Inlägg från: E som i Elin |Visa alla inlägg
  • E som i Elin

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Mina barn är 6 år och 3,5 nu så de kommer att hinna bli 7 och 4,5 om det tar sig snart.

Jag och min syster har 4 år emellan oss och vi har alltid haft en fantastisk relation. Vi har ju inte behövt konkurera eller bråka då hon varit den självklara ledaren och jag var bara överlycklig att få vara med. Så jag tror inte man ska vara rädd för åldersskillnaden.

Min vän hade två barn som var 10 och 13 när hon fick en till och den killen är nog det mest uppskattade barnet jag känner. De stora älskar att leka med honom. De hämtar från dagis osv. Det ändå tråkiga blir väl när de flyttar hemifrån och han blir kvar, men då har han ju två till hem att åka till.

• E som i Elin
    Mattfransar skrev 2015-10-23 07:08:25 följande:

Ja!! Nu vill vi att det ramlar in lite +++ !!

Håller med!!
  • E som i Elin

Vi har inte heller uteslutit en fyra om det dröjer. Däremot tyckte jag att det var ganska tufft med en nyföd och en trotsig 2,5 åring. Jag ser fram emot att ha två "stora" barn och en liten. Vill kunna njuta ordentligt. Och den här gången ska vi inte flytta och renovera under tiden. Jag ska bara sitta i timmar och snuffsa på bebisfötter!

Känner igen frustrationen över det där med att få till liggandet. Jag först verkligen att du inte vill " slösa" ett försök. Varje månad är ju som en evighet nu.

Men för att tänka positivt, var har ni för favoritnamn på era treor ( de som ju snart kommer!!)

Jag har många tjejnamn- Signe och Greta är två favoriter, men tycker att killnamn är jättesvårt. Manne, vide, Sigge, Eje....är med på listan men inget känns givet.

• E som i Elin

Jag vet precis hur det känns Mattfransar!

Jag köpte en family Living tidning och en chokladkaka. Så nu känns det bättre. Har haft lite egentid med dottern också. Varit i simhallen och badat bubbelpool. Tänker att jag ska njuta och överösa med egentid nu när man kan.

Jag ska verkligen försöka att inte analysera denna månad ( första månaden hade jag alla tecken utan att vara gravid) men jag har konstigt ont i ljumskarna. Dessutom känningar i fogarna ( men det har jag ju haft varje månad sen vi började försöka)

• E som i Elin

Ja kroppen kan verkligen luras!

Jag fördriver tiden med att googla på pojknamn. Så svårt! Bomba mig med förslag!

• E som i Elin

Blä för mens!!! Vilket försök var det?

Jag gillar också gamla svenska pojknamn men tycker aldrig att jag hittar ett klockrent, tvärtom med tjejnamn där jag har för många.

Vår son heter Ebbe. Fint tycker jag.

Jag är också helt övertygad om en kille. Vet inte varför. Jag har en lång lista med namn men lyckas inte klistra in den från telefonen, återkommer

• E som i Elin
    Mattfransar skrev 2015-10-19 19:41:24 följande:

BIM-lista

19-20 oktober: famasling (barn födda 08 och 11) andra försöker

20 oktober: mariatheresia, tredje försöket, barn 08 och 11

24 oktober: Bodrum, ? försöket efter MA i juni (inte haft mens än p g a hormonrubbning, men haft ÄL x flera). Barn födda -07 och -10

25 oktober: misslina, fjärde försöket

26 oktober: sommarblomma1, fjärde försöket på barn nr 3

29 oktober: SS_2, första försöket, barn 04 och 13

2 november: E som i Elin , 3:e försöket. Barn födda 09 och 12

8 november: Mattfransar, 3e försöket, barn födda 10, 12

14 november: bamboobaby, andra försöket, barn födda 07 och 11

Skriv gärna in er på listan ni som är här.
  • E som i Elin

Hej inheaven! Vad kul att du är kvar! Hur mår du? Kram!

Inheaven skrev 2015-10-25 21:32:19 följande:

Åååh ebbe heter min son i mellannamn och får jag en son vill jag döpa honom till det. Älskar det namnet

• E som i Elin

Vår dotter också. Vi valde mellan Signe och Ester, men nu heter hon Ester.

Jag ska försöka klista in mina namnlistor. Återkommer! Greta hette min mormor, därför är jag förtjust i det namnet

nenwood skrev 2015-10-25 21:38:39 följande:

Det var bara andra försöket så jag känner mig inte så jättenedstämd ändå.

Ebbe är jättefint! Det har jag faktiskt funderat lite på också.

Vad har du för tjejnamn mer än signe och greta? Verkar som vi har rätt lik smak på namn, vår dotter höll på att få heta signe

• E som i Elin

Här kommer lite tjejnamn

Ester, Signe, Greta, Alma, Alva, Märta, Ilse, Ellis, Svea, Asta, Tyra.

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)