• scorpiontjejen

Viktväktarna 2015

Starta en ny tråd för alla ViktVäktare och kanske blivande sådana?
    Nytt år nya mål säg. Lycka till!

• Svar på tråden Viktväktarna 2015
  • Jennyns

Hej på er.

Jag smyger in här med min velighet. =)

Var med i viktväktarna för typ 6 år sedan och gick ned 13 kg. Allt det gick jag upp igen och typ 20 kg till!! =(

Sen dess har jag inte orkat ordentligt ta tag i mitt liv...

Men nu har jag bestämt mig för att 2015 ska bli MITT år och jag funderar på att hoppa på VV igen.

Tänkte höra lite om det är någon som kan förklara lite om det här "Mitt Viktväktarna".
    Vad jag förstår så kan man välja själv hur man vill äta, ex mer proteiner, vegetariskt osv.
    Men vad innebär det mer konkret?
    Finns det till exempel recept att hitta under dessa olika kategorier då?
    Räknar man fortfarande propoints?

Tacksam för alla svar jag kan få =)

Och Hejja hejja alla som kämpar!!

• Cosmoskatten78
    Pyret 85 skrev 2015-01-28 20:34:41 följande:
    Jo det går bra. Har 8 dagar kvar på min gottisfria månad. Vågen har visat 3,3 kg minus på tre veckor. Jag är ju lite inne på att jag vill prova mättande dag men vet inte riktigt om jag vågar ordentligt.
    Bra jobbat! Håll i nu, troligen tappar du mer varannan vecka. Brukar vara så med hormon och vätskebalansen i kroppen! Gick det bra med godisfria månaden? Jag slutade faktiskt med socker före nyår :) känns så otroligt mkt bättre att äta mat istället för socker. Gick ner 0,6 kg denna vecka så nu har jag tappat -18,4 kg sen september. Har gett mig själv fram till midsommar att nå målvikten på 56 kg. Få se hur det går. Märker att huden inte riktigt hänger med, men det brukar ta ett par månader efter det att fettcellerna töms :)
  • Pyret 85
    Cosmoskatten78 skrev 2015-02-05 21:30:39 följande:
    Bra jobbat! Håll i nu, troligen tappar du mer varannan vecka. Brukar vara så med hormon och vätskebalansen i kroppen! Gick det bra med godisfria månaden? Jag slutade faktiskt med socker före nyår :) känns så otroligt mkt bättre att äta mat istället för socker. Gick ner 0,6 kg denna vecka så nu har jag tappat -18,4 kg sen september. Har gett mig själv fram till midsommar att nå målvikten på 56 kg. Få se hur det går. Märker att huden inte riktigt hänger med, men det brukar ta ett par månader efter det att fettcellerna töms :)
    Jo det gick bra med min gottisfria månad. Denna vecka tappade jag bara 0,3. Låg sjuk hela förra veckan och rörde mig knappt från soffan. Men det blev iaf minus och inte plus. Vet också om att jag nått en vikttröskel som jag haft svårt att komma under förut. Och har gett upp då. Men nu tänker jag kämpa på för nu ska jag under 80!!!
  • TouchOfRed

Gick bra för mig i fredags, -0,9 kg! Trots att jag inte ansträngt mig speciellt mkt... Så nu väger jag 72,3 kg. Den kommande veckan ska jag dock hålla mig strikt till programmet och dessutom står träning på agendan, hoppas bara att vädret håller. Hoppas nå mitt första delmål inom 1 månad, dvs under 70 kg. Har inte vägt under 70 kg på 5-6 år, men nu känns målet möjligt att nå!

• Pyret 85
    samantha80 skrev 2015-02-09 01:16:00 följande:

Hej är det okej om jag hoppar in?

Självklart! Välkommen!
  • Pyret 85
    TouchOfRed skrev 2015-02-08 19:32:26 följande:

Gick bra för mig i fredags, -0,9 kg! Trots att jag inte ansträngt mig speciellt mkt... Så nu väger jag 72,3 kg. Den kommande veckan ska jag dock hålla mig strikt till programmet och dessutom står träning på agendan, hoppas bara att vädret håller. Hoppas nå mitt första delmål inom 1 månad, dvs under 70 kg. Har inte vägt under 70 kg på 5-6 år, men nu känns målet möjligt att nå!

Jättebra ju! Själv har jag nått en vikttröskel. Går ner jättelite och jag vet med mig från föregående gånger jag försökt gå ner att jag alltid gett upp vid just denna tröskeln men nu jäklar ska jag kämpa.

Äter ni för hela veckobonusen?

Detta är första veckan sen jag gjorde min nystart som jag har ätit upp hela. innan har jag knappt använt halva.
  • scorpiontjejen
    Pyret 85 skrev 2015-02-09 07:05:55 följande:
    Jättebra ju! Själv har jag nått en vikttröskel. Går ner jättelite och jag vet med mig från föregående gånger jag försökt gå ner att jag alltid gett upp vid just denna tröskeln men nu jäklar ska jag kämpa.

Äter ni för hela veckobonusen?

Detta är första veckan sen jag gjorde min nystart som jag har ätit upp hela. innan har jag knappt använt halva.
    Jag är på nåt sånt där ställe jag med Pyret. Tror det blir så att kroppen vänjer sig vid det minskade matintaget. Tränar du någonting?

Jag försöker att inte använda upp hela veckobonusen. Kommande vecka har vi dop och så var det visst en ost- och vinkväll på det dessutom, hehe... kommer gå åt en HEL del pp...!
  • Pyret 85

Jag pajade mitt knä för ett par veckor sen och har inte kommit igång med träningen efter det. En del promenader blir det.

Svar på tråden Viktväktarna 2015