• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • apburen
    Anonym (Lugna ner dig) skrev 2015-07-31 15:27:53 följande:
    Ska alla kvinnor som blivit misshandlade själv betala sin vård, eller bara de som blivit könsstympade?

Varför anser du att inte alla svenska medborgare ska omfattas av samma regler?
    För att det bara pratas rättigheter och aldrig skyldigheter.
    Det ska inte bara vara att komma hit, lyckas få ett medborgarskap och sedan ta för sig av det svenska smörgåsbordet.
    Man ska bidra också men det brukar lätt glömmas bort av vissa.

Ja, jag tycker att det importeras för mycket människor.
    Vi har inte råd och bör se om vårt eget först innan vi frikostigt bjuder andra.
  • FDFMGA
    apburen skrev 2015-07-31 16:51:16 följande:
    Det ska inte bara vara att komma hit, lyckas få ett medborgarskap och sedan ta för sig av det svenska smörgåsbordet.

Du menar alltså att de som flytt hit inte ska få ta del av den svenska sjukvården - inte ens om de är svenska medborgare ska de tydligen ha samma rättigheter som infödda svenskar.

Förresten. Många klanmedlemmar mässar om import av människor. Har du någon förklaring till att så många av er inte lyckas tillägna er betydelsen av elementära begrepp som t ex "importera"?

Tror du att Tina Sanandaji har rätt när han kallar sverigedemokrater "IQ-befriat trash" eller ska man tolka "importeras för mycket människor" som mer av ett klanläte du utstöter i vanmakt över att kvinnor kan få sina stympade kön återställda.

Klanläte är min teori - till och med du förstår väl att människor inte kan importeras.

Ja herregud. Utlandsfödda svenska medborgare ska inte ens ha rätt till samma sjukvård som oss andra. SD-klanen lockar verkligen till sig fanatiska rasister
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    apburen skrev 2015-07-31 17:50:08 följande:
    Jag svarade inte dig, glömde du att vi egentligen pratat klart?
    Nåja, ett svar till får du.

Sanandaji heter om jag minns rätt Tino, inte Tina. Du som brukar kritisera källor. *s* Inte för att han är en direkt källa men att sätta fel namn på en person är inte ett dugg bättre.

Detta är mitt sista svar till dig i denna tråd.
    Jag gav dig chansen att spotta upp dig och bete dig som folk men det klarade du inte.
    Du får gärna gnälla om att mina argument tagit slut, det är helt ok.
    Det har de inte men jag orkar inte med ditt fanatiska ältande om klaner och annat trams.

Jag har inget mer att säga dig, verkligen ingenting.
    Så ta nu din lugnande, blanda den inte med alkohol.
    Vill du ta en sup, låt bli tabletterna.

Lugn och fin, lugn och fin... sååååå ja.

*Lämnar viskande och smygande*
    Jo, jag är väl medveten om att många klanmedlemmar har stora svårigheter att begripa FL:s ganska enkla regler.

Det här är ett offentligt forum där vem som helst kan svara på ditt inlägg vare sig du vill eller inte.

Du är inte ensam för övrigt bland klanmedlemmar om att dels kokettera omkring med pinsamheter som att detta är mitt sista inlägg, detta är mitt sista svar till dig i oändlighet och dels missta FL för att vara klanrevir.

Det här är nog inte mitt sista inlägg i tråden, så länge SD-klanen försöker uträtta sina behov här i revirmarkerande syfte kommer jag att svaraSkrattande

Är det förresten vanligt inom klanen att man förespråkar ett apartheidsystem där utlandsfödda svenska medborgare inte har samma rättigheter som andra?

• Anonym (Lugna ner dig)

Du vill alltså göra skillnad på svenska medborgare, pga ursprung.

Tack för din ärlighet.

Det som är konstigt är att du i ett tidigare inlägg sagt att det inte handlar om rasism, men ändå medger du här att det handlar om att sortera människor efter ursprung.
  • Anonym (Vulva fan club)
    Anonym (Lugna ner dig) skrev 2015-07-31 18:49:22 följande:

Tack för din ärlighet.

Det som är konstigt är att du i ett tidigare inlägg sagt att det inte handlar om rasism, men ändå medger du här att det handlar om att sortera människor efter ursprung.

Problemet i det här fallet är att KS där det utförs, har löpande underskott och var 500 miljoner senast så man tvingas skära ner överallt. Ex. cancervården för barn och vuxna slår larm om bristfällig vård och i akutintagen är det kaos sedan länge pga brist på resurser så man talar om onödiga dödsfall etc. 

