• kakanssmulor

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Tänkte om det var fler som planerade sitt tredje barn och vi kunde följas åt med tankar och funderingar :) 
    Vi har två barn sen tidigare en på sex år ( fyller sju i år) och en på fyra år. 

• Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
  • jagmamma

Aldrig använt tester innan, men nu känns det praktiskt om lusten och tiden inte riktigt in faller in samtidigt som ägglossningen. Kan ju vara värt att ha sex vid 23 en tisdagkväll om det är ägglossning medan man annars kanske skulle valt att sova, så att säga.

Vi är unga (jag blir 26 och sambon 25) men första tog ju som sagt några månader ändå så går ju inte varken förlita sig på eller tänka att det ska dröja längre pga ålder. 32 är ju ingenting ;) :)

• Massor

Nej då, 32 är väl inget egentligen :). Men tydligen så sjunker chansen från 40% till 25 % när man klättrar över 30-strecket

• Syoss

Hej på er!

Jag skrev i tråden för ett tag sen men har hållit mig i bakgrunden. Jag vill väldigt gärna ha en trea men min sambo har vart tveksam. Vi har två pojkar födda jan12 och april14.

Men nu har även min sambo kommit fram till att han också vill ha en till! så igår begravde vi kondomerna långt ner i byrålådan. Denna månad har jag redan haft äl och nästa äl är jag borta ett par dagar, så det blir en mjukstart

Jag har funderat på äl-stickor. Hade det när andra barnet blev till men egentligen behöver jag dem inte. Jag känner av äl och är regelbunden varje månad. Så det vore isf bara för att verkligen få bekräftelse för äl'en. Men vi får se. För mig blir det extra stressigt med stickorna också. En extra press liksom.

• minahjärtan0609

Hej Syoss. Va roligt att ni bestämt er! Jag känner också som du med ägglossningstester, blir stressad av dem, kanske att jag ändrar mig om det dröjer.

Hjalmarsmamma- jag väljer att ta till mig den artikeln Men rent logiskt så borde det inte vara så svårt vid 35 om man har samma partnet. Jag räknar med att det tar längre tid, men inte ska det vara omöjligt...

Själv är jag hemma och är sjuk. Feber och huvudvärk. Det är svårt att känna ev graviditetssyptom i detta tillstånd. Jag önskar att jag skrev ner hur jag mådde när jag blev gravid tidigare. Kommer inte alls ihåg.

Håller tummarna att det går denna månaden!
  • Syoss

Minahjärtan: ja jag är jätteglad för att jag och sambon äntligen är på samma blad gällande detta nu! hoppas inte det dröjer innan det tar sig bara. Min sambo blir 35 i sommar och tycker han är på gränsen till för gammal och vill inte ge försöket hur lång tid som helst. Men med våra två barn krävdes det inte så mycket, så hoppas inte detta dröjer.

Trist att du är sjuk Man känner ju inte värst mycket precis i början. Men även om du kände massor förra gången i början, så behöver ju inte det betyda att det blir samma nu alla graviditeter är ju olika. Hade du bim till helgen? Det är ju länge kvar och du är säkert piggare då och kan analysera lite!

Krya på dig!

• minahjärtan0609
    Syoss skrev 2015-02-16 14:30:35 följande:

Minahjärtan: ja jag är jätteglad för att jag och sambon äntligen är på samma blad gällande detta nu! hoppas inte det dröjer innan det tar sig bara. Min sambo blir 35 i sommar och tycker han är på gränsen till för gammal och vill inte ge försöket hur lång tid som helst. Men med våra två barn krävdes det inte så mycket, så hoppas inte detta dröjer.

Trist att du är sjuk Man känner ju inte värst mycket precis i början. Men även om du kände massor förra gången i början, så behöver ju inte det betyda att det blir samma nu alla graviditeter är ju olika. Hade du bim till helgen? Det är ju länge kvar och du är säkert piggare då och kan analysera lite!

Krya på dig!

Tack!
  • E som i Elin

Hej! Kul att läsa att det är fler som funderar över trean. Med första barnet hade jag längtat i flera år på att få börja försöka för att jag skulle få någon föräldrapenning. Ändå levde vi på nästan 20 000kr i månaden mindre då ( efter skatt) än vi gör idag, och det gjorde inte ett dugg. Finns ett ordspråk som säger " the things you own may ens up owning you" det är lite klokt tycker jag. Man höjer hela tiden kraven och levnadsstandarden.

Jag har blivit gravid snabbt med båda barnen och lite tagit för givet att så kommer bli även denna gång, tack för att du delar med dig om att det inte alltid behöver vara så och hoppas att du plusar snart. Sen gäller det nog att kunna vara nöjd med de man har, även om inte en trea skulle ta sig.

Njut nu av vardagen mellan ägglossningstest, jobb och bollibompasex ;) det är de små stunderna som är livet.

Kram!

PS: vore tanke är att böra i April, vi har lite fix på huset att göra färdigt i vår och då min man var nära att in i väggen i höstas så tar vi det lite lugnt.

• kakanssmulor

Hej på er!  Plussade svagt förra veckan men efter en helg av avtagande symptom testade jag negativt nu på morgonen :( Har som små värkar från och till så bara vänta på blödningen...

• kaeg

Kul att titta in och läsa lite i eran tråd... För oss blev det oplanerad graviditet i höstats och väntar vår tredje nu till sommaren. Ni som plussar snart får gärna titta in i tråden : Gravid med 3e barnet bf 2015, om ni vill.

Lycka till med bebisverkstan!

* Mikael 060804 * Sara 080704 * bf3 16/6-15 *
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)