Mijjan skrev 2015-03-17 17:50:37 följande:
Funkar inte Novalucol bättre? Tycker mintsmaken där är ganska ok.. Har också halsbränna ibland, även som ickegravid och har alltid Novalucol med mig...Nja min sjukgymnast leder även gruppträning på min sporthall så jag fick lite tips på vilka övningar jag ska undvika. I princip kan man väl sammanfatta det med att jag ska ha benen ihop! Alltså inga utfallsteg, ta bara ett trappsteg i taget (springer ofta hemma flera trappsteg åt gången), gå korta (men raska) steg på promenader, om jag kan köra crosstrainer så små steg som möjligt... Sitta ner och cykla (inte stå alltså). Lite små tips så där för det skrämmer mig grymt att inte kunna röra på mig alls så hoppas jag kan tänka på det här redan nu så jag inte får mer problem sen! Hon sa att eftersom jag är så överrörlig i andra leder så är det inte så konstigt om jag är överrörlig även i bäckenleden och därmed känner av den så tidigt... Och så, springförbud för nu :( ja... Ja gillar att träna! :P Körde spinning idag och satt ner vilket kanske var tråkigt men kände skillnad direkt när jag ställde mig upp (för att sträcka på mig) så högg det till jämfört med när jag satt vilket gick bra...
Hon rekommenderade även att sova med en kudde mellan knäna. Provade inatt... Inte så bekvämt men idag har jag inte haft så ont men det kommer ju och går lite. Hoppas det hjälper för den här smärtan kan jag leva med men vill ju helst inte bli rullstolsburen :)
Ok, jag går just nu bara på vattengympa 1 gång/vecka och försöker simma ytterligare en dag och det borde väl räknas som skonsamt? Tränade väldigt mycket tidigare (mest styrka) men sedan graviditeten har jag varken haft ork eller lust övh :/ Hoppas på att träningssuget kommer tillbaka snart, det kommer ju inte bli lättare längre fram :D
Jag har fått ett mammavikariat där kvinnan var tvungen att gå hem omgående pga foglossning. För henne började det redan i vecka 8 och hon gick hem med 2,5 månad kvar till beräknad BF så ja, jag är också jättenervös inför foglossning :/