Inlägg från: 26number1 |Visa alla inlägg
  • 26number1

BF september 2015!

På tisdag är det dags för första mötet med BM, bara information och lämna lite blodprov men det ska ändå bli skönt att få det "bekräftat" :)

Har verkligen fått svårt att äta, någon som känner igen sig? Är idag 6+0, är det illamåendet som kommer krypande? Känns lite olustigt att inte äta ordentligt nu när jag verkligen borde :/

• 26number1

Det är väldigt många här som vill göra vul och kub, hur kommer det sig? Är det för att ni är oroliga för något eller "bara" har lite dåligt tålamod med att få se undret? :)

Pluppla skrev 2015-01-27 15:20:43 följande:

Nu har jag varit på inskrivning hos BM ( är i vecka 8+2 ) allt gick bra.. Hundra frågor, blodprov, klamydia test och grav test. Beställde tid till KUB test så jag ska få kallelse nästa vecka.. Sa till henne att jag ville göra vul men hon tyckte att de blir så nära KUB testet att det inte blir lönt.. Suck! Min bm gör inte ultraljud utan då får man gå till "konkurrenten" och innan jag hade fått nån tid till vul så hade de varit nära kub testet menade hon.. Och ja hon har väl rätt.. Får hålla ut tills dess :)

• 26number1

Det är väldigt vanligt med ökade och till och med lite illaluktande flytningar (och blödningar med för den delen) så jag tror inte att du har något att vara orolig för :)

karro 2014 skrev 2015-01-28 11:33:15 följande:

Gick på toa imorse och fick syn på att jag har färgade flytningar nu (gul/brunaktiga) aldrig haft de innan... Nu är jag orolig kan jag säga..slängde mig på telefon o sjukanmälde mig.. Kan inte jobba o vara såhär orolig!!

• 26number1
    Miiiam skrev 2015-01-28 15:31:37 följande:

Hej på er! Jag måste nog tyvärr hoppa ur denna tråden :( gjorde ett VUL idag, läkaren hittade en rom hinnsäck! Antingen är jag flera veckor fel inom att jag tyvärr inte kommer ihåg min senaste mens. Eller så är det en "OFOSTRIG" graviditet. Att graviditeten fortsätter utan något foster. Usch hoppas verkligen inte det. Ska tbx nästa vecka!

Håller verkligen tummarna för att det finns en liten filur därinne!
  • 26number1

Vi väntar vårt första barn och jag tänker mig i alla fall att sambon ska bli med på så många träffar som möjligt. Vi går ju igenom det här tillsammans så det känns inte mer än rätt :)

Cessely skrev 2015-01-30 20:11:26 följande:

Tack för svar hörrni :) Skönt att inte va ensam om att inte ta med mannen på BM-möten ;)

• 26number1

Välkommen och grattis!! Hoppas det går bra denna gång då :)

dallassallad skrev 2015-01-30 22:24:39 följande:

Hej! Här är en till som ansluter sig :)

Jag väntar nr 4, men det är pojkvännens första.

Bf 20/9. 42 år (äldst?). Bor i Skåne.

Vi väntade barn i somras också, men det gick åt skogen och vi tänkte lägga ner projektet, så det var verkligen en positiv överraskning när jag blev gravid igen. Nu har jag sett den på UL. Annars skulle jag inte tro på att det finns någon därinne - jag mår "för" bra.

• 26number1

Jag mår oförskämt bra :P Bara lite känslig mot lukter och kan må lite illa i omgångar men har inte kräkts övh. Brösten är stora och ömma men mår verkligen inte så dåligt som många andra verkar göra.. Går in i vecka 8 på tisdag (ungefär)..

Blixt3 skrev 2015-02-01 20:56:07 följande:

Så tråkigt att ni mår så dåligt! Hoppas allt ska gå bra:)

Är det ingen som mår bra just nu? På tisdag går jag in i ny vecka, behöver höra lite positiva tankar här (v7), har haft hemska godiscravings hela veckan och börjat få lite mer illamående.

• 26number1

Grattis!!

Jag gick in i vecka 8 idag och vi får också lov att vänta till v 18 innan UL :( Fast, jag tror inte att man slutar noja sig förrän bebis är ute, fler och tidigare UL ändrar nog inte på den saken :) Den som väntar på något gott!

detfannsingetanvändarnamnkvar skrev 2015-02-03 18:01:06 följande:

Hej! Grattis till alla blivande föräldrar ? Jag är i v 8 och vi väntar första barnet. Försökte skapa användarna här men efter 20 misslyckade försök gav jag upp. Allt var upptaget. Får fantisera ihop något till senare.

Under de senaste dagarna har jag mått illa som bara den o på nätterna också. Börjar bli svårt att inte berätta för de närmsta nu. Har skyllt på migrän på jobbet. Läste något om b vitamin?

När ska ni göra UL? Här gör de inte förrän v 18 o det gick inte med att övertala heller för att göra tidigare. Enda möjligheten var sthlm (22 mil enkel resa). 10 v väntande innan man får reda på hur det står till..

• 26number1

Min sambo har 7 syskonbarn som alla är tjejer så ja, vi har mentalt ställt in oss på en tjej :)

1StoltMamma skrev 2015-02-07 16:12:04 följande:

Jag vet att de är lite tidigt men har ni någon liten känsla om kön än?

• 26number1

Vilken vecka är du i? Jag vill berätta för hela världen men är bara i vecka åtta..

lördagsgodis skrev 2015-02-07 21:50:48 följande:

Nu vet barnen och sonen blev jätte glad och tyckte det var det bästa som någonsin kunde hända! Dottern tyckte det var roligt men oroade sig lite för om den skulle vara sötare än hennes bror och henne men det försäkrade vi att den inte skulle vara utan lika söt som både hon och hennes bror:)

sen kom familjen och dom höll sig faktist till efterrätten med att berätta och dom blev såklart jätte glada och sen kom grannflickan förbi och nu vet hon oxå så då vet nog hela villakvarteret! Nu blir det farmor och farfar på tisdag och faster men sen vet nog alla då jag även gett min kompis tillåtelse att berätta nu

Svar på tråden BF september 2015!