Inlägg från: E som i Elin |Visa alla inlägg
  • E som i Elin

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Haha Bodrum! Skönt att få vara bitter ihop med någon :p

• E som i Elin

Jo Viktoria och Daniel tror jag har kämpat en hel del för sina graviditeter, men det ser man ju aldrig. Man ser ju bara alla dessa magar!

Har inte hört någon annan podd än vattnet går, men vill gärna ha tips på liknade poddar . Har snart lyssnat på alla. Så bra!

Men trots att jag längtar så jag spricker fasar jag lite också. Har mått riktigt illa i början och det lär ju inte bli lättare att ha en inneboende ju äldre man blir. Hur känner ni inför en kommande graviditet?

• E som i Elin

Mattfransar: då har vi det ganska lika både när det gäller ålder på barn och försök.

Hur långt tid tog det för er att bli gravida de tidigare gångerna?

Våra tog 3 och 2 månader. Har ÄL nu och ligger som kaniner ;p

• E som i Elin

Vad jobbig Bodrum med illamående som ändå leder till missfall. Det där med missfall är min stora skräck. Jag vill ju kunna njuta av hela graviditeten, inte oroa mig att något ska gå fel. Hörde Malin Wollin som gäst i Vattnet går, 4 barn men 9 graviditeter. Varav ett missfall i v 19. Dessutom hann inte barnmorskan ta hennes fjärde barn utan han tappades i golvet så att navelsträngen slets av! Huh!

• E som i Elin

Bim runt 2/11.

Har haft jättetydliga ältecken i fem dagar nu men massa ÄL flytningar och värk. Har haft sex alla dessa dagar ( nu jäklar ska vi inte missa den iaf) ÄL i morgon enligt app.

• E som i Elin

Bim runt 2/11.

Har haft jättetydliga ältecken i fem dagar nu men massa ÄL flytningar och värk. Har haft sex alla dessa dagar ( nu jäklar ska vi inte missa den iaf) ÄL i morgon enligt app.

• E som i Elin

Skumt! Kom två gånger.

Vi har som sagt var inte försökt så länge vid någon av våra graviditeter, men det ha känts mycket längre. Första barnet väntade vi i flera år innan vi kunde börja pga av ekonomi. Båda var studenter och jag hade inte fått någon föräldrapenning. Och denna gång har vi väntat då jag bytt jobb.

Jag mådde inte illa särskilt länge. Från v 6 till runt vecka 15 kanske. Med första kräktes jag bara någon gång men mer med tvåan. Väldigt handikappade dock tycker jag. Jobbar som lärare så det är svårt att förklara för en klass varför man hela tiden springer ut och spyr :p

Mattfransar: men då har det ju gått fortare så då hoppas vi på att du blir mer fertil ju äldre du blir

• E som i Elin

Välkommen!

bamboobaby skrev 2015-10-18 10:37:51 följande:

Hej!

Får man hoppa in här?

Jag önskar och drömmer om en 3a och vi har precis satt igång med att försöka göra det till en verklighet.

Vet dock redan nu några dagar innan BIM att första försöket gått åt pipsvängen och har tagit det hårdare än vad jag borde.

Har en 07 och 11 här hemma så att få en 16 skulle ju vara helt magiskt.

Hoppas jag får hänga på här :)

• E som i Elin

Jag tycker alltid att första misslyckade försöket är värst. Hoppas att du också känner att det går lättare nästa gång.

bamboobaby skrev 2015-10-18 10:37:51 följande:

Hej!

Får man hoppa in här?

Jag önskar och drömmer om en 3a och vi har precis satt igång med att försöka göra det till en verklighet.

Vet dock redan nu några dagar innan BIM att första försöket gått åt pipsvängen och har tagit det hårdare än vad jag borde.

Har en 07 och 11 här hemma så att få en 16 skulle ju vara helt magiskt.

Hoppas jag får hänga på här :)

• E som i Elin

Jag gillar det gamla hederliga cb med ett plus.

Har hört mycket neg av RFSU testa tidigt. Många som fått neg på detta och pod på tex cb.

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)