Inlägg från: E som i Elin |Visa alla inlägg
  • E som i Elin

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Nej fy! Jag håller tummarna att allt ser bra ut! Jag blödde mycket med mitt första barn runt tiden då jag skulle haft min andra mens, men allt var bra ändå!

Inheaven skrev 2015-10-26 13:11:58 följande:

:)

Jo jag mår väl skapligt.

Vet inte hur min graviditet kommer fortskruda dock. Får domen imorgon.

Har som brun/beiga flytningar...

Hur går det själva?

• E som i Elin

Killnamn är som sagt svårt tycker jag. Hade Alve som lite favorit,men döpte min syrra sin hund till det :P, nu tycker jag att Vide växer som namn

Manne

Svante

Vide

Ejje

Alve

Sigge

Sander

Elliot

Malte

Ossian

Vidar

Valle

Otto

Dante

Elton

Emre

Edin

Vilme

Atle

Vile

• E som i Elin
    Inheaven skrev 2015-10-26 19:26:53 följande:

Ska på vul då. Så då får man väl se om den lever eller har gett upp.

Vilken vecka är du i? Har du fått den där medicinen?
  • E som i Elin

Sommarblomma: fy vad jobbigt! Vi vet alla hur det känns.

Fsake: kul att du är kvar i tråden!

Ja, rent statistiskt blir det ju svårare ju äldre man blir och jag håller med om att varje ny månad är en evighet! Jag har också långa cykler. Det är så frustrerande när man " vet" att man prickat in och det ändå inte går!

Den är månaden hade vi sex varje dag ( nästan) i över en och en halv veckas tid. Hade turligt flytningar och värk. Har bim på mån/tis men känner mig precis som de tidigare månaderna, så det känns redan nu rätt kört :(

• E som i Elin

Silas gillar jag också!

Det där med att inte tänka är ju så frustrerande! Ju mer man försöker att inte tänka, desto mer tänker man ju! Och när man ju väl bestämt sig ( efter lång tvekan och väntan för min del, vill man ju at det ska gå nu! )

Å andra sidan är man ju glad att de ägg som inte ät något att ha sorteras bort direkt, istället för att bli gravid snabbt och sedan få missfall.

• E som i Elin

Det är nog klokt Sommarblomma1, men lättare sagt än gjort.

Det är precis som det här med att ha fint hemma tycker jag. Jag kan i perioder störa ihjäl mig på slitna lister, smutsiga köksluckor, vissna blommor, damm osv. Och jag skulle verkligen vilja kunna säga - äh! Strunt samma! , men det går inte att sluta störa sig. Särskilt om man är föräldraledig och går hemma.

Det ska jag också bli bättre på denna gång har jag lovat, för min del måste jag nog helt enkelt bestämma, typ sätta en klocka, nu får jag städa en halvtimme, nu ska jag ha en timme bara bebisfokus. Ingen telefon, inget plockande osv. Nu ska jag vara ute en timme osv.

Hur är ni? Har ni lätt för att bara vara, eller passar även vi på att städa handfatet när vi ändå sitter på toa :p

• E som i Elin
    Inheaven skrev 2015-10-27 16:52:31 följande:

Det gick bra. Allt såg bra ut... :)

Yes!!! Har också tänkt på dig idag! Kram och grattis!
  • E som i Elin

Mattfransar: skönt att man inte är ensam! Jag gillar också ett högt tempo, är ambitiös och effektiv. Man måste nog helt enkelt bestämma sig. Kan man inte låta bli att störa sig så får man gå ut. Sedan ska jag nog haka på detta med att koppla från lite oftare. Ska ta bort fb och instagram på telefonen och ha telefonförbud i vardagsrummet och vid bordet. Lite mer närvarande känner jag kan vara bra!

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)