• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • Förtryckt

[quote=74785205][quote-nick]Dorian Ertymexx skrev 2015-02-02 07:33:13 följande: sd sd sd sd.... [/quote] Tre inlägg efter varann med snack om "SD". DEN HÄR TRÅDEN HANDLAR INTE om SD. Vänligen håll dig till topic

• KillBill
    Förtryckt skrev 2015-01-30 16:48:16 följande:

Jag vill inte vara med och betala för denna halvt onyttiga operation så länge som det finns svårt sjuka cancerpatienter som får avslag på sin sjukskrivning av Försäkringskassan med mottot att det går att jobba framför datorn trots att man mår fruktansvärt!!!

Ja visst är det fördärvligt att Sverigedemokraterna röstade för att behålla den bortre parentesen i Sjukförsäkringen så att svårt sjuka människor stängs av från sjukförsäkringen och måste gå på jobbsökarkurs på Arbetsförmedlingen!

• jeanette02
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-02 07:33:13 följande:

Åtta år av skattesänkande. Fyra av dem med SDs goda minne, stöd och hjälp.

Ja, det behöver prioriteras om mellan grupper.

Det jag menar är att i sjukvården så ställs grupper mot varandra. Det måste ju också vara så...avvägning och behov.

Hur vill du prioritera om rent resursmässigt?
  • Anonym (Skuld)
    KillBill skrev 2015-02-02 10:50:28 följande:

Ja visst är det fördärvligt att Sverigedemokraterna röstade för att behålla den bortre parentesen i Sjukförsäkringen så att svårt sjuka människor stängs av från sjukförsäkringen och måste gå på jobbsökarkurs på Arbetsförmedlingen!

De som ska ha skulden är de som införde den bortre parentesen från första början.

Varför sitter ni inte och bölar om att alliansen skickar sjuka människor till arbetsförmedlingen? 
    Alliansen har varit vidriga mot de sjuka och arbetslösa i samhället. Hade de inte skapat parentesen hade ingen kunnat rösta för att behålla den. Skulden är alliansens.
    Och alliansen ska ta mig fan inte slippa bära den för att det är mer bekvämt att skylla på någon annan.
  • Anonym (Robin Hood)

Här är ett program som jag tycker att ALLA som varit inne i tråden och haft åsikter ska lyssna på, för sin egen bildnings skull. Läkaren Hannes Sigurjonsson beskriver ingående vad kvinnlig könsstympning innebär för de kvinnor som är utsatta, samt hur man kan hjälpa dem:

sverigesradio.se/sida/avsnitt/506891

Jag får erkänna att jag inte riktigt klarade av att lyssna på exakt allt. Och jag grät faktiskt lite.

• nihka
    Anonym (Robin Hood) skrev 2015-02-05 19:19:52 följande:

Här är ett program som jag tycker att ALLA som varit inne i tråden och haft åsikter ska lyssna på, för sin egen bildnings skull. Läkaren Hannes Sigurjonsson beskriver ingående vad kvinnlig könsstympning innebär för de kvinnor som är utsatta, samt hur man kan hjälpa dem:

sverigesradio.se/sida/avsnitt/506891

Jag får erkänna att jag inte riktigt klarade av att lyssna på exakt allt. Och jag grät faktiskt lite.

Om man kan hjälpa ska man det tycker jag. Den som tar steget till att vilja återställas så gott det nu går hjälper både sig själva och andra - sig själv av uppenbara skäl och andra genom att gå emot traditionen och därmed ingjuta mod i de som vill stå att emot.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Skuld) skrev 2015-02-05 10:14:09 följande:
    De som ska ha skulden är de som införde den bortre parentesen från första början.

Varför sitter ni inte och bölar om att alliansen skickar sjuka människor till arbetsförmedlingen? 
    Alliansen har varit vidriga mot de sjuka och arbetslösa i samhället. Hade de inte skapat parentesen hade ingen kunnat rösta för att behålla den. Skulden är alliansens.
    Och alliansen ska ta mig fan inte slippa bära den för att det är mer bekvämt att skylla på någon annan.
    Det gör vi ju.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nr62
    Anonym (Skuld) skrev 2015-02-05 10:14:09 följande:

Det är alltid lättare att skylla ifrån sig, trots att man kräver ansvar.

Det leder till ett dilemma, de som är "ansvariga" ger inget utrymme för de som är beredda att ta ansvar. Mandatperioden är för kort, för lite hinner uträttas och valtider, med pajkastning och allt vad det innebär, leder till att inget blir uträttat.

Förutom att enskilda personer inom särskilda maktpositioner kan ta ut gräsligt mycket pengar under kort tid, detta gäller både näringsliv, som riksdag...
  • nr62

Men jag trodde att den här tråden handlade om kvinnors. Kvinnors... Ja, ni vet!

"Det är ok doktorn. Den har ett namn och jag är STOLT över det!"

Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?