effekt märkte vi i vintras. Fick tips av en läkare

Håller tummarna för bättre natt i natt!! Här sover hela familjen utom jag. Maken hade 38 ikväll och var faktiskt riktigt risig. Men jag känner mig piggare idag

Kram
  • villsågärna38
    Bell13 skrev 2016-01-13 08:27:19 följande:

God morgon, ja det gör tydligen det. Utanför huvudet kan de inte leva speciellt länge. Bara så fruktansvärt drygt. Hoppas att det är över nu.

Douglas hade en bra dag igår och kändes väldigt harmonisk och åt jättebra och sov bra på dagen men natten var lite sämre med många uppvak och vägran att ta flaskan så min morgon började vid 05.00 men ska vila lite med honom snart. Ha en fin dag

Kram

Usch, stackars dig! Både med lössen och natten. Väldigt dålig stil av dotterns pappa. Hade blivit fly förbxxxad om jag var du! Huga! Hoppas du kan vila idag! Kram
  • villsågärna38
    johjen skrev 2016-01-13 06:11:13 följande:

Båda tjejerna sjuka? Har inte hunnit läsa ikapp tyvärr.. Kram

Jo båda förkylda och Lovisa feber med. Storasyster har inte haft feber men trött, hängig och förkyld och då ska man inte behöva gå på förskolan tycker vi. Pigg idag så nu är hon åter efter 3,5 veckas ledighet Både jag och Lovisa har abstinens idag!! Maken hemma i feber så behövde iaf inte släpa med Lovisa imorse. Puh!

Hur är det med dig? Kram
  • villsågärna38
    azurea skrev 2016-01-09 09:02:50 följande:

Vi vet faktiskt fortfarande inte. Vi har inte fått någon som helst återkoppling kring vad som hände eller dyl, det vi vet är att vårt barn slutade andas mitt i natten och att det inte gick att rädda. Men vi har inte fått något besked efteråt om vad de tror kan ha hänt, förmodligen för att svaret är "inconclusive" antar jag. Men någonting tycker man ju att man borde få. Men om jag får gissa så var det ju starkt kopplat till RS-viruset, det känns inte som om det finns någon annan förklaring. Vad bra att du kollade upp Lovisa tycker jag.

Eftervård av föräldrar när barn går bort har jag upplevt som undermålig också. Det får man reda ut själv. 

Men jag mår faktiskt helt ok. Vi mår helt ok. Efter omständigheterna. Man klarar mycket mer än man tror, men man får också perspektiv på världen och allt som händer. Det finns verkligen ingenting som kan bli värre nu, och det gör att småsaker och annat inte stör mig så mycket som det kanske gjorde tidigare.

Och tack för lyckönskningen! Jag ska på RUL om drygt en vecka och det känns oerhört nervöst. Men spännande samtidigt!

Det låter ju helt galet. Har ni inte fått veta? Ingen uppföljning eller omhändertagande? Vad är det för sjukvård vi har egentligen. Jag blir mörkrädd. Så tufft det måste ha varit och fortfarande är. Goda vänner till oss begravde sin son i höstas. Så fruktansvärt. Det är ju ens värsta mardröm. Förstår att man aldrig kan glömma men hoppas att ni har börjat kunnat gå vidare litegrann ändå nu och underbart med det nya lilla livet och det barn ni har idag. Hur gammal är han nu? Lovisa är 15 mån och ett busigt yrväder

Hur är det med dig nu? Hur mår du i graviditeten? Kram
  • villsågärna38
    Bell13 skrev 2016-01-13 19:46:56 följande:

Blev skitarg, världens urladdning blev det. Lyckades faktiskt sova 30 min både förmiddag och eftermiddag med Douglas så dagen har varit helt ok. Sedan jag fick tillbaka min mens så störtblöder det i 4 dagar och sedan slut helt tvärt, jobbigt värre för det blöder igenom allt. Hoppas inte det ska vara på det här sättet nu

Hur har du det med alla sjuklingar i familjen, bättre hoppas jag?

Kram

Bättre här! Bara maken som är riktigt rosslig nu men ska jobba imorgon så bara förkylning. Ingen feber iaf. Skönt!

Men usch va jobbigt!! Funkar det inte med plusbinda och tampong? Kanske bara är så i början och normaliseras snart hoppas jag. Annars finns det cyklo-F tror jag det heter på Apoteket. Fast vet inte hur det funkar eg, om man kan ta då man försöker bli gravid, aldrig tagit själv. Kramar
  • villsågärna38

Hej!

Hoppas det ärbar med er!

Vill bara tipsa om en så gullig serie om ni vill låta era små ettåringar titta på padda eller tv nån gång. Lovisa tittar inte ofta men häromdagen tittade hennes storasyster på serien om chimpamsungen Manda på Barnkanalen (superbra app om ni inte har den) och Lovisa som inte direkt brytt sig om tv innan blev helt hooked! Det är en serie/barndokumentär om en liten apunge

Stora kramar

• villsågärna38
    villsågärna38 skrev 2016-01-14 10:48:28 följande:

Hej!

Hoppas det ärbar med er!

Vill bara tipsa om en så gullig serie om ni vill låta era små ettåringar titta på padda eller tv nån gång. Lovisa tittar inte ofta men häromdagen tittade hennes storasyster på serien om chimpamsungen Manda på Barnkanalen (superbra app om ni inte har den) och Lovisa som inte direkt brytt sig om tv innan blev helt hooked! Det är en serie/barndokumentär om en liten apunge

Stora kramar

Såg att det gulligaste föll bort ovan. Lovisa klappar och pussar skärmen när den lilla chimpansen är i bild. Så sött
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015