Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Usch, har ont i halsen och känner mig frusen och urslig Blä!!!
Usch, har ont i halsen och känner mig frusen och urslig Blä!!!
Lelle - läste ditt inlägg nu om iPad. Mitt råd - fastna inte i paddträsket!! Ta dig upp så snart du kan. Det är inte värt det. Som att kissa i byxan
Vi trillade dit en period med äldsta dottern då hon var drygt ett och hade spring i benen och myror i brallan. Jättejobbigt att bryta vanan sen. Mycket bättre att sjunga, lyssna på musik, låta henne vara med och äta själv. Få hålla i en sked, leksak osv. Ja allt annat!! Fundera lite på varför det är svårt att äta. Är hon inte tillräckligt hungrig? För trött? Understimulerad och inte vill sitta still? Gillar hon inte maten? Lovisa krånglar med. Måste ju bältas fast och kan strula rejält till och från. Vår räddning har varit att ge henne små bitar mat att äta själv samtidigt som jag matar med puré. Ibland om hon är trött (om vi varit iväg och blivit sena t ex) så ger jag lite av efterrätten innan maten för att få upp blodsockret och orken. Oftast funkar sång bra härnoch musik. Ihop med att få äta själv med skeden. Det är roligast just nu. Och då även att få mata mamma eller pappa
Ang padda så ska de helst jnte se alls innan 1 år. Nån snutt nån gång är väl igen fara men bästa är att undvika då de är så små. Googla på Hugo Lagercrantz. Han är överläkare på Astrid Lindgren och har forskat på området. Kan påverka sömnen negativt bland annat och det behöver man ju jnte direkt Sen att ha skärm och tv-förbud till de är tre är ju helt orealistiskt men man får ransonera helt enkelt. Vi ställer äggklockan för vår treåring
Stora kramar och lycka till!
På tal om att låta bebisen äta själv så har ni väl köpt plastskydd från ikea och har på golvet under barnstolen? Köp en eller två och lägg under så är det lätt att orka av sen. Här får det saneras efter varje måltid men bra övning för finmotoriken och stärkande av självkänsla så det är såklart värt det
m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/44881100/
Kram
På tal om att låta bebisen äta själv så har ni väl köpt plastskydd från ikea och har på golvet under barnstolen? Köp en eller två och lägg under så är det lätt att orka av sen. Här får det saneras efter varje måltid men bra övning för finmotoriken och stärkande av självkänsla så det är såklart värt det
m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/44881100/
Kram
Missade detta igår Villsågärna!
Tack för dina ord! Vi har ju inte tänkt att börja försöka förrän Adam är 1,5 år så det är ju ett tag kvar. Men visst har du rätt att man ska hitta tillbaka till varandra och igår bestämde vi att det är dags att ha barnvakt några kortare stunder så vi kan göra något som par ensamma. Så i nästa vecka tänkte vi praktisera detta för första gången! Egentligen tycker jag att vi om jag jämför med vänner har en stabil och harmonisk, kärleksfull relation men visst har den blivit tilltufsad av att få barn. Men visst blir det en inställningsfråga och egentligen hade jag velat ha 3 år emellan men vi får se hur vi gör!
Kram
Hello!
Jo nu är både jag och tjejerna förkylda och ikväll är maken ute med jobbet Representation så inte läge att stanna hemma även om han ville hjälpa. Lovisa sov kass i natt. Snurrade först i sin säng och sen i min. Har varit helt omöjlig idag med. Knappt sovit. Men ingen direkt feber iaf. Bara dunderförkyld och 37,6. Kan kanske har hon ont i halsen eller i örat. Blr natten lika jobbig så åker vi till vårdcentralen imorgon. Hon somnade på en alvedon här iaf. Läste saga tillsammans alla tre och sen har jag sprungit skytteltrafik mellan sovrummen efter nattningen då storasyster också är lite hängig och varit som Alfons Åberg ikväll. Ville ha vatten, snyta sig osv. Lovisa gnällig och hade nog velat bli buren (lilla sjuklingen) men det fungerade ju inte då jag var ensam. Fick gå in och klappa om henne och buffa flera gånger och varje gång så ropade storasyster om nåt. Så typiskt! Hon håller inte på så annars då vi lägger varsin. Grymt svår och splittrande ibland att inte räcka till men nu sover de iaf båda två. Puh!!
Nu ska jag pusta ut i soffan med ett avsnitt av Mammon (rek om ni inte sett den).
Stora kramar till er alla!
Jo det är väl ändå okej kan man tycka :).Blir lite som när han va nyfödd att mata mitt i natten och så..Hoppas bara att det inte sitter i sen..Vi kör mest ersättning så vi vet att han får vätska i sig..Och nässpray och alvedon..Är ok på dagar sämre på nätterna,i morse gick vi upp 04.
Hej vänner!
Bättre natt och bättre dag här. Puh! Och Lovisa har lärt sig att gå ner med fötterna och rumpan först ifrån soffan. Underbart!! Som vi har övat och nu har poletten trillat ner En stor dag. Speciellt för hennes bodyguard nr 1 dvs jag
Dagens favorittrick dock att lägga leksaker i toaletten. Suck! Så här håller vi nu strikt på att stänga toadörren ordentligt.
Skriver mer sen!
Kram
Hej tjejer!
Jag är piggare men Lovisa är risig 38,6 och håller på att tappa rösten. Somnade då jag lämnade vid 9. Sov två tim. Var vaken en. Somnat igen. Äter bara ersättning. Sover bra på natten dock. Bara hon får ligga hos mig från 23 ca
Storasyster och pappa lite förkylda men pigga. Får se hur helgen blir
Kram på er alla och ledsen att jag inte kommenterar just nu. Hoppas ni som varit sjuka är piggare nu!
39,4 nu så väldigt ynklig tjej. Äter bara ersättning idag. Förståeligt. Nu sover hon iaf. Dags att natta nästa tjej! Kramar