• villsågärna38

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Irma01 skrev 2015-09-03 17:42:22 följande:

Vi ska också fira med familjen, det lär bli tillräckligt många "barnkalas" senare

Så de kommer på lunch o tårta.

Annars är det verkligen fullt upp. Har dessutom börjat med en insamling till flyktingarna, jag grät hela kvällen när jag såg bilden på den stackars 3 åringen vars kropp hade spolats upp på stranden i Turkiet. Är anmäld på kommunen som kontaktperson men kände att jag vill göra något mer. Bli bestört på den hat som vissa människor visar men blir glad när jag ser t.e hur tyskarna välkomnar flyktingarna. Det finns ändå lite hopp för mänskligheten...

Hur mår ni idag?

Kram!

Heja dig! Håller helt med! Puss och kram vännen
  • villsågärna38

Vi ska också fira med familjen, det lär bli tillräckligt många "barnkalas" senare

Annars är det verkligen fullt upp. Har dessutom börjat med en insamling till flyktingarna, jag grät hela kvällen när jag såg bilden på den stackars 3 åringen vars kropp hade spolats upp på stranden i Turkiet. Är anmäld på kommunen som kontaktperson men kände att jag vill göra något mer. Bli bestört på den hat som vissa människor visar men blir glad när jag ser t.e hur tyskarna välkomnar flyktingarna. Det finns ändå lite hopp för mänskligheten...

Hur mår ni idag?

Kram!

• villsågärna38

Hur mår ni idag?

Kram!

• villsågärna38
    Bell13 skrev 2015-09-04 07:24:12 följande:

Jag skänkte pengar till olika organisationer igår efter jag sett bilden. Mådde så dåligt och blev så illa berörd när jag sett den. Det smärtar att det är så många fler som går samma öde till mötes.

Ja vi med Så hemskt! Vi blev också oerhört illa berörda. Maken satt och stirrade på bilden hela kvällen. Här har vi insamling av kläder och skor också via en förälder på förskolan. Känns bra att göra nåt! Kram
  • villsågärna38

Hemmadag idag med två snoriga och rossliga barn men ingen feber idag iaf. Skönt!! Hur mår ni alla?

Lelle - hur är det med er?

Irma - fantastiskt vad ni tagit er igenom tillsammans. Du är en kämpe du!! Underbart att Victor snart är ett år med

Johjen - hur mår ni idag? Ja måttsatser kan vara kul. Lägg dem i en panna och sätt ett lock på så får du lugn och ro en halvtimme till

Här går Lovisa runt med Läragå-vagnen och lägger saker på den. Försvinner både det ena och det andra!! Storasyster har show till Frost-låtarna som vi kör på Spotify. Fullt ös idag med andra ord

Kram

• villsågärna38
    Kelsson1 skrev 2015-09-03 16:24:27 följande:

Super härlig natt här.Minstingen (11 veckor på torsdag) fick feber inatt så har sovit sammanlagt max 3.5 timme. Är nu på Astrid Lindgrens barnsjukhus för kontroll (yngre än 3månader o mer än 38 i feber). Tror inte att det är något men hellre åka in en gång för ofta än en gång för sällan.

Nej men stackars er!! Hur har det gått? Krya på er! Kram
  • villsågärna38

Hej tjejer!

Allt bra här! Piggare Lovisa idag men har fått lite prickar på kroppen. Tror inte de kliar och är inte vattkoppor och tredagarsfeber trodde vi att hon hade i vintras. Får se om det blir mer...

Ang pushpresent så har jag fått det men vi har inte kallat det så. Fick ett smycke av maken då äldsta tjejen föddes. Efter sex års försök och ivf:er, äd, missfall, adoptionsutredn osv. Det var liksom en belöning för lång och trogen tjänst snarare än 8 timmars förlossning Sen kom Lovisa och hon var ju också ett mirakel i sig så då fick jag ett smycke igen Fina saker som tjejerna kan få sen då de blir stora

Och ang bröllop så var det bland det roligaste jag gjort. Vilken egotripp att gifta sig!!! Vi hade drygt 60 på festen/middagen. Inte jättestort men Gud så trevligt och roligt det var. Och alla tal!! Wow! Kommer aldrig att glömma dem och vigseln, jag börjar nästan gråta bara jag tänker på den. Så fint! Ett oerhört fint minne som får en att kämpa lite extra när det är tufft. Vi har ju lovat varandra det och det betyder något. Tänk inte på hur andra gjort eller vad som förväntas. Gör det ni vill Johjen! Det kommer att bli fantastiskt!!

Ha det bra alla!

Kram

• villsågärna38
    Irma01 skrev 2015-09-05 20:22:58 följande:

Hej,

Skönt att Lovisa är piggare!

Vill bara förtydliga när det gällde mitt förra inlägg: vi hade också en stor fest i två dagar då vi gifte oss, med släkt från 6 olika länder, vi var på en herrgård så alla kunde sova över och ha frukost tillsammans osv. 65 gäster, en oförglömlig helg och verkligen ett minne för livet!

Jag menar mer att jag tycker att de överdriver rätt mycket i USA med att ju dyrare desto bättre och det är mer det jag reagerar på egentligen. Och att de ska hitta på en massa anledningar att få mer presenter.

Tycker att så mycket blir kommersiellt och som "måste" i stället för att komma från hjärtat och bli på eget initiativ.

Men jag är en sådan som hellre får rosor en vanlig dag än på alla hjärtans dag för att då "måste" man få något.

Så Johjen, håller helt med vår kloka vän vsg när det gäller bröllop!! Gör vad NI vill

Annars är det bra, vi har firat Victor med familj och vänner idag och killen somnade kl 19 nöjd och väldigt trött!!

Han sov bara 2 ggr 30 min på hela dagen...

I morgon är det babysim och sedan hade vi tänkt gå och demonstrera men nu tycker jag att det känns mest som att politiker försöker ta åt sig "äran" och hade hellre sett att de hade bjudit in vanliga människor som har startat insamlingar och annat i stället för en bunt politiker som har varit alldeles för tysta i veckan, så jag stannar nog hemma!!

Lelle, vi har köpt Maxi Cosi Pearl XP och än så länge är vi nöjda. Har inte lärt mig alla finesser än dock...

Men den är till 18,5 kg och inte 25.

Kram!

Oh grattis till lille Victor som blivit stor Låter supermysigt med kalaset!! Stora kramar
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2015-09-05 20:45:52 följande:

Har inte varit viktigt för mig med giftermål men nu när du förklarar så fint så blir jag faktiskt sugen på det :)

Kram

Hi, hi Hoppas du mår bättre nu!!

Kram

PS. Vi har Maxi cosi mobi men vet inte vilken sort. Fanns bara en för tre år sen tror jag. Men vi är nöjda Hade storasyster i framsätet i 2,5 år till Lovisa kom. Funkade jättebra. Speciellt på längre resor var det skönt att ha henne fram. Nu sitter storasyster bak och Lovisa fram. Enklast så! Lovisa har fort babyskydd. Funkar bra (hon är inte så lång) men ska köpa en ny stol snart.
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015