Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
I heaven: Fler vars barn inte riktigt fattat detta med vintertid? Gäsp.....
I heaven: Fler vars barn inte riktigt fattat detta med vintertid? Gäsp.....
Välkommen! Försök gärna hitta senast bim listan och skriv in dig.
Jag planerar nr 3:) vi har 2 sen tidigare 5,5 år och 4 år:)
Idag har min man och våra vänner skämtat om att jag verkar gravid. Jag känner mig mest superirriterad och tycker att min man är asjobbigt och att vi nog måste riva ut köket - pronto!
Haha, man kan ju alltid hoppas att jag är gravid. Vore jobbigt om min man var så där knäppa på riktigt och vårt hus så fult som jag känner idag.
Alltså: alltid ska man oroa sig för nått. Jag som fått dille på fröknäcke och tryckt i mig mängder. Så får jag reda på idag att linfrön är giftiga. Man får äta 1-2 msk per dag och helst inte krossade linfrön alls!
Så nu oroar jag mig för att jag är gravid och att detta kan ha skadat barnet.
Känner mig faktiskt ganska gravid. Har ont i ljumskarna och fram över venusberget och det pirrar i brösten. Dessutom yr och så otroligt lättretlig. Stör mig på allt! Hur min man tuggar tex :p
Plus!!!!
Ni får veta innan min man :p. Haha. Så går det när man ligger och snarkar.
Vågar knappt tro att det är sant! Har superont i magen och det känns som om mensen sa komma när som helst.
Haha, ja! Jag skulle ju inte testa hade jag bestämt. Men vakande i natt och var superkissnödig och hade jätte ömma bröst. Det har jag aldrig. Inte ens runt mens. Så hade jag två test hemma och tänkte att, ja, vad tusan, jag testar.
Blev väldigt starkt test, trots att det är bim - 3 och att det bara var 4 timmar sedan jag kissat.
Men vågar inte riktigt tro på det...
Host host! Nu kommer nog vi alla plussa!
Min man har varit övertygad i en vecka, så har sa bara - Ja,det visste jag ju!
Mest pga humöret tror jag ( fast jag försöker hålla fast vid att det är han som är jobbig, inte jag som är Lättretlig)
Sedan känner jag lite i fogarna ( Sittbenen)'och det liksom stramar i ljumskarna och känns som kramp över blygbenet. Det pirrar i brösten, som det känns när mjölken rinner till. Jag är yr och lite illamående ( men tänker/ hoppas att det inte har med detta att göra, annars blir det nog en tuff första tid).
Har ni mått sämre med ert andra barn än första? Hur skiljde sig era graviditeter åt?
Åh så spännande!
Jag mådde myyyyycket mer illa andra gången än första. Jag var nästan sjukskriven hela tiden pga illamåendet och kräkningar.
Hoppas att du får mår bra!
Får man fråga hur ni sexade? ;) kul att veta
Jag har inte mått jätteilla med något barn. Lite illamående V6-v9 ca. Sen blev det bättre. Men andra graviditeten var ändå tuffare, dels för att jag var svagare och snabbare fick ont, dels för at jag hade en 1 1/2 åring att jaga och dels för att jag fick hepatos (graviditetsklåda) från v34 och hade det ganska jobbigt fram till v 38 + 4 när jag sattes igång och han kom ut!
Ska du berätta för andra (vänner och familj) eller ska ni vänta? När berättar man för barnen??
Vad jobbigt det låter med klådan! Vad beror det på? Vet man det?
Hej igen alla kloka mammor! Jag behöver lite tips.
Jag har alltid haft väldigt stort behov av att ha det fint hemma. Men innan mens och när jag är gravid blir jag extrem. Jag stör mig på allt och vill blåsa ut hela huset. Vilket för med sig en stor stress såklart. När tvåan låg i magen och var liten renoverade vi massor. Jag var jättestressad över huset. Den här gången vill jag inte ha det så!
Men det så svårt att känna sig nöjd! Trots att vårt hus är fint och egentligen inte behöver renoveras, inte nu iaf
Är det någon som känner igen sig eller som har några tips för en mer harmonisk tillvaro?
Tack för svar mattfransar.
Ja, man kanske ska kolla upp städhjälp. En kompis har månadsstäd då det städas ordentligt ( lister, luckor, dörrar osv) det kanske skulle vara något.
Ja fy, denna evighetslånga väntan......
Jag verkar inte vara med på listan. Vill nån lägga in mig?
21/11 Nenwood, 3e försöket. Barn födda 10 och 13.
Känns som att det är ett år kvar till nästa bim!
Håller tummar och tår för er alla!!
Grattis till plus!
Är här inne och läser ibland, så kul att följa er!
Vågar inte riktigt tro på det än, har haft ganska mycket ont i magen och bm tyckte att jag skulle göra ett ul runt v 7 om det fortfarande gör ont för att se att det inte är tex utomkvedes. Jag har börjat må illa v 6-7 med de andra och hoppas nästan på lite illamående för att bli lite lugn.
Toppen att ni ändrade bim listan, kan inte göra det från telefonen.
Kram på er och vad skönt att du mår bra Inheaven!
Åh nej Orkidé! Vad tråkigt att höra! Hoppas den här gruppen kan ge någon tröst.
Hur kommer det sig att du redan varit på flera ul?
Jag har tyvärr en känsla att det kan bli missfall här också. Har haft mycket ont i magen och känner mig inte särskilt gravid längre. Bm tyckte att jag skulle boka in ett vul nu i v 6-7. Tänkte ringa i veckan.
Så jobbigt att man inte bara kan få vara glad och gravid.
Stort grattis till plus Fsake!!!
Välkommen "villbligravid88"
Det låter fruktansvärt jobbigt att behöva avbryta i v 20! Då önskar man ju hellre att kroppen ser till att det blir ett tidigt missfall.
Det är lätt att känna en hopplöshet ibland men kom ihåg att de allra flesta ( har inte exakta siffran) par blir gravida inom ett år.
Och att ca 90% av alla graviditeter går bra! ( ca 75% om man är över 35)
Det är ändå riktigt bra odds!