Inlägg från: 26number1 |Visa alla inlägg
  • 26number1

BF september 2015!

Jag har min imorgon :/

fyrklöver81 skrev 2015-07-01 07:49:26 följande:

Glukosbelastning. Någon mer?

Skål och botten upp. ????

• 26number1

Dagens besök hos BM blev verkligen inte så underbart som jag hade tänkt mig med hjärtljud och få se hur magen hade växt. Min prick hamnade lite lite över viktkurvorna pch vips så kändes det nästan som att jag var på besök hos en dietist med tips på bra mat och uppmaningar att motionera mer.. Någon som känt likadant?

Bloggar förresten på mama.devote.se om ni vill följa med där, vore skoj med fler mamma-följare :)

• 26number1

Är det bara jag som är tokorolig för ekonomin efter att bebisen kommer? Jag har ingen aning om hur mycket en bebis kostar eller hur mycket pengar vi kommer få från Försäkringskassan - stressar mig att allt känns så ovisst! Hur tänker ni som har barn sedan tidigare?

• 26number1

Jo jag skickade papprena till huvudkontoret i måndags så jag hoppas de anmäler till FK snart, har bara provat lite med planeringsverktyget hittills men det stressade mig ännu mer :/

fyrklöver81 skrev 2015-07-10 10:10:46 följande:

Har du inte anmält din årsinkomst till försäkringskassan? När du gjort det räknar de ut din SGI sen kan du planera din föräldrapenning och prova dig fram hur

Många dagar som ger hur mycket pengar. Har du ej anmält ska du nog göra det, då de ibland är långsamma eller om du vill överklaga etc.

• 26number1

Vi ska byta till en billigare lägenhet och så kommer vi också laga den mesta maten när vi kommit så långt, vad mer kan man spara in på? Tygblöjor är inget alternativ för oss som det känns nu då vi kommer få tvättstugan i ett annat lägenhetshus, vagn lånar vi tills vi hittar någon vi fastnar för till rätt peng. Tänker också försöka sälja en av våra bilar så får vi klara oss på en men det är ingen direkt dyr bil.. Just nu skulle jag göra vad som helst för en vinst på lotto :P

Mijjan skrev 2015-07-10 10:10:08 följande:

Jag är ganska stressad... Jag ska försöka spara dagar och kommer inte ens få ut hälften av det jag får idag då. Och min man jobbar bara 60% (stämplar inte upp resten). Och idag försvinner min lön (jag tjänar mest av oss) som smör i solsken redan... Dock tänker vi köra på tygblöjor och hemlagad barnmat så där sparar vi en hel del direkt...

• 26number1

Ja inte några mängder men det syns droppfläckar på lakanet ibland, är 30+1. Trodde också det skulle dröja, allra helst eftersom att det är mitt första barn. Det kanske innebär att amningen blir lättare?

Inorr02 skrev 2015-07-12 23:45:07 följande:

här har man vist börja läka mjölk redan trodde jag skulle klara mig till liten kommer.

nån mer som börja läka.

jag är nu i v 31+ 5

+

• 26number1

Inatt vaknade jag av halsbränna så intensiv så det vara bara att gå upp och kräkas, för första gången sen jag plussade!! Sen var det helt omöjligt att somna så idag har jag inte varit piggast i världen. Det är nog jobbigast just nu, att jag har otroligt svårt att somna om när jag vaknat av någon anledning på natten..

fyrklöver81 skrev 2015-07-14 03:47:52 följande:

Kan inte sova :(

• 26number1

Det beror ju så mycket på arbetet man har, tycker inte jag gör någon stor prestation som går till banken och är trevlig mot folk hela dagarna :) Så otroligt glad att det istället finns möjlighet att gå hem tidigare för er som har tunga/skadliga jobb! Fast så klart, ibland önskar jag att jag kunde gå hem tre veckor innan BF istället för bara två :P

fyrklöver81 skrev 2015-07-14 21:32:03 följande:

Nej nätterna är jobbiga. Imorgon börjar

Min graviditetsledighet , vilket känns mkt skönt. Jag förstår inte riktigt hur jag skulle kunna jobba nu om jag ej fått det beviljat. Ni gör det bra ni andra som orkar:)

• 26number1

Ok jag behöver verkligen hjälp för det här kommer inte funka i 9 veckor till. När jag sitter eller ligger ner får jag så fruktansvärt ont under revbenen på höger sida, alltså riktigt brännande ont!

Har försökt sova på rygg och bägge sidorna, bulla upp med kudde under magen, under ryggen så jag legat lite i brygga och under knäna. Är det någon som upplever samma sak och som hittat någon ställning som funkar? Jag vaknar flera flera gånger varje natt och är konstant trött :/

Svar på tråden BF september 2015!