Att i det läget dra på sig nya kostnader för folk som inte ens ska vara här, ter sig något märkligt. Det hade likväl kunnat vara vita sydafrikanskor som negresser när ekonomin inte håller. 

Läkarna måste även prioritera bort medicin och välja vilka som ska få leva eller dö.

Har du en lösning på det, mer än att dra ner på asylinvandringen?

• FDFMGA
    Anonym (Vulva fan club) skrev 2015-07-31 23:47:01 följande:

Problemet i det här fallet är att KS där det utförs, har löpande underskott och var 500 miljoner senast så man tvingas skära ner överallt. Ex. cancervården för barn och vuxna slår larm om bristfällig vård och i akutintagen är det kaos sedan länge pga brist på resurser så man talar om onödiga dödsfall etc. 

Att i det läget dra på sig nya kostnader för folk som inte ens ska vara här, ter sig något märkligt. Det hade likväl kunnat vara vita sydafrikanskor som negresser när ekonomin inte håller. 

Läkarna måste även prioritera bort medicin och välja vilka som ska få leva eller dö.

Har du en lösning på det, mer än att dra ner på asylinvandringen?

Fast KS kan ju inte ha en rasistisk agenda och utgå där man bedömer vem som ska vara här, särskilt som det rör sig om svenska medborgare i flera fall.  Det måste du väl förstå om du tänker efter.

Dessutom är det ju så att de som inte ska vara här kommer att ge KS en inkomst. Senast jag läste om detta hade KS fått förfrågningar från våra nordiska grannländer och Holland och Storbritannien om jag minns rätt.

Jag gissar att du har mycket diffusa begrepp om hur sjukvården fungerar. Skulle en holländska opereras på KS så kommer KS att ersättas ekonomiskt från Holland och om en göteborgska opereras kommer ersättningen från Västra Götalandsregionen.

Som inte ens ska vara här är den springande punkten i ditt resonemang. Klart de ska vara här, de bor ju här och hör hemma här..
  • apburen
    Anonym (Lugna ner dig) skrev 2015-07-31 18:49:22 följande:

Tack för din ärlighet.

Ursprung?
    Rasism?

Nä, läs igen vetja.
  • FDFMGA
    apburen skrev 2015-08-01 11:45:10 följande:
    Ursprung? Rasism? Nä, läs igen vetja.
    Fint att du ändrat dig sedan i går, det visar ju att det finns hopp om alla - även de mest inkrökta rasister.

Välkommen ut i en värld där man man inte ställer vissas behov mot andras och förklarar att en del svenska medborgare är mer svenska medborgare än andra. Har du möjligen läst Animal Farm över natten och kommit på bättre tankar. Du kommer att upptäcka att tillvaron blir mycket rikare när man inte låter sig begränsas av rasism eller annan människofientlig smörja.
    .
    .

.
  • Anonym (fuck that)

Meh, vi bjuder ju på allt ändå så släng på lite bröstförstoring när vi ändå är igång.

Men när en svensk ringer vården så får man reda "tyvärr, det finns inga tider, du får försöka igen nästa vecka"

Tror vi får ändra namnet från välfärd till menafärd.

• FDFMGA
    Anonym (fuck that) skrev 2015-08-01 15:30:39 följande:

Meh, vi bjuder ju på allt ändå så släng på lite bröstförstoring när vi ändå är igång.

Men när en svensk ringer vården så får man reda "tyvärr, det finns inga tider, du får försöka igen nästa vecka"

Tror vi får ändra namnet från välfärd till menafärd.

Fast det där är ju bara SD-klanens uppfattning om hur svensk sjukvård fungerar.

Och handen på hjärtat, den klanen måste tillhöra de mest okunniga och fanatiska klaner som någonsin existerat.

Det är min övertygelse att om en klanmedlem är i behov av svensk sjukvård så kommer hen också att få tillgång till denna om hens behov av sjukvård bedöms vara tillräckliga.

Det sista tillagt i förtydligande syfte. Inslaget av ynkryggar är ju påfallande inom klanen - det är klart att om en klanmedlem ränner iväg till akuten för en sticka i fingret så kommer hen naturligtvis att få vänta.

Tänk på när klanledaren bröt i hop efter sitt myckna roulettspelande, tror du då att  han tvingades betala själv.  Nä, det gjorde vi skattebetalare och det är precis som det ska vara.

Att han sen snikade åt sig lite extra bidrag, ja det var ju beklagligt - men det handlade ju inte om sjukvården i sig utan mer av ett utnyttjande av sjukförsäkringssystemet.

Ärligt. Jag tror att få om ens någon anser att inte klanmedlemmar ska ha samma rätt till sjukvård som alla vi andra.
Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?