I
Irma01 skrev 2016-01-12 09:10:02 följande:
Jag tänkte att det får bli ett besök hos gyn snart för att ha lite koll iaf. Först undrade jag om det kunde vara ett tecken på sjukdom, typ cancer, men jag gjorde cellprov i år, så det låter ganska osannolikt. Ja, du vet att jag är lite skadad när det gäller detta...
Iaf är det verkligen inte alls samma typ av blödningar som när jag har mens (upp och ner, vilken det aldrig är i vanliga fall), och förutom tröttheten har jag haft fler olika grejer som visar sig vara typiska symptom av en tidig graviditet. Har nog inte riktigt fattat det hela än, men jag får väl se det positiva, har ju trott i 7 år att jag inte alls kan bli gravid. Betyder inte att det kommer att fungera men åtminstone verkar det vara möjligt...
Nej, nu ska Victor och jag iväg och storhandla, dagens stora aktivitet .
Hoppas ni känner er piggare hela familjen, kram och ha en härlig dag!
Förstår såklart att du tänker cancer med din historia. Men själv hade jag tänkt infektion i kroppen eller hormoner. Min mens är också oregelbunden och beter sig inte som vanligt men är def inte gravid
Nog snarare förstadie till klimakteriet här men om du har ägg kvar så visst kan det vara så. Det är ju isf nåt positivt som du skriver. Som Bell säger sitter hcg i länge om det gått nån vecka. Blödningar som går och kommer kan man ju få om man är gravid också. Jag har ju både haft mf och ma. Vid mf så började jag störtblöda och vid ma hade jag spottings bara och sen såg vi på vul att fostret dött. Gjort skrapning sen då eller tagit tabletter för att stöta ut. Oavsett så ska man se med vul sen att inget är kvar så om det gått någon vecka över tiden så bör du def kolla upp detta för att få reda på vad som hänt. Tror som du att det inte är troligt att det är cancer även om jag förstår att du blir rädd. Men för att inte behöva oroa dig så kanske du ska ta ett prov? Det skadar ju inte och jobbigt om det är nåt som mal och skapar oro för dig. Förstår att de tankarna kommer om man har haft cancer tidigare.
Ta hand om dig och hoppas storhandlingen gick bra!
Lite piggare här idag efter tuff natt men hemma med båda idag igen.
Kram