Inlägg från: 26number1 |Visa alla inlägg
  • 26number1

BF september 2015!

Madicken01 skrev 2015-02-27 08:44:38 följande:

Jag tror att det är ytterst ovanligt att bm man har under graviditeten är med under förlossningen. I USA vet jag att det ofta funkar så men i Sverige tror jag inte det förekommer.

Nej det verkar inte så och ja, jag har ju inte många andra erfarenheter än de från film/TV :D Det kändes bara som att det skulle vara väldigt mysigt och framförallt betryggande att ha en BM med som man känner. Får hålla tummarna för att bebis kommer en söndag em för då jobbar min BM extra på förlossningen :)
  • 26number1
    Madicken01 skrev 2015-02-27 10:33:55 följande:

Om man skaffar en doula så är ju hon med under både graviditet och förlossning. Det är ju ett alternativ :)

Vad är det? Aldrig hört talas om :)
  • 26number1

Sitter på vc nu och gör glukosbelastningen, det var fasen bland det vidrigaste jag druckit! Glömde helt bort citronen så den ska med nästa gång :P

Gick för övrigt in i vecka 12 igår och nu börjar magen synas lite :)

• 26number1

Jag köper gärna begagnat men just kläder, babyskydd till bilen och madrass till sängen kommer vi köpa nytt. Jag har redan köpt mycket kläder på Tradera men köper bara när lapparna sitter kvar, vill faktiskt inte att vårt första barn ska gå i andras nedspydda kläder (hur fjantigt det än låter).

Ang hur man klär sina barn; vi kommer definitivt klä en pojk i mer maskulint och en tjej i mer feminint med volanger (är inget fan av rosa). Jag skulle avsky att få frågan vilket kön mitt barn har när jag stolt går runt med min vagn och tycker det är helt ok att "visa" med kläderna. Skulle det sen visa sig att vår son vill leka med dockor och klä sig i rosa eller vår dotter bara vill leka med bilar är jag självklart helt fine med det :)

• 26number1
    sagofröken skrev 2015-03-07 19:42:44 följande:

Just att behöva köpa vagn känns nästan övermäktigt, känns både trist att välja och lägga ut pengarna. Försökte övertala min man att vi bara kan köpa ny liggdel till vår gamla vagn (som redan hade använts av två barn när vi köpte den för fem år sedan), men hans argument vann: bromsen är sönder, däcken söndernötta och varukorgen trasig. Så det blir att bita i det sura äpplet såsmåningom :) Mitt hopp är att nån bekant bara ska erbjuda sig att sälja sin vagn till oss för rimlig peng, för att slippa behöva välja och leta på blocket :)

Jag har redan talat om för våra föräldrar att det vi behöver hjälp med är vagnen så jag hoppas att de hjälper till med bidrag :/ Förstår inte att vagnar är så jäkla dyra, det är ju nånting alla föräldrar behöver köpa! Är ju iofs säkert därför marknaden ser ut som den gör..
  • 26number1
    fyrklöver81 skrev 2015-03-07 20:23:57 följande:

Godkväll.

Har ni börjat fundera på namn än? Är ju supersvårt????

Vi har alltid vetat att blir det en pojk blir det Vidar och när jag plussade kom sambon och sa "Det blir ju garanterat en Lovis" och sen hade vi flicknamnet också klart :)
  • 26number1
    fyrklöver81 skrev 2015-03-08 08:50:39 följande:

Lovis hur uttalas det? Louise eller Lovis som det stavas? Har aldrig hört namnet men gillar bägge delarna ????

Lovis som det låter med v. Tror sambon fått det från Ronja Rövardotter, mamman där heter Lovis :)
  • 26number1

Trots tre positiva test funderar jag starkt på att köpa ett till! Känner knappt av någonting och inte syns det direkt heller.. Går in i vecka 13 på tisdagen, någon som känner likadant??

• 26number1
    IMHO skrev 2015-03-08 22:46:46 följande:

Jag känner mig visserligen illamående nästan jämt, men med min platta mage känns det surrealistiskt att det finns en individ därinne. Jag ser den på UL-bilden från förra veckan, men trots det fattar jag inte riktigt att vårt blivande barn befinner sig i min mage. Jag är i v 12 som du, men tre dagar efter dig. Utan illamående och UL-bild skulle jag verkligen tveka på om jag var gravid. Tror det är vanligt i "våra veckor" innan kulan kommer. När har du nästa kontakt med bm?

Först kring v 18 då vi ska ta vårt första ultraljud, känns galet långt dit!!
  • 26number1
    lizanilander skrev 2015-03-09 09:15:40 följande:

haha jag känner detsamma, illamåendet försvann, ingen mage, ingenting. Gick in i vecka 15 i lördags, andra barnet, så tycker det borde synas mer. Ha iaf lyckats gå upp ett halvt kilo av det 4,5 jag tappat :) Ska till BM på onsdag för blodprover och ringa och boka RUL om en vecka så vi får väl se då om det finns nåt där inne :P Märkligt hur kroppen funkar......

Jag gick ner 3kg nästan direkt men har inte gått upp de igen, kanske därför?? Sambon sa åt mig igår att han inte tycker det syns nånting heller så då blev jag ju nojjig på riktigt!
Svar på tråden BF september 2015!