Inlägg från: E som i Elin |Visa alla inlägg
  • E som i Elin

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Skönt att veta att kroppen fungerar.

Har ÄL nu och efter nästa mens sätter vi igång! Så spännande!

• E som i Elin

Här hemma har hela familjen legat utslagna i över en vecka i maginfluensa. Jag är fortfarande så matt och orkar inte leka med barnen vilket ger jättedåligt samvete.

Kom på en sak, jag som oroar mig för allt. Vi ska till Turkiet i juni, all inklusive. Om jag skulle vara gravid då, vågar man äta och dricka ( alltså inte alkohol såklart) från hotellet?

• E som i Elin

Hej! Här har det hänt grejer! Välkomna ni nya och grattis till plussen! Vad spännande!

På tal om åldersskillnad mellan barnen och Med risk för att trampa någon på tårna så är jag så glad över att inte ha en 2,5 åring och en nyfödd. När sonen var 2,5 kom lilla syster, mitt i värsta trotsåldern och husrenovering. Nu när dottern är 3 inser jag vilken otroligt rolig ålder det är - om man har energi att njuta av den. Förhoppningsvis blir dotterns ca 4 år när trean kommer.

• E som i Elin

Vi hade tänkt att börja försöka nu i April men då vi ska utomlands i juni har jag nästan bestämt mig för att vänta med att börja tills efter Resan. Dels då jag annars kommer oroa mig för allt jag stoppar i min från all inklusiven och dels då jag mått så himla illa i början båda gångerna. Den som väntar på något gott... Om jag nu kan låta bli att tjtjuvstarta. Och sen får man ju hålla tummarna att det tar sig snabbt och att allt går vägen!

• E som i Elin

Hej!

Jag var med här i gruppen i februari då jag redan då var sugen på att skaffa en trea. Sedan har jag oroat mig för att något ska gå fel ( vi har det ju så bra) oroat mig för att huset inte är färdigrenoverat och slutligen fått ett nytt jobb som började nu till augusti och jag kände att jag inte kunde komma gravid till nya jobbet.

Men! Nu är jag trött på att oroa mig och bry mig om andra. Nu vill jag bli gravid och jag tänker verkligen njuta av resan den här gången. Få gå fullt in för det här. Skriva namnlistor redan nu, läsa gravidtidningar och köpa svindyra bebisgrejer och ursnygga mammakläder.

Vi började försöka den här månaden, men nu behöver jag lite kloka tankar. Min mens den här månaden var jätteriklig i två dagar och sedan ingenting. Dag 9 hade jag jättemycket Älvärk och dag 10/11 tydliga älflytningar. Sedan gick det tre dagar och sedan igen jättemycket värk och flytningar. Läste att när man släpper två ägg behöver inte detta vara precis samtidigt.

Någon som har erfarenhet av detta?

• E som i Elin

Sedan kommer min nästa fråga.

Med nr 1 hade jag ingen foglossning under graviditeten men fick jätteont i sittbenen/ bäckenet i två veckor precis när han var född. Jag hade dock ont i svanskotan under graviditeten.

Med nr två fick jag tidigt ( runt v 7) plötsligt tillbaka denna smärta som sedan försvann.

Nu, 10 dagar efter första ÄLvärken, har jag sedan några dagar tillbaka återigen ont i sittbenen/ fogarna. Det borde ju verkligen inte kunna vara något ( enligt menskalendern skulle jag haft ÄL i måndags. Tror dock inte det stämmer)

Fråga: är det någon som känt av fogarna redan innan ett plus?

• E som i Elin

Hej momsan,

Jag har aldrig haft fogkänningar om jag inte varit gravid, men jag kan säkert inbilla mig,

Våra barn födda juni 09 och jan 12. Kul att följas åt!

Har du koll på när äl inträffar i förhållande till värk och flytningar? När man har tydliga äl flytningar ( som rå äggvita) har man äl då eller kommer dem efter?

• E som i Elin

Vad jobbigt att du har så ont Orkidé. Vad synd att memsen kom fsake, vi håller tummarna för ett junibarn.

Jag kunde inte låta bli att testa idag. Bim -7 enligt kalendern men är rätt säker på att jag hade äl runt 20e. Köpte RFSU testa tidigt som ska kunna fungera från 10-15 dagar efter äl. Kunde dock inte ens hålla mig till morgonrutiner utan testade trots att jag kissat två timmar tidigare.

Visade negativt ( såklart). Men jag känner mig verkligen gravid. Framförallt fogarna men även humöret, tycker saker luktar starkt och känner mig så varm. Dessutom molvärk och stickningar.

Blev såklart besviken ändå. Ska försöka att vänta ett par dagar nu. Om jag inte är gravid ska jag boka tid hos gyn för att kolla att allt ser bra ut. Känns skumt att ha sådan molvärk annars.

• E som i Elin

Valkyrian: vad har du läst om testen? Nyfiken. Har alltid haft cb med mina tidigare barn.

Jag ska försöka hålla mig till söndag, men känner jag mig själv kommer jag nog också testa om några dagar igen, med morgonurin.

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)