• nr62

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

Frågan borde istället vara varför vi egentligen betalar skatt för att vården ska ha resurser för att behandla de som super sönder sin lever, röker sönder sina lungor, sitter ihjäl sina hjärtan och varför inte... Plåstra om förståndet hos många som har ett behov utav detta regelbundet (psykiatri)?

Varför ska vi ens bry oss om andra människor TS?

Det är ganska uppenbart vart åt vilket håll TS vill att tråden ska riktas mot...

• nr62

Intressant att SD-beleibers fortsätter att välja taktiken: "Om vi inte säger det rakt ut så kan vi istället lura till oss ovetandes själar till vår sida" och när vi är tillräckligt stora så...

FUCKAR VI UPP SYSTEMET!

"Bench-luving at its best"

• nr62
    asta66 skrev 2015-01-24 17:01:21 följande:
    Men ofta verkar det vara de som gnäller över att skatt är stöld eller bara inte tycker att de ska behöva betala för andra är de som gnäller att de inte får allt när de själva är sjuka. Det är en väldig dubbelmoral. Jag betalar gärna skatt. Och är nöjdast när jag är så frisk att jag inte behöver sjukvård.
    Så länge jag har möjlighet att bidra till de som har det sämre (på bekostnad utav min egen inkomst) så är jag nöjd. Jag har mat på bordet, mina barn har en trygg uppväxt och det är allt jag egentligen begär.

Men idag vet alla att den verkligheten kan kastas omkull när som helst. Företag går i konkurs, företagen talar sällan om att de går i konkurs utan det händer över en dag. Man måste dock fortsätta tänka på hur barnen ska få mat på bordet även månaden efter.

Det finns en anledning till att länder som förkastar social trygghet också är de som dras med högst kriminalitet, största samhällsklyftorna, lägst utbildnings-nivå/person, fattigdom osv...
  • nr62
    asta66 skrev 2015-01-24 17:17:34 följande:
    Kan bara hålla med. Och att bygga upp ett välfärdssamhälle är betydligt dyrare och besvärliga än att behålla det. Men idag raseras det fort.
    Det går alltid fortare att riva något som någon annan har byggt upp. Tyvärr...
  • nr62

Att ta allt på för stort allvar blev pinsamt tydligt att det inte är en fördel, även om det verkar uppfriskande för stunden.

"Vi kommer att fälla varenda regering som inte väljer att tänka som oss, vi är i minoritet och vi tänker INTE acceptera vad majoriteten tycker."

• nr62

Anonym (nej) skrev 2015-01-23 16:07:06 följande:

Men då ska man väl s'tta åt de idioter i Afrika som könsstynpar kvinnorna först ocvh främst eller?!! Bättre att angripa kärnan så det sadistiska stoppas! Folk borde bojkotta dessa länder som könsstympar sian kvinnor. Men jag antar att det är fel och att det är synd om dem som könsstympar??
    Inom en globaliserad värld finns det inga direkta medel att angripa kärnan till problemet. I en globaliserad värld, kan vi alla redan nu säga "hej då och tack för 500-års kämpande, men nu är vi en del utav det globala samhället redan idag!"

Folk har bytts ut emot länder och detta är, lustigt nog, något 'folket' ännu inte har insett...
  • nr62
    Rataxes skrev 2015-01-24 18:20:27 följande:
    I Hong Kong och Singapore lever man längre, har bättre PISA resultat, högre BNP/capita, arbetslöshet på 2-3%, låg spädbarnsdödlighet och mycket snabbare löneökningar än här.

Men visst, vill man optimera för att alla hela livet ska ha exakt lika hög lön, så får man också räkna med att leva i misär.

Det mest egoistiska är använda hot, våld och fängelsestraff för att komma över det andra har slitet ihop. Parasitism.
    Du vet likaväl som jag att förutsättningarna ser annorlunda ut i olika delar utav världen. Norge har olja att exportera, Sverige har det inte, något land MÅSTE ju verkligen tjäna mer pengar än det andra...

Sluta hålla konversationen nere på dagis-nivå, tack!

Det mest egoistiska är att försöka vilseleda andra, när man egentligen vet bättre...
  • nr62
    Anonym (Skuld) skrev 2015-02-05 10:14:09 följande:
    De som ska ha skulden är de som införde den bortre parentesen från första början.

Varför sitter ni inte och bölar om att alliansen skickar sjuka människor till arbetsförmedlingen? 
    Alliansen har varit vidriga mot de sjuka och arbetslösa i samhället. Hade de inte skapat parentesen hade ingen kunnat rösta för att behålla den. Skulden är alliansens.
    Och alliansen ska ta mig fan inte slippa bära den för att det är mer bekvämt att skylla på någon annan.
    Det är alltid lättare att skylla ifrån sig, trots att man kräver ansvar.

Det leder till ett dilemma, de som är "ansvariga" ger inget utrymme för de som är beredda att ta ansvar. Mandatperioden är för kort, för lite hinner uträttas och valtider, med pajkastning och allt vad det innebär, leder till att inget blir uträttat.

Förutom att enskilda personer inom särskilda maktpositioner kan ta ut gräsligt mycket pengar under kort tid, detta gäller både näringsliv, som riksdag...
  • nr62

Men jag trodde att den här tråden handlade om kvinnors. Kvinnors... Ja, ni vet!

"Det är ok doktorn. Den har ett namn och jag är STOLT över det!"

Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?